• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Passat polijsten in één dag

Succes man. Na het 1 staps polijsten kun je nog steeds de Wolfs Nano Glaze nemen. Maar dat moet je helemaal zelf weten.
Het zou opzich zoals ik het product zie misschien wel meerwaarde hebben ten opzichte van Poorboys white diamond glaze. Net dat extra beetje cutting om te finishen en een glaze in één stap. Zie ik dat zo goed?

En is het wel verstandig om hem af te toppen met een wax?
 
Dat kan, Timm. Maar ben daar al lang niet meer actief geweest. Ik vertoef nu vooral veel op het Passat forum. Dus nog steeds VW :p
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Goed, morgen moet het gebeuren. Vroeg naar bed dus. Ik heb vandaag de s20 met blauwe pad binnengekregen, samen met de wolfs glaze. Ook een potje white diamond erbij gedaan, omdat als ik niet tevreden ben ik daarop terug kan vallen. Ik heb toch voor de s20 gekozen omdat dat een tientje goedkoper was dan de Rupes set, en ik heel erg het gevoel heb dat ik het toch gelijk in de prullenbak kan gooien.

Afgesproken dat als ik niet tevreden ben over het resultaat van de testspot we er een meerdagen project van maken, en ik het toch in meerdere stappen ga doen. Zal dan deel voor deel volledig afronden. Natuurlijk met goedkeuring van de eigenaar, want als hij de testspot wel prachtig vindt ben ik bereid daar in mee te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en M3fan
Even een kort verslagje.

Eerst een testspot gemaakt met s20 op de bijbehorende blauwe spiderpad. Zoals verwacht doet dit vrijwel niets op een VAG lak. Toen de testspot opgedeeld in twee delen en de wolfs glaze met de zwarte en witte monelo pad aangebracht. Ook dit heeft vrijwel geen effect en het verschil met pads was niet te zien. Het bracht wel een mooie glans en een superglad resultaat, maar geen echte finish. Toen een testspot gemaakt met s3 op wol, eigenlijk de eerste stap die ik altijd nodig heb op VAG lakken. Dat gaf iets correctie. Die afgebouwd met s20 en afgetopt met de wolfs glaze. Dat gaf al een veel beter resultaat.

Omdat de eigenaar tevreden was heb ik het gehele dak en motorkap op deze manier gedaan. Mijn bevinding over de s20 is dat ik het heel lang door moet werken. Prima als je het als een echte één-staps hit wilt gebruiken, maar het gaf mij al gauw het gevoel dat ik ipv deze s20 hit net zoveel tijd kwijt ben met een s3 hit op een witte spider pad en een s30 hit op een oranje pad. En dat dat een veel mooier resultaat zal geven. Want die s20 heeft amper cutting en finished ook niet heel mooi. Voor die finish zou ik dan de wolfs glaze inzetten, maar op deze harde lak is het meer een glaze en wax hit in één zonder cutting. Daarnaast vond ik het verwerken van de wolfs glaze erg onprettig. Het stinkt, het is erg vettig en het begint erg snel te gummen. en het moet ook redelijk lang doorgewerkt worden. Daardoor ben je wederom veel tijd kwijt. Misschien minder tijd dan 1 hit met s30, een glaze en waxen, maar niet veel.

Helaas heb ik alleen het dak en de motorkap kunnen doen. De eigenaar was ondertussen aan mijn auto aan het sleutelen en die moest klaar omdat ik er de volgende dag mee naar Hamburg moest. Er bleek echter een onderdeel kapot en die was nergens op voorraad, behalve aan de andere kant van Nederland. Die hebben we dus moeten ophalen met de auto van de eigenaar. Wel jammer, want ik had graag willen weten hoe ver ik was gekomen. Wel viel me de tijd die ik nu nodig had toch tegen (gezien het doel).

Kortom, doordat je de hits met s20 en de glaze zolang door moet werken en het resultaat op harde lakken minimaal is ga ik de rest van de auto anders doen. 1 hit s3 op wol, 1 hit s3 op spider pad, 1 hit s30 op oranje monello pad, glazen en waxen. Dit kost me wel meer tijd, maar voelt wel veel bevredigender.

Al met al wel weer veel geleerd. Die s20 is waarschijnlijk leuk voor zachtere lakken, maar op deze lak (en dus wellicht de meeste VAG lakken) doet het imo niets en voelt het meer als een polish dan een compound. De glaze van Wolfs voelt als iets wat ik niet graag op mijn eigen auto zou willen smeren. En natuurlijk dat haastige spoed zelden goed is :p
 
Mijn bevinding over de s20 is dat ik het heel lang door moet werken.
Want die s20 heeft amper cutting en finished ook niet heel mooi.
Kortom, doordat je de hits met s20 en de glaze zolang door moet werken en het resultaat op harde lakken minimaal is ga ik de rest van de auto anders doen. 1 hit s3 op wol, 1 hit s3 op spider pad, 1 hit s30 op oranje monello pad, glazen en waxen. Dit kost me wel meer tijd, maar voelt wel veel bevredigender.

Jammer dat het je niet beviel. :D

Ik ben nu toch wel benieuwd wat je precies voor resultaat wilde behalen. Ging je nou voor snel glimmen middels een glaze omdat er weinig tijd was of wilde je tóch meer correctie en dus meer tijd besteden?

De S20 beviel mij prima. Zelfs met een Raffini Foam Geel op de DAP. Je hebt niet zoveel correctie zoals bij een compound, maar het polijstmiddel breekt mooi af en ik heb het vermoeden dat er ook wel wat spul in zit die wat verdoezeld. Dat jij een betonlak niet strakker kreeg is niet echt een verrassing, aangezien je deze lakken best wel hard aan moet pakken. :p (Maar daar was geen tijd voor)

Snel = Glaze
Goed = Meerstaps polijsten.

Als je er dan toch meer tijd voor uit trekt, dan zou ik iets meer polijsten en de glaze skippen. In mijn opinie behaal je dan iets meer resultaat met polijsten en dit is ''permanenter'' dan wanneer je met een glaze de boel verdoezeld en dit na verloop van tijd afneemt tot minder resultaat. ;) Wanneer je met Wol + Comppund, Sandwich + compound je correctie doet en de laatste hit hiervan mooi doorwerkt, dit finished met S30, dan heb je al best wat hoogglans, lijkt mij.
 
@Tarabass: spijtig om te horen, dat het niet is uitgedraaid zoals je zelf gewenst had.
Ik ben wel benieuwd naar het volgende. Gebruik je die wool pad op een rotary of op een D/A?
Als je deze op een D/A gebruikt, mag ik dan vragen welk merk woolpads je gebruikt?
Ik ben nl. op zoek naar een manier om sneller correctie te behalen, maar de meeste woolpads zijn enkel voor gebruik met rotary.
 
@Tarabass: spijtig om te horen, dat het niet is uitgedraaid zoals je zelf gewenst had.
Ik ben wel benieuwd naar het volgende. Gebruik je die wool pad op een rotary of op een D/A?
Als je deze op een D/A gebruikt, mag ik dan vragen welk merk woolpads je gebruikt?
Ik ben nl. op zoek naar een manier om sneller correctie te behalen, maar de meeste woolpads zijn enkel voor gebruik met rotary.
Monello paarse wol pad :thumb:
 
Jammer dat het je niet beviel. :D

Ik ben nu toch wel benieuwd wat je precies voor resultaat wilde behalen. Ging je nou voor snel glimmen middels een glaze omdat er weinig tijd was of wilde je tóch meer correctie en dus meer tijd besteden?

De S20 beviel mij prima. Zelfs met een Raffini Foam Geel op de DAP. Je hebt niet zoveel correctie zoals bij een compound, maar het polijstmiddel breekt mooi af en ik heb het vermoeden dat er ook wel wat spul in zit die wat verdoezeld. Dat jij een betonlak niet strakker kreeg is niet echt een verrassing, aangezien je deze lakken best wel hard aan moet pakken. (Maar daar was geen tijd voor)

Snel = Glaze
Goed = Meerstaps polijsten.

Als je er dan toch meer tijd voor uit trekt, dan zou ik iets meer polijsten en de glaze skippen. In mijn opinie behaal je dan iets meer resultaat met polijsten en dit is ''permanenter'' dan wanneer je met een glaze de boel verdoezeld en dit na verloop van tijd afneemt tot minder resultaat. ;) Wanneer je met Wol + Comppund, Sandwich + compound je correctie doet en de laatste hit hiervan mooi doorwerkt, dit finished met S30, dan heb je al best wat hoogglans, lijkt mij.

Misschien was m'n verwachting te hoog, wie zou het zeggen. Maar ik had wel gehoopt dat de s20 enige correctie zou geven. Niet in de zin van swirls en krasjes, maar vooral in kleur en metallic. Dat ik de dofheid uit de blanke lak kon halen zal ik maar zeggen. Eigenlijk wist ik het al wel, want riep al gekscherend dat de s20 op deze betonlakken eigenlijk direct de prullenbak ik kan.

Het nadeel is dat ik momenteel vooral vag lakken doe, maar nog nooit met een rotary gewerkt heb en er ook geeneen heb. Want dat zal het leven van deze betonwerker een stuk gemakkelijker maken.

Zoals je zegt, toch meer tijd nemen en precies de hits doen zoals je al zei. Het liefst zou ik weer teruggaan naar de Monello lijn. Dan één hit met een rotary en dan afbouwen met de dap.
 
De gemiddelde harde lak, zoals van mijn BMW, die kan ik aardig corrigeren met met de DAP900 + Spiderpad + compound. Met de BF21 + Foampad + compound gaat het natuurlijk al een stuk beter.

Maar... De échte harde lakken, daar kwam ik met de BF21 ook amper doorheen en na de genomen moeite had ik alleen een hoogglans waardoor het al wat beter leek, maar geen correctie. :p (Wat het nog veel beter zou maken)

Mocht je de auto toch snel willen opfrissen (tijdelijk) dan zou ik toch gaan kijken naar een glaze. Deze aftoppen met een wax. Wil je tóch meer tijd erin steken en er dus meer uit halen, dan zal je excentrisch de nodige hits moeten gaan doen en afschalen of toch gaan denken aan een rotary en afschalen met excentrisch. Maar het blijft een punt dat je een rotary niet zomaar onder de knie hebt. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Andre Brakenhoff