Vandaag even met de "nieuwe" 206 van een kennis bezig geweest.
Omdat er nogal weinig tijd was (had van 9.00uur tot 12.00uur) moest er snel gewerkt worden en heb ik alleen de buitenkant gedaan.
Aangezien ik donderdag met spoed de SSR1 en bijbehorende pads had besteld (dank je wel Mirjan van CC) ging ik ervanuit dat die gisteren binnen zouden komen.
Blijkbaar hebben TNT bezorgers veel moeite om briefjes te lezen want het pakketje werdt gisteren dus niet bij de buren afgegeven maar weer mee teruggenomen waardoor we pas vanmiddag om 14.00uur de SSR1 in ontvangst konden nemen : bedankt TNT :klap
Maar goed, bij aankomst was de auto al gewassen (dat had de wasstraat voor hem gedaan :|~* ).
Helaas voor hem koste m dat ook nog eens zijn dak antenne dus dat is hij gelijk voor eens en altijd afgeleerd ^
De auto zoals hij ervoor bijstond
Als eerste maar begonnen met clayen. Voor het eerst heb ik de spray en wipe (1:1) geprobeerd van PB's : wat een fantastisch spul
Naar mijn beleving gaat het clayen veel makkelijker dan met de mist en wipe van Meq's die bij de clay geleverd werdt.
Na alleen de motorkap te hebben gedaan werkt het voor hem ook duidelijk dat een schone auto per definitie niet schoon hoeft te zijn 8o
Tijdens het clayen begon het te miezeren waarop we maar in de garage verder zijn gegaan.
Eerst de auto helemaal met de polish van PB's gedaan icm een witte pad.
Op mijn eigen auto had ik het helemaal niet in de gaten, maar op deze auto heb ik aardig wat krasjes en plekken weg kunnen halen !
Ik verbaasde me echt over het feit dat de "normale" polish dan dus ook een slijpende graad zou hebben.
Na de polish de auto met White Daimond behandeld.
Als laatste stap de Tech2 wax machinaal icm een rode pad erop gedaan en deze een half uurtje laten curen.
Tijdens het curen alle kunstof strips met de Trim detailer van PB's gedaan en de ramen met 100% Spray en Wipe van PB's.
Eigenaar stond echt te kijken van alle stappen maar is zeer tevreden met het resultaat !
Eindresultaat :
Gr. Arjan
Omdat er nogal weinig tijd was (had van 9.00uur tot 12.00uur) moest er snel gewerkt worden en heb ik alleen de buitenkant gedaan.
Aangezien ik donderdag met spoed de SSR1 en bijbehorende pads had besteld (dank je wel Mirjan van CC) ging ik ervanuit dat die gisteren binnen zouden komen.
Blijkbaar hebben TNT bezorgers veel moeite om briefjes te lezen want het pakketje werdt gisteren dus niet bij de buren afgegeven maar weer mee teruggenomen waardoor we pas vanmiddag om 14.00uur de SSR1 in ontvangst konden nemen : bedankt TNT :klap
Maar goed, bij aankomst was de auto al gewassen (dat had de wasstraat voor hem gedaan :|~* ).
Helaas voor hem koste m dat ook nog eens zijn dak antenne dus dat is hij gelijk voor eens en altijd afgeleerd ^
De auto zoals hij ervoor bijstond
Als eerste maar begonnen met clayen. Voor het eerst heb ik de spray en wipe (1:1) geprobeerd van PB's : wat een fantastisch spul
Naar mijn beleving gaat het clayen veel makkelijker dan met de mist en wipe van Meq's die bij de clay geleverd werdt.
Na alleen de motorkap te hebben gedaan werkt het voor hem ook duidelijk dat een schone auto per definitie niet schoon hoeft te zijn 8o
Tijdens het clayen begon het te miezeren waarop we maar in de garage verder zijn gegaan.
Eerst de auto helemaal met de polish van PB's gedaan icm een witte pad.
Op mijn eigen auto had ik het helemaal niet in de gaten, maar op deze auto heb ik aardig wat krasjes en plekken weg kunnen halen !
Ik verbaasde me echt over het feit dat de "normale" polish dan dus ook een slijpende graad zou hebben.
Na de polish de auto met White Daimond behandeld.
Als laatste stap de Tech2 wax machinaal icm een rode pad erop gedaan en deze een half uurtje laten curen.
Tijdens het curen alle kunstof strips met de Trim detailer van PB's gedaan en de ramen met 100% Spray en Wipe van PB's.
Eigenaar stond echt te kijken van alle stappen maar is zeer tevreden met het resultaat !
Eindresultaat :
Gr. Arjan