• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pete's 53 of Naviwax Dark mooie toevoeging?

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Ik ben een beetje terug van weg geweest:schaamnudat ik een nieuwe auto heb gekocht.Van een zwarte Nissan 100NX naar een Corolla E12 uit 2006,metallic zwart.
Binnenkort zal ik even wat foto's posten samen met de collectie tot zover:-D

Nu dat het weer mooier wordt,afgelopen maand een DAP heb over genomen van een forumlid en mijn huidige waxlaag aan vervanging toe is:-Bgaat de drang om te detailen weer kriebelen!
In mijn bezit heb ik de volgende waxen:
Meguiars M16
Meguairs Step 3 Carnuba
Poorboys World Natty's Blue (de EX-P sealant ook in bezit)
Collinite 476S
Collinite Marque du Elegance
Van Dodo Juice de volgende panel pots:
Rainforest Rub,Rubbish Boys,Blue Velvet,Purple Haze
Race Glaze ook 2 panel pots,stickers zijn eraf dus ik weet niet welke:weetniet:schaam

Nu is de vraag dus,zal een Naviwax Dark,waar ik veel goeie dingen over lees een toevoeging zijn?
Of de Chemical Guys Pete's 53 die ik stiekem al heel lang wilt hebben?Verzamelen is leuk,maar als het totaal geen meer waarde bied dan schiet het voor mij niet zoveel op.
Alvast bedankt en ik zal wat meer proberen te posten in het aankomende zeisoen !

Ik zou zeggen: Japanse auto, Japanse wax. :P Maar los daarvan lees ik ook veel positieve verhalen over Pete's 53, vooral op zwart mooi. Schijnt ook makkelijker te verwerken zijn dan de Naviwax.

Verder mooie wagen, heb ik ook (sol, 5drs variant).

Over je Raceglaze panel pots: Rood = "55". Groen = "42".

@Tim:Ik zal zo is even kijken naar bouncers,ervaring met dodo heb ik al.Vind verschillende merken hebben wel leuk
@GMToyata:Ja dat de navi japans is,dat trekt mij ook zeker wel!Maar wat je zegt,veel goede response op donkere auto's met Pete's53.En bedankt voor het compliment en opheldering van de Raceglaze:-)^:-D

Pete 's 53 eens mogen lenen en gebruiken van een kennis. Heeft wat weg van de supernatural van dodo. Kleur zeker en geur ook wel wat. Verwerking is super en beading erg mooi :-) Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

jesso88;n393538 zei:
Pete 's 53 eens mogen lenen en gebruiken van een kennis. Heeft wat weg van de supernatural van dodo. Kleur zeker en geur ook wel wat. Verwerking is super en beading erg mooi :-) Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Hmmm,dat klinkt toch wel goed,wordt nog lastig een keuze te maken!Voordeel van de Pete's53 dat deze makkelijk in Nederland te verkrijgen is.
De Naviwax heb ik tot zover alleen in de UK kunnen vinden.

Kwam ergens een Dodo speciaal tegen, speciaal voor Japanse autolakken. Maar kan deze even niet vinden.

@bertus:als het echt 2 weken is,is dat wel erg kort!Misschien dan beter een sealant er onder of een collinite bijvoorbeeld.
@rallimart:Een dodo speciaal voor japanse lakken klinkt geweldig!Dat wordt weer een avond google en ebay:-B