• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overzicht van hardheid van diverse lakken.

stimpy68 zei:
Belangrijk bij een harde lak is om goed te finishen (is bij iedere lak belangrijk, maar bij harde lakken net iets meer), vooral na het gebruik van zware combo’s moet je afbouwen in pad en product. In ieder geval nooit finishen met een witte pad…. :no
Wat is hier de reden van?? Witte pad is te grof nog??
Dus beter Finishen met Finale - lichtgroen??
 
Owja...dat was niet zo snugger inderdaad. Beter dus met cutting 1 of 0 dan met Finale.

Daarna afwerken met voeding / glaze / sealant met 0.
 
Ja, dat bedoel ik. (punt) Komma is erg belangrijk in de zin, ik bedoelde dus;

Beter dus met cutting 1 of 0 dan; met Finale
 
stimpy68;71647 zei:
Belangrijk bij een harde lak is om goed te finishen (is bij iedere lak belangrijk, maar bij harde lakken net iets meer), vooral na het gebruik van zware combo’s moet je afbouwen in pad en product. In ieder geval nooit finishen met een witte pad…. :no

Ik snap na het lezen (hierboven) wel waarom je beter met een finish pad (zwarte pad of goud, rood,licht groen) kan finishen. Maar waarom wordt er in de webshop bij de raffini starterkit een witte pad geleverd met het advies om hier mee te finishen samen met monello finale?
 
Dat heeft een reden:

Op het moment van schrijven werden er Monello CCS of Kompressorpads geleverd waarvan wit=polishing, lichtgroen=light polishing

De nieuwe professional pads hebben een wat andere kleurcodering. Groen is hier polishing en wit is hier light polishing.
 
Handige tabel hierboven!

Wat ik niet terugvind is Opel.

Nog nooit eentje gedaan. Binnenkort een Opel Corsa (2011). Onder welke categorie zal deze vallen? Wellicht harde lak?
 
Daar kom je maar op 1 manier achter....


Testspot, testspot, testspot, testspot, testspot, testspot, testspot, testspot :!

Het is al tienduizenden keren besproken. Er is geen leidraad welke lak nou hard is of zacht....Het zo zijn dat de ene Opel lak hard is en de andere zacht.
 
Opel = Vauxhall :-"

wordt een paar posts er onder genoend. Maar lees boven staande post, daar heb je meer aan.
 
De lak van mijn Corsa (dec 2011) en de lak van de Corsa van mijn vriendin (november 2011) zijn beide behoorlijk aan de harde kant. Om was krassen (ja ja, een keer de fout gemaakt om even "snel" de auto te wassen:klap ) te verwijderen moest ik bijvoorbeeld grijpen naar mezzo op oranje op de pro 900 om ze weg te krijgen.

Ze zijn niet zo knetterhard als de meeste Vag lakken, maar vergelijkbaar met Volvo.

Bij Opel zit er wel heel veel verschil in. Ik had laatst een medeforumer op bezoek met een Astra van ± anderhalf jaar oud indezelfde kleur als mijn Corsa (Black Saphire) en tot mijn stomme verbazing was die lak boterzacht. Met finale op lichtgroen op de Dap vlogen de krassen er uit.

Het blijft dus zaak om een testspot te maken
 
Met alle respect, maar ik vraag mij soms af of dingen wel echt gelezen worden.... iemand kan wel zeggen dat de meeste opel lakken hard zijn, maar je kunt een auo hebben die overgespoten is.
Dus nogmaals, voor honderdste keer: je weet het alleen zeker als je een testspot doet!!!
 
Ik lees meedere malen 'een testspot' , als dit toevallig een overgespoten paneel is met harde lak en de rest juist zacht is ben je onnodig zwaar bezig....
Dus weet je het niet zeker, dan zou je op ieder paneel een testspot moeten doen! :grinning:
 
Waar zegt iemand dan dat dat niet hoeft ? Zeker als je uitkomt op een zware combi dan is dat zeker aan te raden.
Lakdiktemeter kan hierbij een hele handige tool zijn.
 
Ik heb zelf zwarte Opel Insignia.Jaarlijks polier ik de swirls eruit met poorboys ssr1.Telkens met mooi resultaat.
Waar ik mijn producten aankoop, is de ssr reeks niet meer te koop.
Reden!Omdat door de hedendaagse harde lakken deze producten niet meer voldoen.
Aanbevolen om Auto finesse te proberen,goede resultaten en zeer gemakkelijk verwerkbaar.
Menzerna is top maar veel moeilijker verwerkbaar.