• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Passat '08 Zwart metallic met polijstprobleem

Phattephreak

Detailing addict
10 jul 2008
18
60
Groningen
Beste medeforummers,

Heb vorige maand een DAP aangeschaft en ben door Dennis goed op weg geholpen.
Mijn eigen Leon met de kleur citrus geel heb ik mooi gepolijst met de DAP en met de hand in de wax gezet. Een prachtig resultaat zonder gekkigheden. Helaas de foto's ontbreken.

Nu ben ik vandaag bezig geweest met mijn vaders VW Passat met de kleur zwart. Werkelijkwaar je ziet er alles op!
Voorzichtig ben ik begonnen met een zachte groene pad met Manello Finale om te kijken of er op een stukje van de motorkap iets van de swirsl weg zou gaan. Helaas weinig tot geen effect.

Vervolgens met een witte pad en Manello Mezzo. Dit had een kleine verbetering tot gevolg, maar nog steeds de iets grovere was krassen bleven.

Om ook de grotere krassen weg te werken... een oranje pad met Mezzo geprobeerd. Helaas weinig tot niets aan verandering.
Nu had ik gelezen dat hier een VW Golf met dezelfde kleur/lak met Inizio bewerkt werd met een oranje pad.

Pad uitgewassen en vervolgens met Initzio en de oranje pad aan de slag. ...En de krassen werden inderdaad minder goed zichtbaar, maar als extra kreeg ik (wel lichte) korte krasjes er voor terug.

Nu heb ik gelezen dat deze door het opvolgen van een lichter polijstmiddel en een mindere cuttende pad deze weg zouden moeten gaan. Helaas ik kom er niet meer van af! Met Wit en Mezzo geprobeerd om ze weg te krijgen en vervolgens met licht groen met finale. Ik weet het even niet meer. Is hier iemand die mij op weg kan helpen zodat ik mijn pa's motorkap weer netjes krijg?

Alvast bedankt,
Robert
 
Misschien eerst oranje en mezzo, dan wit en mezzo en dan groen en finale?
 
als je langzaam 2 van die "schaakborden" maakt dan moet het wel afgebroken zijn. Vooral de oranje pad vaak schoonmaken.