• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 206 XS

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.007
193
45
Vandaag even met de "nieuwe" 206 van een kennis bezig geweest.
Omdat er nogal weinig tijd was (had van 9.00uur tot 12.00uur) moest er snel gewerkt worden en heb ik alleen de buitenkant gedaan.
Aangezien ik donderdag met spoed de SSR1 en bijbehorende pads had besteld (dank je wel Mirjan van CC) ging ik ervanuit dat die gisteren binnen zouden komen.
Blijkbaar hebben TNT bezorgers veel moeite om briefjes te lezen want het pakketje werdt gisteren dus niet bij de buren afgegeven maar weer mee teruggenomen waardoor we pas vanmiddag om 14.00uur de SSR1 in ontvangst konden nemen : bedankt TNT :klap


Maar goed, bij aankomst was de auto al gewassen (dat had de wasstraat voor hem gedaan :|~* ).
Helaas voor hem koste m dat ook nog eens zijn dak antenne dus dat is hij gelijk voor eens en altijd afgeleerd :)^

De auto zoals hij ervoor bijstond
P1000682Medium.jpg


P1000683Medium.jpg



Als eerste maar begonnen met clayen. Voor het eerst heb ik de spray en wipe (1:1) geprobeerd van PB's : wat een fantastisch spul
Naar mijn beleving gaat het clayen veel makkelijker dan met de mist en wipe van Meq's die bij de clay geleverd werdt.
Na alleen de motorkap te hebben gedaan werkt het voor hem ook duidelijk dat een schone auto per definitie niet schoon hoeft te zijn 8o

Tijdens het clayen begon het te miezeren waarop we maar in de garage verder zijn gegaan.
Eerst de auto helemaal met de polish van PB's gedaan icm een witte pad.
Op mijn eigen auto had ik het helemaal niet in de gaten, maar op deze auto heb ik aardig wat krasjes en plekken weg kunnen halen !
Ik verbaasde me echt over het feit dat de "normale" polish dan dus ook een slijpende graad zou hebben.

Na de polish de auto met White Daimond behandeld.
Als laatste stap de Tech2 wax machinaal icm een rode pad erop gedaan en deze een half uurtje laten curen.
Tijdens het curen alle kunstof strips met de Trim detailer van PB's gedaan en de ramen met 100% Spray en Wipe van PB's.

Eigenaar stond echt te kijken van alle stappen maar is zeer tevreden met het resultaat !


Eindresultaat :

P1000684Medium.jpg


P1000685Medium.jpg


P1000686Medium.jpg


P1000688Medium.jpg


P1000690Medium.jpg


P1000691Medium.jpg



Gr. Arjan
 
Ziet er netjes uit Arjan.
Misschien lees ik ergens over heen, maar ik begrijp dat je van 9 - 12 de tijd had (3 uurtjes)?
Met alle respect voor je werk, maar een complete auto kleien, polishen, voeden en waxen in "slechts" 3 uur tijd?
Bijzonder... :weetniet
 
Klopt inderdaad 3 uurtjes voor de complete buitenkant.

Ik ben begonnen om de motorkap en het dak te clayen.
De eigenaar was ondertussen ook begonnen met clayen en heeft de rest gedaan.
Ondertussen was ik vast begonnen met de polish en liep zo achter hem aan.
Nadat hij klaar was met clayen ging hij met een MF doek de hele auto weer langs om de polish uit te poetsen en kon ik er direct weer achteraan met de WD om alles
Ondertussen was hij klaar met het uitpoetsen van de polish en kon hij ook weer verder met het uitpoetsen van de WD.

Door goed samenspel kan je in een korte tijd een heel eind komen. Heb ieder deel zeker n keer of 8 met de machine gehad.
Nu verkijk je je misschien ook n beetje op de hoeveelheid blik die er aan een 206 zit. Het lijkt heel wat maar de motorkap en dak beslaan al 40% van de carosserie : zoveel blik zit er echt niet aan.


Het is echt stevig doorpakken geweest maar prima te doen met z'n 2en !
 
Die staat er weer lekker strak bij. Helaas bevat de Techwax een heel klein cleanertje die een beetje van de White Diamond eraf haalt maar het resultaat mag er zijn! :)^
 
Arjan,

Mooi gedaan hoor, superresultaat behaald en dat in 3 uur 8-()) . Lekker dat je in de garage verder kon (ik stond zaterdag in de miezerregen :( ). Ik kan me voorstellen dat de eigenaar hier (meer dan) tevreden over is.
Heb je de eigenaar al zover dat hij de auto goed gaat bijhouden.

De SSR1 heb je dus nog niet kunnen uitproberen, ben benieuwd naar je bevindingen hiermee. De PB Spray & Wipe gaat in mijn volgende bestelling mee als vervanger voor de Meg's QD (dank voor het laatste zetje :D )

Gr.
René
 
Peugeot staat er goed bij :cool:
Knap hoor in drie uurtjes tijd... Vergeleken met jou ben ik maar een treuzelaar :D