• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze en wax laag strippen

Ik zou zelf niet over Bathe+ heen waxen. De hechting zal niet al te best zijn, maar dan heb ik in mijn hoofd dat ik wax smeer om zo lang mogelijk te beschermen. Misschien werot het wel prima, hoor! Maar de standtijd zal minder zijn.
 
  • Leuk
Reactions: FarAlley
Professional polish van poorboys ff rondje mee doen dan zijn je vorige waxlaag en onzuiverheden van de lak verwijderd.
Daarna kan je de vitreo eropzetten.
Als shampoo neem ik gwn de bath dus niet de plus tot volle tevredenheid en men wax top ik om de drie wasbeurten met gyeon cure .
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
In het verlengde van deze topic heb ik een vraag over DJ Micro Prime. Ik begrijp uit voorgaande reacties dat ook op een goede lak welke onlangs (april j.l.) is gepolijst het geen kwaad kan om deze polish/paintcleaner te gebruiken voordat ik een nieuwe waxlaag aanbreng. Mocht ik dat verkeerd hebben begrepen, dan hoor ik dat uiteraard graag. Daarvoor wil ik dat product gaan gebruiken, ik zat eerst nog te denken aan Mothers Step 1. Op het forum heb ik geen vergelijking tussen die twee gevonden, ik neem aan dat ze qua werking dicht bij elkaar zitten. Zie ik dat goed?

Gisteren heb ik half internet afgestuind om te zien of ik dit product met een handapplicator aan kan brengen of dat ik absoluut met een zwarte Monello-pad moet aanbrengen. Misschien heb ik niet goed of te kort gezocht, alles kan. :)
 
Volgens mij zijn de Dodo Juice Micro Prime en Mothers Pure Polish wel vergelijkbare cleaners (net als bijvoorbeeld Autoglym Super Resin Polish, Poorboy's World Professional Polish, Dodo Juice Lime Prime, Auto FInesse Rejuvenate, etc.)
Maar zijn allen een goede voorbereiding voor een verse waxlaag.
Deze kunnen allen met een foam of microfiber handpad aangebracht / ingewerkt worden. Maar ook machinaal. Wat jouw voorkeur heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Foxbo
*bump*

Ik heb 99% IPA tot mijn beschikking, echter vind ik op internet wel 20 soorten mengverhoudingen. Veelal gemaakt met de 70% variant. Weet iemand een veilige verhouding om de auto compleet te ontdoen van wax / wetcoat? Alvast bedankt..
 
IPA is meer om polijst olie af te nemen om je lak te inspecteren of om te ontvetten voor het aanbrengen van een coating. Niet om een wax laag te strippen.
 
  • Leuk
Reactions: Saxo 16v
Dankjewel voor de antwoorden! :) zal de 1:5 aanhouden..

Mijn beredenering was dat een waxlaag ook een vettig product is en zodoende ook verwijderd zou worden door het gebruik van IPA..
 
Ik ben niet heel erg scheikundig onderlegd, maar ik zie het zelf meer als een vettige stof tot de draagvloeistof is verdampt (tijdens het cure proces) en daarna blijft er een laagje vaste stof achter die bescherming bied.

Een beetje op dit forum rondkijken en op wat grote internationale fora en dan blijkt dat mensen toch vanalles en nog wat gebruiken, tot pure alcohol aan toe, om te strippen.

Het ligt er ook nog aan wat voor wax er gestript moet worden en hoe oud dat spul allemaal is/hoeveel er nog op de lak zit.

Wat is je doel? Als je een coating aan wilt brengen zou ik zeker minimaal een paint cleaner en daarna ipa/prep etc gebruiken, maar om enkel opnieuw te waxen (afhankelijk van welke wax wel!) is wassen en ipa ook wel voldoende.

Ook daar veel discussie over, maar zolang je niet de maximale standtijd verwacht en een beetje regelmatig waxt werkt dat met de meeste waxen prima.

Ik zou het lekker proberen en als het resultaat naar je zin is dan zien we wel wat foto's terug in het beading foto topic ;)
 
IPA 1:10 zou ik aanhouden. (99%) Sterker dan dit zou té sterk zijn en zou de lak schraal maken. (Staat hier ook ergens duidelijk uitgelegd op het forum, met links en dergelijke) ;)

Maar... Ik zou dit niet gebruiken om de auto mee te wassen/boenen om wax o.i.d te verwijderen. Een rondje paint cleaner of een fijn polijstmiddel kan een auto vaak wel gebruiken en daarmee verwijder je sowieso waxlagen.