• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads met de hand uitgewassen, toch nog gekleurd...

DisTreSs

Detailing rookie
19 mei 2009
1
0
Ben sinds 18:30 vandaag de trotse bezitter van een DAP en kon het natuurlijk niet laten het ding direct aan het werk te zetten (en mezelf daarbij ook natuurlijk :D).

Vermits ik niet de hele wagen kon doen op de korte tijd die ik had, koos ik ervoor gewoon de helft van de motorkap te behandelen.
Heb daarbij trouwens niet al teveel product moeten gebruiken dus dacht ik de pads gewoon met de hand en wat dreft uit te wassen zoals ik hier en daar al gelezen had.
Ik slaagde er echter niet goed de pads in hun oorspronkelijke staat te herstellen. Mijn vraag is dan ook: hoeft dit überhaupt?
Ik veronderstel dat je ze nooit meer als nieuw krijgt, zelfs in de wasmachine, en dat er dus altijd wat verkleuring zal blijven bestaan.
Zolang het product maar uit de pads is toch?

Indien het wel de bedoeling is dat de pads er als nieuw uitzien, dan ga ik ze toch nog gauw in de wasmachine flikkeren hoor ;)

En nu ik toch aan het typen ben: ik ben super geholpen door carclean dus zeker een happy customer erbij, alleen vraag ik me af waarom de pads die ik ontving monello pads zijn en niet Lake country pads zoals gevraagd...
Er zal waarschijnlijk niet veel verschil zijn maar toch. Is er misschien een wijziging in het aanbod geweest waarvan ik niet op de hoogte ben gebracht?
 
Monello's pads zijn dezelfde als Lake Country ,over de verkleuring ,dat is helemaal niet erg ,de pads functioneren net zo goed. Als je ze maar goed uitwast ,met wat dreft (zoals je al gedaan had :cool: ).
 
Maakt niets uit, zolang de pad zelf goed gewassen en uitgespoeld is, is er niets aan de hand. Die kleurstoffen zijn hardnekkig, zelfs in de wasmachine komen ze er nog gekleurd uit. ;)
 
Lachuh,

Als je www.monello.nl doet, kom je op de site van Carclean uit.
Gaat CC een eigen merk voeren ?? Slim Tim.
 
https://forum.Carclean.com/threads/mequiars-nxt-speed-detailer-ervaringen.2200/ :-"
 
Mijn witte pads zijn ook nog wat gekleurd na het wassen...1 een beetje roze, en 1 een beetje blauw...geen probleem...:) Kun je in ieder geval wel meteen zien wat je erop gebruikt hebt...:D
 
Ff een bijvraagje hier misschien... Gaan de pads langer mee als je ze met de hand reinigt ipv in de wasmachine of maakt dit geen verschil?
 
Zolang je niet te heet wast is er volgens mij niet veel verschil. Te warm water kan volgens mij de velcro loshalen. Stak die van mij na een handwas samen met de doeken in de machine. Tot nu geen enkel probleem.

(Nu heb ik wel een padwasher :party: )
 
De pads insprayen met Dasty en ze daarna enkele minuten laten liggen ,daarna met wat lauw water inmasseren en grondig uitspoelen, zo krijg ik echt vuile pads terug proper.
Zelfs als ze vol kleur van een singlestage lak zitten krijg ik ze zo goed als nieuw (bijna !)
 
De witte van mij zijn oranje geworden van de dikkie diks:D

Maar aan de structuur kun je nog goed voelen of het een oranje of witte is
 
Ik heb gisteravond ook voor het eerst mn pads en doeken gewassen. Had er een groene PB megaplush inzitten en mn witte LC pads zijn nu ook lichtgroen :)
 
En om je machinepads goed te houden nog het volgende.
Wanneer je ze bijvoorbeeld met een oplosproduct als Dasty (of vergelijkbaar) inspuit en wilt laten intrekken, dan niet op de Velcro leggen, maar op de pad-kant zelf.
Ook wanneer je ze aan de lucht wilt laten drogen nimmer op de Velcro leggen, maar op de pad-zijde.

Reden is dat de vloeistof dus niet naar de velcro-rand kruipt, maar door de zwaartekracht naar de pad-zijde, waardoor de velcro (die gelijmd is) niet los zal gaan werken door lange blootstelling aan vocht.

Aficior
 
ik heb er nog nooit last van gehad maar je moet de dasty ook niet zo lang laten intrekken.
nergens voor nodig...sprayen-even wachten-uitspoelen
 
Omdat de bezoekers hier in principe allemaal uiterst zorgvuldige mensen zijn (want anders heb je hier niets te zoeken) geef ik deze tip mee om extra zorgvuldig met je machine-pads om te gaan. Iedereen is vrij om het te doen zoals zij/hij wil, maar op deze manier houd je maximaal rekening met de constructie (lees: het zwakke punt) van de pads.
Niet meer, niet minder.
Aficior
 
heb de pads van het weekend ook gebruikt en ook met dreft schoon gemaakt drogen ff op de machine en op stand 6 boven je hoofd en aanzetten!!
en droog 8d maar dik 150 € is wel heel veel voor een emmer tenzij je geen vrouw hebt (koop toch ook geen dwijl emmer van €150 :slotje )is er iemand die dit ding heeft??