• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 206 GTi --- Team-up Dennis121 en Niek_GTi

Niek_Gti

Detailing addict
23 jul 2010
69
52
Zooooo daar is hij dan eindelijk Dennis:-"

Had met Dennis121 van hier een peugeotpoetsdag ingepland. En daar hadden we de o zo mooie donderdag 26-08 voor uitgekozen. De locatie was bij mijn ouders thuis, aangezien die een lekere ruime garage hebben. Dennis en ikzelf hebben die thuis niet :(.

De auto is op de heenweg al gratis afgespoeld. Regen tijdens heb wassen is opzich niet zo erg, tijdens het drogen echter wel]-0

Het bekende lijstje met gebruikte spullen:

Dodo Juice Born to be Mild
Delirium Orange Drying Towel
Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System
Inizio op Geel
Mezzo op Orange
Finale op Wit
Finale op Zwart
PB Black Hole
DoDo Juice Blue Velvet
PB APC
Trim Restorer
Meg's Engine dressing
En bende doeken en handpads.

Nog wat spullen die ik vast vergeten ben.
Fles Cola, brood en koekjes.

Hebben na een teststspot (helaas fotoloos) gekozen voor de motorkap voor:
Inizio op geel (2hits)
Mezzo op orange (1hit)
Finale op wit (1hit) en zwart(1hit)

Nouja er kwamen na het kleinen veel krassen te verschijn. Op de motorkap en op het dak ook veel. De krassen op de motorkap waren na het polijsten nog niet 100% weg. Wellicht andere spullen nog ivm met hardheid lak?
Desalnietteplus hadden we na het polijsten het volgende resultaat al:

De zijkanten, zij-schermen en achterkant is gedaan met finale op zwart ivm met de tijd die we hadden...

Het was natuurlijk baggerweer maar heb wel wat foto's buiten gemaakt. Zal hem als ik tijd hem nog even wassen en in de zon foto's maken. En DoDo Juice Beading shots.

Verder de binnenkant nog wat gedaan, maar niet stofgezogen, durfde geen foto te maken nog :p
"Under the hood" shot's maak ik na het opnieuw wassen ook nog even...

Kijk en beoordeel. Nog belangrijker: Hoe krijg ik hem 99.9% krasvrij, als inizio op geel+Dap500 het niet weg krijgt?

Greetz
 
Mooie auto en dito detail :)^

Niek_Gti zei:
Nog belangrijker: Hoe krijg ik hem 99.9% krasvrij, als inizio op geel+Dap500 het niet weg krijgt?

Misschien de volgende keer kleine stukken per keer behandelen.
De Dap langzamer bewegen.

Mocht dit allebij niet helpen dan zal er toch een rotary aan te pas moeten komen

Niek_Gti zei:
Ik aan de DAP
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Kan me niet voorstellen dat dit lekker werkt.... Geen stabiele houding= minder controle over de DAP
Volgende dag geen last van je rug


Zie mijn opmerkingen niet als afzeiken maar puur als opbouwende kritiek
 
@HA@RM

Ik zie het ook zeker niet als afzeiken. Tuurlijk niet, is mijn eerste keer dus alle tips zijn welkom. Echt lekker zat het ook niet.

Voor de motor kap hebben we wel veel tijd aan besteed. De rest ook niet gehaast maar wel iets sneller denk ik. De krassen die ik bedoel zijn ook echt veel minder geworden. Maar volgens mij moet je krassen die niet kan voelen met je navel weg kunnen krijgen toch? Of is dat te kort door de bocht?

Thanks voor de verdere complenten
 
Niek_Gti zei:
Maar volgens mij moet je krassen die niet kan voelen met je navel weg kunnen krijgen toch? Of is dat te kort door de bocht?

Voor 85% van de gevallen klopt dat idd.
Denk dat je met de zijkanten net te snel bent geweest.
 
Die 206 ziet er weer helemaal tiptop uit!:cool:
Is trouwens een heel mooie kleur en hij heeft zeer mooie velgen.
En ja...misschien toch iets meer plaats nodig in je garage:confused:
voor de rest:)^
 
Niek_Gti zei:
Nog belangrijker: Hoe krijg ik hem 99.9% krasvrij, als inizio op geel+Dap500 het niet weg krijgt?

Probeer het eens met een rotary. Deze heeft meer bite dan een D/A machine.

Maar stel jezelf een grens wat je zélf acceptabel vindt, een auto 100% swirl en/of krasvrij krijgen en nog belangrijker, zo houden, is een vette illusie.

Het kan wel, maar dan wordt het overspuiten, de auto wegzetten en nóóit meer gebruiken. ;)

Overigens een mooi resultaat :)^


p.s.

niek, een dakspoiletje zou em niet misstaan, weg met die bolle reet :grinning:
 
@H@RM
Zijkanten hadden achteraf gezien denk ik secuurder gedaan kunnen worden, en niet alleen met zwart en finale... Maargoed is vast niet de laatste keer

@Focusio
Het leek mij ook al een leuke kleur om te detailen, en ben ook zeker heel blij met het resultaat. Zelfs nu na een weekje vuil is het in de zon nog een glimmetje:-b . Garage is opzich erg ruim. Staan alleen zoveel spullen in:D. En mijn vader is met een opnieuw opbouwen van een motor bezig zoals je op sommige foto's kunt zien. Velgen zijn vanzwart naar gepolijst gegaan vorige week, bling bling.

@nicknameless
Ik heb jou 206 en de cc als voorbeeld, dat resultaat wil ik ook wel:party:. Rotery heb ik aan gedaht, maar dan moet ik nog iemand kennen die er 1 heeft en zin heeft in een 206 detail... Jammer dat je gestopt/gepauzeerd bent. Spoiler zou een standaard ding moeten zijn. Maar nog geen 1 kunnen vinden binnnen, en ook niet goed gezocht. Wil er wel een hebben

Al met al ben ik zelf meer dan tevreden, wist van te voren dat mijn lak lastig kon worden. Maar vind het resultaat het de heledag en spullen meer dan waard. De beste aankoop was de washandschoen en de droogdoek. Nooit meer onder. Nu wil ik nog meer lekker ruikende dodo juice en poorboys spullen. Trouwens de Mother spray voor bij de klei ruikt ook lekker kaneel achtig...

Bedankt voor de complimenten allemaal
 
Eindelijk is het topic er dan hahaha!!

Allereerst vond ik het echt heerlijk om deze auto te doen joh!
ook gezellig ff met z'n 2en! ideaal!

de motorkap was inderdaad pittig joh, de kleine krassen waren wel weg maar die dikkere waren wel krengen zeg!
Helaas was er een beetje te weinig tijd om de rest net zo goed te polijsten..
maar mocht de pret niet drukken!

Ik heb me goed vermaakt, en vond het resultaat echt mooi!

DIKKE BAK kerel! :rules
 
Niek_Gti zei:
@HA@RM

Maar volgens mij moet je krassen die niet kan voelen met je navel weg kunnen krijgen toch? Of is dat te kort door de bocht?

Sodemieters wat ben jij precies. Voelen met je navel !!! Dan heb jij zeker zo een uit stekende navel, want met die van mij zou het niet lukken !! :D :D

Ontzettend mooi geworden. Staat echt te stralen, ondanks het slechte weer. Mooi gedaan!
 
Het kan juist alleen met een niet uitstekende navel. Er moet juist een soort van winterdekje/bierbuikje voor zitten dat werkt beter. :D

Navel is echt essentieel bij het details ...:-"
 
Zeer mooi resultaat Niek en Dennis! :party:
Vind de de auto erg mooi geworden. Zelf polijst ik ook op mijn knieen de zijkanten van een auto. Ik heb er alleen van due gymmatjes onder, dan zit je niet zo hard. 2 Matjes die ik om en om neerleg. Heb ze eens hier op het forum gekocht.