• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PBW Wheel Sealant en Kettingvet

CN

Detailing trainee
25 mrt 2013
5
47
Hallo,

Ik ben nieuw hier en zat zo even het forum door te lezen maar ik vroeg mij nog iets af wat ik zo niet kon vinden.

Ik zat er over na te denken om Wheel sealant te kopen voor mijn velgen van de motor. (geen auto hier, wel 2 motoren :) )

Maar hoe houd deze sealant zich tegen kettingvet?
Kan ik als ik mijn velgen heb gedaan met die wheel sealant het kettingvet relatief makkelijk verwijderen, of moet ik daar toch wat (chemisch zwaardere) middelen voor gebruiken, en waarschijnlijk poets ik dan ook weer de sealant er af, en dan is alles voor niets geweest lijkt mij zo.

Zijn er hier toevallig meer motorrijders en die dit al eens geprobeerd hebben?

Alvast bedankt

Ik rij ook motor, gebruik eigenlijk geen wheel sealant op mijn wielen, kettingvet verwijder ik eigenlijk heel simpel met lampenolie, dan is het zo weg ;)

stimpy68;320741 zei:
Ik rij ook motor, gebruik eigenlijk geen wheel sealant op mijn wielen, kettingvet verwijder ik eigenlijk heel simpel met lampenolie, dan is het zo weg ;)
Ja ik nu ook, maar daarvan blijven ze niet echt goed glanzen + het is niet echt heel goed voor de lak denk ik.

IbizaSigno;320745 zei:
Volgens mij kom je daar maar op een manier achter. :)

Om 'zo even' voor 25e te proberen (en stel het werkt niet) vind ik zonde van het geld.

Zelf rijd ik ook motor en die kettingvet blijf inderdaad een vervelend goedje.
De laatste tijd zet ik mijn achtervelg gewoon in een goedkope wax. Ik heb het gevoel dat het vet wel makkelijker van de velg afkomt.
Na het schoonmaken van de velg met kruipolie en IPA zet ik ze opnieuw in de wax.
Ik was me motor in de zomer weinig. Zeker als je alleen met droog weer rijd dan wordt hij niet zo vies. Zeker als je hij goed in de wax staat.
Als ik veel rijd met regen rij dan word hij vaker gewassen.

Ik twijfel nog steeds aan de standtijd van de wax op de achtervelg in combinatie met het kettingvet.
Daarnaast kan je volgens mij je achtervelg ook alleen echt schoon krijgen met agressief spul.]-0

Groeten,

Ik raad je aan om je velgen in de C.Quartz DLux te zetten en als kettingvet de S100 witte kettingspray te gebruiken, die spettert veel minder. Reinigen doe ik ook met de S100 kettingreiniger.

Door de Dlux haal ik het veel makkelijker van mijn achtervelg af.

ook een handige tip: als je je ketting smeert doe dit dan aan de "binnenkant" van de ketting alles aan de buitenkant komt niet op de plekken waar het moet omdat het toch naar buiten (en dus eraf) slingert!

dopestuff;320815 zei:
ook een handige tip: als je je ketting smeert doe dit dan aan de "binnenkant" van de ketting alles aan de buitenkant komt niet op de plekken waar het moet omdat het toch naar buiten (en dus eraf) slingert!
Dat is niet helemaal waar: als je de ketting ná het rijden (dus terwijl die warm is) inspuit trekt de spray óók aan de buitenkant tussen de schakels.
Het verstand komt met de jaren: ook ik heb nu geen ketting meer ,^^

dopestuff;320815 zei:
Klopt, doe ik ook, en vaak nog even na de tijd met een doekje het overtollige weghalen.

RedCat;320871 zei:
En doe het vooral NA een stukje rijden en niet ERVOOR
En ook hier Less is more.

Zei de man met de cardan ;)

Probeer ik wel, maar met die kou ben ik niet aan het rijden :P