• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Phuber

Phuber

Detailing rookie
21 mei 2011
6
0
Hallo allemaal

Mijn naam is Peter en ben woonachtig in Duiven Gld.

Sinds enkele weken ben ik trotse eigenaar van een Mercedes Benz W126 (500 SEC Lorinser) uit 1985, een oldtimer dus.

Deze supercar ziet er zowel van buiten als ook van binnen als nieuw uit, als of er nooit iemand in heeft gereden.

Toch zag ik van de week een grijsachtige waas op de lak zitten die ik maar niet weg kon krijgen.

Via via kreeg ik een tip om eens op dit forum te gaan kijken en met succes, ik heb mij maar meteen aangemeld in de hoop het juiste materiaal te verkrijgen en de lak een optimale poetsbeurt te kunnen geven.

Welkom! Ik zie dat het inmiddels gelukt is een fotootje te plaatsen. Mooie wagen. Duitse import?

Hoe heb je tot nu toe geprobeerd de waas weg te krijgen? Handmatig of machinaal. Ik zou zeggen, begin eens te lezen op dit forum. Mogelijk krijg je dan vanzelf wel een antwoord op je vragen.....

SLK zei:
Welkom! Ik zie dat het inmiddels gelukt is een fotootje te plaatsen. Mooie wagen. Duitse import?

Hoe heb je tot nu toe geprobeerd de waas weg te krijgen? Handmatig of machinaal. Ik zou zeggen, begin eens te lezen op dit forum. Mogelijk krijg je dan vanzelf wel een antwoord op je vragen.....

Hallo en bedankt voor je reactie

Deze wagen komt uit Zwitserland en heeft pas 138 000 km gelopen

Tot nu toe heb ik altijd handmatig Turtle Wax of wax van Valma gebruikt, dus nooit een lakreiniger toegepast, ook niet op mijn bmw.

Ik heb reeds ontzettend veel gelezen in dit forum, je meer ik lees om zo minder begrijp ik ervan, ik zie inmiddels voor louter bomen het bos niet meer

RST-Smurf zei:
Welkom hier.En prachtige bak:-)^ 8-)

En als je hulp wilt , wil me wel aanbevolen houden;)

Bedankt voor het aanbod

Ik heb een mail naar carclean gestuurd met de vraag of zij mij een poets /clean pakketje samen willen stellen.

Dus eerst eens afwachten wat het wordt

Welkom hier.
Door alleen maar wax te gebruiken en niet te reinigen krijg je nooit een mooie diepe glans.
Dus veel lezen en daarna aan de slag :ja

Kan uit ervaring zeggen dat dit forum enorm verslavend werkt.

Welkom Peter !
Phuber zei:
Ik heb reeds ontzettend veel gelezen in dit forum, je meer ik lees om zo minder begrijp ik ervan, ik zie inmiddels voor louter bomen het bos niet meer
Probeer eens het stappenplan te volgen ( in m'n onderschrift staan de linkjes ), deze zullen je goed op weg helpen.
Tip van flip: laat je in elk geval niet gek maken door de kwantiteit en diversiteit aan spullen, gewoon de basis en daarna verder gluren
- Wassen met 2 emmers
- goede washmitt ( meguiars bv )
- shampoo ( poorboys slick&suds of meg's goldclass of dood juice born to be mild om wat te noemen )
- droogdoek ( de alom geprezen oranje delirium )
- kleien ( Mothers kleiset is een topper )
- polijstmiddelen ( afhankelijk van handmatig of machinaal )
- doeken voor afname van polijstmiddelen ( poorboys deluxe mega towel )
- wax ( teveel soorten en afhankelijk van je portemonai ( poorboys natty's / dodo juice / collinite zijn de meest gebruikte ( zeker om mee te beginnen )
- doek voor 'afname'van de wax ( Dodo Juice Fantastic Fur )

Vanuit hier kan je het zo gek maken als je zelf wilt ( banden / trims / ruiten / interieur etcetc ), maar dit is het even in een notedop

mk-us zei:
Welkom Peter !

Probeer eens het stappenplan te volgen ( in m'n onderschrift staan de linkjes ), deze zullen je goed op weg helpen.
Tip van flip: laat je in elk geval niet gek maken door de kwantiteit en diversiteit aan spullen, gewoon de basis en daarna verder gluren
- Wassen met 2 emmers
- goede washmitt ( Meguiar's bv )
- shampoo ( poorboys slick&suds of meg's goldclass of dood juice born to be mild om wat te noemen )
- droogdoek ( de alom geprezen oranje delirium )
- kleien ( Mothers kleiset is een topper )
- polijstmiddelen ( afhankelijk van handmatig of machinaal )
- doeken voor afname van polijstmiddelen ( poorboys deluxe mega towel )
- wax ( teveel soorten en afhankelijk van je portemonai ( poorboys natty's / dodo juice / collinite zijn de meest gebruikte ( zeker om mee te beginnen )
- doek voor 'afname'van de wax ( Dodo Juice Fantastic Fur )

Vanuit hier kan je het zo gek maken als je zelf wilt ( banden / trims / ruiten / interieur etcetc ), maar dit is het even in een notedop

Bedankt voor jou duidelijke replay

Hier kan ik iets mee