• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads met lakresidu proper maken?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Goedemiddag !

Ik hoop dat dit topic nog niet aan bod is gekomen maar vond niet direct iets terug met een antwoord.

Ik ga deze week een afgeschoten blauwe Fiat Bravo polijsten. Natuurlijk gaat de kleur afgeven maar krijg je dit nog uit je pads??? Of zijn deze dan voor de vuilbak?

Ohja, De kleur is donkerblauw met.

ik hoor het wel.

grtjes

Gewoon schoonmaken met een spraytje APC of anders onder de kraan uitspoelen met een drupje Dreft.

Verkleuring van de pad heeft geen verdere invloed op de werking van de pad. Misschien wel zo makkelijk om de (gebruikte) pads in een afsluitbaar zakje te doen en erop te schrijven wat voor soort (kleur) pad het is.

De lak zal niet zo snel afgeven als deze een blanke laklaag heeft, het zijn meer de uni kleur (dus zonder blanke lak) auto's die afgeven.

Vooraf een spraytje Poorboys Spray&Wipe
Na gebruik goed uitspoelen en een avondje in de Cobra restore laten staan
Wat er dan aan verkleuring overblijft is niet erg (zoals al gezegd)

Wel eerst goed laten drogen voordat je foam in een zakje stopt
Of geperforeerde zakjes gebruiken (supermarkt / broodafdeling)

Indien je met donkerblauw met. metalic bedoeld, dan zal de lak een blanke laklaag hebben en geen kleur afgeven.

Met Dasty doe ik het altijd kun je gewoon bij de Wibra kopen, beetje insprayen en goed uit spoelen en laten drogen. Je zal waarschijnlijk niet alle verkleuring eruit krijgen.

Succes.

jongens mag ik jullie even corrigeren..
een auto met blanke lak geeft niet per definitie geen kleur af, de kleur en blanke lak worden immers in dezelfde spuitgang gespoten en zodoende kan het best zijn dat de kleur in de blanke lak mengt.

ik zeg dit even om eventuele verwarringen als: er komt kleur af dus zit er geen blanke lak op, te voorkomen.

Anykey1969 zei:
Met Dasty doe ik het altijd kun je gewoon bij de Wibra kopen, beetje insprayen en goed uit spoelen en laten drogen. Je zal waarschijnlijk niet alle verkleuring eruit krijgen.

Succes.

Dasty en een drupje afwasmiddel werkt perfect!!:-)^

@Stepposs: even mierenneuken: dan zit de blanke lak er niet op maar doorheen en is er dus geen extra / specifieke beschermlaag die je er af polijst ( ook al minimaal )

Men spreekt doorsnee genomen over 3 types ( om het gewoonweg wat makkelijker te houden ( met name voor hen die net beginnen )):
1 - unilak zonder afwerklaag in de vorm van blanke lak
2 - unilak met blanke lak er bovenop
3 - metallic lak met blanke lak er bovenop

Dat is wat ik ook bedoelde met: dan mengt de kleur met de blanke lak, in mijn eerdere post hihi:-)^

er is een soort van overgangsgebied, om het even simpel weer te geven, in laag 1 zit alleen kleur in laag 2 kleur/blanke lak en in laag 3 blanke lak met een residu kleur.
ik had in m'n theorieboek een mooi plaatje staan, maar die kan ik natuurlijk nu niet vinden

Ik meen me toch ook te herinneren dat bv Fiat een tijdje gewerkt heeft met kleur door de laatste laag blanke lak..!
Tot nu toe in elk geval 2 keer zelf meegemaakt op Fiat Punto's...