• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

panoramadak smart

zwinglers

Detailing rookie
4 jun 2020
2
15
Amstelveen
Goedenavond

Ik heb sinds kort een smart met een panoramadak maar dat ziet er niet zo mooi meer uit kan ik dat met een poets middel nog mooi krijgen? Heb er een foto bij gedaan zodat er gezien kan worden wat ik bedoel.

Groetjes Jolanda
 

Bijlagen

  • 20200603_182709.jpg
    20200603_182709.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 0
Zekerheid kan ik je vanaf afstand niet geven
Maar de kans is groot dat - als het glas is - je het met een glaspolish (of deze)weer netjes krijgt

Voor kunststof kijk naar Mothers Power plastic
 
Laatst bewerkt:
Nou het is zeker de moeite waard om te proberen dank je wel.

En moet er daarna nog iets anders overheen of ben ik dan klaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: RedCat
Voor glas;

+ 1 voor de Clearvue

Voor het aanbrengen en polijsten met polish neem je een handpad (ik neem aan dat je geen machine hebt zoals een DAP)
voor het uitpoetsen is een gewone microvezel doek voldoende

Voor de clearvue kan je een make-up padje gebruiken of keukenpapier
Uitpoetsen eerst met keukenpapier en dan eventueel microvezel
 
Laatst bewerkt:
Voordat er met glaspolish begonnen wordt, is dit wel glas?
Dit zelfde fenomeen heeft de forfour ook met de achterruitjes, maar dat is kunststof...
Eigenlijk zelfde euvel als koplampen...

EDIT: een zoektocht op internet leert dat dit inderdaad een kunststof dak is... Ik zou daar zeker geen glass polish op zetten! Zoek eens naar het herstel van koplampen, want in die hoek zul je het moeten zoeken denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Dat niet als het echt glas is van panoramadak dan mag dat wel gebeuren normaal coumpound korells zal geen goeie invloed hebben
 
Goedenavond

Ik heb sinds kort een smart met een panoramadak maar dat ziet er niet zo mooi meer uit kan ik dat met een poets middel nog mooi krijgen? Heb er een foto bij gedaan zodat er gezien kan worden wat ik bedoel.

Groetjes Jolanda
Beetje late reactie,,, maar mensen met het zelfde probleem komen via Google toch terecht op deze pagina, dus kan nooit kwaad dacht ik zo.

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn kunstof panoramadak van mijn Smart ForTwo 451.
Een poetsbedrijf bij mij uit de buurt die normaalgesproken koplampen weer helder maakt is uren met mijn dak bezig geweest. Schuren, polijsten, schuren polijsten etc, maar helaas met een minimaal resultaat. Het wordt er iets beter van, maar niet de moeite waard.

Ik heb er een nieuw panoramadak in laten zetten (en gelijk één van glas) dan heb je dat gezeur ook niet meer. Dit kan je gewoon laten doen bij Carglass voor 575,- euro.

Dus voor iedereen met dit probleem.... Vervangen is de enigste optie om het weer goed te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Xsara Coupe
Beetje late reactie,,, maar mensen met het zelfde probleem komen via Google toch terecht op deze pagina, dus kan nooit kwaad dacht ik zo.

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn kunstof panoramadak van mijn Smart ForTwo 451.
Een poetsbedrijf bij mij uit de buurt die normaalgesproken koplampen weer helder maakt is uren met mijn dak bezig geweest. Schuren, polijsten, schuren polijsten etc, maar helaas met een minimaal resultaat. Het wordt er iets beter van, maar niet de moeite waard.

Ik heb er een nieuw panoramadak in laten zetten (en gelijk één van glas) dan heb je dat gezeur ook niet meer. Dit kan je gewoon laten doen bij Carglass voor 575,- euro.

Dus voor iedereen met dit probleem.... Vervangen is de enigste optie om het weer goed te krijgen.
Goedemiddag,

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Smart. Heb gebeld met carglass en dat dak moet € 975 kosten!
Bij welk service center van Garglass heb je dit laten doen?
Daar zit € 400 tussen, wel veel geld!