Nadat ik een tijdje terug de gehele auto ben nagelopen met een flesje APC en een kwastje om overal de groene aanslag te verwijderen, ben ik dit weekend verder gegaan met de rest.
Heb zondag de auto gewassen, alle teerspetters verwijderd met de Standox ontvetter en gekleid met Meguiars klei icm Last touch 1:1 en maandag het polijstwerk gedaan.
De auto heeft sinds dat m'n ouders hem in 2005 gekocht hebben nog nooit een kleiblokje gezien en is de teer ook nooit verwijderd. Resultaat natuurlijk een zeer vervuilde lak.
Ook zaten er goed wat swirls en andere krasserij in. Ben vergeten voor-foto's te maken helaas.
Testspotje gedaan en kwam uit op:
2 hits oranje pad met mezzo
1 hit witte pad met mezzo
1 hit groene pad met finale
Diepere krassen heb ik gedaan met de groene 3M cutting pad en 3M fastcut compound op de rotary.
Na de hele auto gedaan te hebben eerst de IPA ebrij gepakt. Vervolgens de lak gevoed met de Black hole, gesealed met EXP en getopt met 2 laagjes Natty's paste wax blue.
Ook heb ik de wieldoppen verwijderd en schoongemaakt met WB 1:4 en daarna met de Standox ontvetter de teer verwijderd en als laatste met Iron-X het laatste vuil. Uiteraard de velgen ook nog even gedaan met de WB.
Bandjes met Meguiars gold class tiregel gedaan, maar ze waren zo dorstig dat ik het na 3x aanbrengen op elke band maar heb opgegeven :roll
Tijd voor foto's
Zoveel teer zat er dus op sommige plekken
Teer verwijderen
Klei na de onderkant van de rechter voordeur
Krassen Before&After
Voor
Na
Voor
Na
Eindresultaat:
Bedankt voor het lezen ^
Heb zondag de auto gewassen, alle teerspetters verwijderd met de Standox ontvetter en gekleid met Meguiars klei icm Last touch 1:1 en maandag het polijstwerk gedaan.
De auto heeft sinds dat m'n ouders hem in 2005 gekocht hebben nog nooit een kleiblokje gezien en is de teer ook nooit verwijderd. Resultaat natuurlijk een zeer vervuilde lak.
Ook zaten er goed wat swirls en andere krasserij in. Ben vergeten voor-foto's te maken helaas.
Testspotje gedaan en kwam uit op:
2 hits oranje pad met mezzo
1 hit witte pad met mezzo
1 hit groene pad met finale
Diepere krassen heb ik gedaan met de groene 3M cutting pad en 3M fastcut compound op de rotary.
Na de hele auto gedaan te hebben eerst de IPA ebrij gepakt. Vervolgens de lak gevoed met de Black hole, gesealed met EXP en getopt met 2 laagjes Natty's paste wax blue.
Ook heb ik de wieldoppen verwijderd en schoongemaakt met WB 1:4 en daarna met de Standox ontvetter de teer verwijderd en als laatste met Iron-X het laatste vuil. Uiteraard de velgen ook nog even gedaan met de WB.
Bandjes met Meguiars gold class tiregel gedaan, maar ze waren zo dorstig dat ik het na 3x aanbrengen op elke band maar heb opgegeven :roll
Tijd voor foto's
Zoveel teer zat er dus op sommige plekken
Teer verwijderen
Klei na de onderkant van de rechter voordeur
Krassen Before&After
Voor
Na
Voor
Na
Eindresultaat:
Bedankt voor het lezen ^