• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pad uit elkaar gespat!

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Vanmiddag tijdens het detailen van de Peugeot 206, spatte de witte pad die ik gebruiktte i.c.m. M83 spontaan uit elkaar! Let wel, het was géén LC pad, maar eentje van Festool. Deze heeft dezelfde dichtheid, hard/zachtheid als een LC pad.

Gelukkig op het moment dat ik net de machine van de lak afhaalde... :-"

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het afgebroken stuk lag een paar meter verderop :-b
De schrik zat er goed in, ik had er niet aan moeten denken als de plate tegen de lak aan was gekomen 8o
 
Dat zou heel goed kunnen kloppen, vandaar dat ik het vroeg ;)
Dit is wel voor het eerst dat ik dat zie, een LC of Meg's pad is volgens mij een stuk sterker.
En daarom is een padwasher dus eigenlijk onmisbaar. :-"
 
Combinatie van té zwaar geworden en ik vrees toch ook de kwaliteit / structuur van het foam. Ik heb het met LC of Meguiar's pads nog nooit meegemaakt.
 
stimpy68 zei:
Dat zou heel goed kunnen kloppen, vandaar dat ik het vroeg ;)
Dit is wel voor het eerst dat ik dat zie, een LC of Meg's pad is volgens mij een stuk sterker.
En daarom is een padwasher dus eigenlijk onmisbaar. :-"
Mij is verteld om tussen door het polijsten om een tanden borstel langs een draaiende pad te houden.
Kan dat ook dit probleem helpen voorkomen?
 
maar als je hem uitzet op de auto zelf en als die dan "stil staat" er hem pas afhaalt, zou dat ook al niet veel uitmaken?