• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plan de campagne voor een beginnerscollectie..

Joosie200

Detailing rookie
16 okt 2010
119
0
Je moet ergens mee beginnen, dus heb ik op diverse fora mij alvast ingelezen over het 5-stappenplan. Vervolgens heb ik er zelf producten bij gezocht. Dibbuz heeft mij vervolgens een aantal tips gegeven en voorstellen om bepaalde producten te veranderen. Dit heeft geresulteerd in het volgende:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Links mijn lijstje zoals ik hem had samengesteld. Rechts na voorstellen van Dibbuz..

Om het lijstje in het stappenplan om te gooien..

Wassen:
Mothers California Gold Shampoo
Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitten
CSF – Delirium droogdoek
Grit Guard emmer + grit guard als spoelemmer + 1 Gamma emmer als wasemmer

Kleien:
Mothers California Gold Clay Bar System
Mothers cloth

Pre-wax cleaner:
Mothers California Gold Step 1 Pre-wax cleaner
Monello white polishing pad

Sealer en glaze:
Mothers California Gold Step 2 Sealer and glaze
Microfiber applicator pad
Poorboys World – Deluxe mega towel

Wax:
California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax
Microfiber applicator pad
Poorboys World – Deluxe mega towel

Velgen:
Mothers Wax – FX Wheel Cleaner
Mothers Wax – Wheel Brush

Trims:
Mothers Wax - Back to black

Spray sealant:
Dodo juice Red Mist

Nu vroeg ik mij af of anderen nog het een en ander op te merken hadden t.a.v. dit lijstje. Mijn budget is ong. 200 euro om daarmee een beginnerscollectie binnen te halen. :)
 
Het dibbuz lijstje is mooi :)^
Ik zou alleen nog een diepte investering doen in een extra washmitt voor je velgen. En eventueel voor de onderste randjes bij je auto. Zo'n lekker felgekleurde mitt van de action ofzo ;)
Zonde om daar je goede washmitt van Meguiars voor te gebruiken.

Misschien nog plakband om je trims af te plakken?? (en anders de wondersponjes van de action)
 
Ik denk dat er niks mis mee is, met het lijstje. Ik heb zelf geen ervraingen met de Mothers, al is de shampoo goed te noemen.

Bij mij heeft de koraal kleurige doek afgegeven tijdens het wassen in de wasmachine, misschien de groene of gele nemen om toch het risico te vermijden.

Misschien dat je nog een glass cleaner erbij kan nemen van bijvoorbeeld Chemical Guys, 7 euro volgens mij in de CC shop.

Misschien nog een bandendressing of zo, of wil je daarvoor de back to black gebruiken?

Ik zou zeker kijken naar poorboys trim restorer even voor het kunststof en eventueel Natural Look van Poorboys voor de kunststof delen in het interieur.

En mijn advies is toch bij elke stap bij de behandeling van je lak een extra doek te reserveren.

Stel dat je er 1 laat vallen en misschien nog gele padjes van cc.

Hopelijk heb je er wat aan.

Ps, APC een super veelzijdig product dat niet mag ontbreken in je collectie. Dit zal 1 van je beste aankopen zijn:rules
 
Reny zei:
Het dibbuz lijstje is mooi :)^
Ik zou alleen nog een diepte investering doen in een extra washmitt voor je velgen. En eventueel voor de onderste randjes bij je auto. Zo'n lekker felgekleurde mitt van de action ofzo ;)
Zonde om daar je goede washmitt van Meguiar's voor te gebruiken.

Misschien nog plakband om je trims af te plakken?? (en anders de wondersponjes van de action)

Zo'n felgekleurde van de Action heb ik al, in de kleur gifgroen :-b Ik had nog wel een vraag over plakband om trims e.d. af te plakken. Is dat puur zodat de trims niet in aanraking komen met de shampoo, paint cleaner, glaze e.d.? Tasten die spullen de trims aan waardoor je ze met afplakken er tegen beschermt tijdens het detailen? Zo ja, dan snap ik tenminste waarom het gebruikt wordt.

tamer zei:
Bij mij heeft de koraal kleurige doek afgegeven tijdens het wassen in de wasmachine, misschien de groene of gele nemen om toch het risico te vermijden. Misschien dat je nog een glass cleaner erbij kan nemen van bijvoorbeeld Chemical Guys, 7 euro volgens mij in de CC shop. Misschien nog een bandendressing of zo, of wil je daarvoor de back to black gebruiken? Ik zou zeker kijken naar poorboys trim restorer even voor het kunststof en eventueel Natural Look van Poorboys voor de kunststof delen in het interieur. En mijn advies is toch bij elke stap bij de behandeling van je lak een extra doek te reserveren. Stel dat je er 1 laat vallen en misschien nog gele padjes van cc. APC een super veelzijdig product dat niet mag ontbreken in je collectie. Dit zal 1 van je beste aankopen zijn:rules

Dan ruil ik die wel in voor een groene of gele. Ik dacht dat je die back to black kon gebruiken voor de banden, voor de trims, voor kunststofdelen in de auto. Zeg maar alles wat weer een mooi zwart kleurtje moet krijgen. Is daar een allesmiddeltje voor? Allicht die Natural Look van PB? En m.b.t. APC, all purpose cleaner. Das toch met name bedoeld voor het interieur? Zoek namelijk nog een ruiterwisservloeistof die goed is voor de lak en -20 aan kan. Is er een APC die dat aan kan? Glasscleaner is nooit weg idd evenals extra doeken. Maar de doeken gebruik je toch voor het uitpoetsen van hetzij paint cleaner, hetzij glaze, sealant en wax? Dan zijn extra doeken nooit weg.
 
Afplakken van trims gebeurt voornamelijk bij het machinaal behandelen/polijsten van de wagen.
Dit kan nogal eens spetteren en zo voorkom je dat je de trims weer helemaal moet gaan lopen schoonmaken.

Een mooi product voor je trims is Poorboy's World Trim Restorer. Natural Look is eigenlijk meer voor het interieur.
 
Als je voor een alles product gaat voor wat betref kunststof delen en banden zowel binnen als buiten zou ik gaan voor de Trim restorer van Poorboys.

Zuinig,een geurtje, handige fles en niet duur. Ik heb al voor vier collega´s deze aangeschaft en allemaal tevreden.

Apc kan je gebruiken voor je banden, velgen, wielkasten, rubbers en kunststof te reinigen. Je kan ook bekleding ermee reinigen, de motorruimte en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.

Je kan het beste eerst reinigen voordat je er een product op zet.

Van de doeken bedoelde ik dat je bijv de duurdere PB doeken voor je lak moet gebruiken en van elk 1 extra.

Voor zaken als velgen banden etc, gewoon naar Action gaan en daar even kijken.
 
Ik kreeg ook met de hand mooie witte randjes op de trims van de wax :schaam (en waren weer lastig te verwijderen)
Ik was de auto zonder plakband en na het drogen een rondje met de plakband en mijn trims blijven zwart.
Het hoeft niet hoor, maar dan zou ik als je de wax erop gaat smeren even heel goed uitkijken bij je trims.

De koraal doek gaat hier samen met de oranje delerium in de wasmachine. (en mag dus lekker oranje verkleuren:D )

Apc gebruik ik om het interieur, de banden, de trims en de motorruimte schoon te maken, maar daarna wordt het gevoed door andere spullen. APC is heerlijk maar omdat je aan een gallon vast zit laat het wel een gat in je budget. Maar het is wel heerlijk spul.
 
Soepergrover zei:
Afplakken van trims gebeurt voornamelijk bij het machinaal behandelen/polijsten van de wagen.
Dit kan nogal eens spetteren en zo voorkom je dat je de trims weer helemaal moet gaan lopen schoonmaken.

Een mooi product voor je trims is Poorboy's World Trim Restorer. Natural Look is eigenlijk meer voor het interieur.

Duidelijk. Ik ga eerst met de hand alles doen, dus dan is het nog niet nodig. Dan wissel ik die back to black in voor de PB Trim Restorer. Kan ik beter mee uit de voeten.

tamer zei:
Als je voor een alles product gaat voor wat betref kunststof delen en banden zowel binnen als buiten zou ik gaan voor de Trim restorer van Poorboys.

Maar als ik jouw bericht zo lees kun je PB's Trim Restorer bijna gaan beschouwen als APC niet dan? Is voor meerdere dingen geschikt en voldoet dus aan de definitie van APC.

Zet ik PB Trim Restorer in voor trims, banden, kunststof en bekleding. Of bedoel je met eerst reinigen, dan pas product opzetten. Dat APC de reiniger is (hence het woord) en nadien je PB Trim Restorer kunt inzetten om trims, banden, kunststof en bekleding te voeden? En dat ik dus APC en PB TR in combi beter kan hebben?
 
Met Apc reinig je eerst,........ en vervolgens breng je de Trim restorer aan zodat het allemaal weer netjes donker wordt van kleur.

Trim restorer is een product voor kunststof, rubbers en banden. Dus niet je bekleding er mee doen.

Apc is een echt reinigingsproduct, waarmee je ook sommige vlekken uit je bekleding kan halen.
 
tamer zei:
Met Apc reinig je eerst,........ en vervolgens breng je de Trim restorer aan zodat het allemaal weer netjes donker wordt van kleur.

Trim restorer is een product voor kunststof, rubbers en banden. Dus niet je bekleding er mee doen.

Apc is een echt reinigingsproduct, waarmee je ook sommige vlekken uit je bekleding kan halen.

Maar is er dan ook een budget-APC? Want 23/38 euro (Megs/PB) neerleggen voor louter reiniging, dat kan goedkoper me dunkt. Bekleding kan ik ook wel met een normaal sopje schoonmaken. Die trim restorer heeft dan in mijn ogen meer nut voor kunststof delen, rubbers en banden.

Goed, nieuw boodschappenlijstje:

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
101243 Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml € 13,99 € 13,99
101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard € 17,99 € 17,99
100040 Grit Guard - Grit Guard - Zwart € 14,99 € 14,99
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 4,49
100228 Mothers Wax - FX Wheel Cleaner - 710ml € 12,00 € 12,00
100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 87,99 € 87,99
100575 Mothers Wax - Wheel Brush € 7,98 € 7,98
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 23,96
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml € 17,99 € 17,99
11 producten. Totaalbedrag: € 235,86

Koraal tegen geel ingewisseld en viermaal i.p.v. twee stuks.
 
lijkt duur, maar is het totaal niet. Heb zelf een gallon fles gekocht, je doet er zo onwijs lang mee en kan het zo ver verdunnen dat je onwijs veel heb.
Vind het 1 van de mooiste oplossingen die er ooit is gekomen. Echt een absolute aanrader.
Kreeg mijn ramen nooit helemaal goed schoon, tot dat ik APC ben gebruiken. Glas leek wel zo wat nieuw
 
Mooie startset, had hem al op tweakers gezien.

Denk dat dit een hele mooie set is, hoewel veel producten een persoonlijke voorkeur zijn.
Ik kan wel zeggen wat mij goed bevalkt maar Mothers is gewoon heel voordelig en net zo goed.

Wat betreft het APC verhaal daar kan ik helemaal in meegaan. Ik gebruik APC in het huis, maar ook voor het schoonmaken van Trims, bekleding tapijt etc. Mijn ervaring is nog aan het groeien maar vandaag een foamlans binnen gekregen en waarschijnlijk gaat daar ook wat APC bij als het om een sterk vervuilde auto gaat. tevens kan je een beetje in de waswater doen als je een zwaarvervuilde auto hebt en je kan er prima banden etc mee schoonmaken... Ofwel, echt allround, heel geconcentreerd en bijna onmisbaar.

Ik zou er zelf nog wat glasproducten bij kopen zo heb ik van pro vision de scrub en de rain clear gel om het raam schoon en waterafstotent te maken. Bevalt tot op heden super trouwens. Glas is heel dankbaar om goed schoongemaakt te worden en ik doe het ook echt voor de veiligheid/zicht omdat ik veel km maak.

Als laatste zou ik je aanraden een pakket goedkope doeken te kopen, was al eerder gezegt maar voor de onderkant van je auto en de velgen etc gewoon een goedkope washmitt. een partij microvezeldoekjes is altijd handig. En paar goede reserve trouwens ook als er bijvoorbeeld 1 op de grond valt of nat of vies wordt.
 
FFF zei:
Denk dat dit een hele mooie set is, hoewel veel producten een persoonlijke voorkeur zijn. Wat betreft het APC verhaal daar kan ik helemaal in meegaan. Ofwel, echt allround, heel geconcentreerd en bijna onmisbaar. Ik zou er zelf nog wat glasproducten bij kopen zo heb ik van pro vision de scrub en de rain clear gel om het raam schoon en waterafstotent te maken. Bevalt tot op heden super trouwens. Glas is heel dankbaar om goed schoongemaakt te worden en ik doe het ook echt voor de veiligheid/zicht omdat ik veel km maak. Als laatste zou ik je aanraden een pakket goedkope doeken te kopen, was al eerder gezegt maar voor de onderkant van je auto en de velgen etc gewoon een goedkope washmitt. een partij microvezeldoekjes is altijd handig. En paar goede reserve trouwens ook als er bijvoorbeeld 1 op de grond valt of nat of vies wordt.

Persoonlijke voorkeur speelt altijd mee, in mijn geval op aanraden van + geldbesparend. Een partij goedkoop spul sla ik wel in bij de action. Heb er al washmittens van, ze verkopen ook microfiber doekjes. Dus voor velgen, onderkant auto, interieur daar komen ze bij van pas. Buitenkant, glas, trims gebruik ik de betere doeken en washmitt. Als APC echt zo zaligmakend is dan moet het mij maar gewoon overtuigen en dat doe je door het in huis te halen nietwaar ;) Bevalt het niet, kan ik het zo tweedehands weer kwijt. M.b.t. glas schoon houden, die pro vision spullen vielen mij ook op. Dus die scrub daarmee poets je ruiten grondig schoon en met de gel maak je het waterafstotend. Kunnen mijn ruiten wel gebruiken, want in de regen met wissers aan zie ik vaak wel strepen en een waas ontstaan. Niet fijn voor je zicht en dus ook niet veilig.

Goed, recap dan maar... lijstje wordt uitgebreider hoe meer reacties er binnen stromen :grinning:

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
101133 Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth € 6,99 € 13,98
101243 Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml € 13,99 € 13,99
101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard € 17,99 € 17,99
100040 Grit Guard - Grit Guard - Zwart € 14,99 € 14,99
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99
100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 23,99 € 23,99
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 4,49
100228 Mothers Wax - FX Wheel Cleaner - 710ml € 12,00 € 12,00
100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 87,99 € 87,99
100575 Mothers Wax - Wheel Brush € 7,98 € 7,98
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 11,98
101149 Poorboys World - Trim Restorer - 946ml € 25,49 € 25,49
101370 Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml € 6,45 € 6,45
101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml € 9,95 € 9,95
15 producten. Totaalbedrag: € 285,75

Ieder zo wat loopt de jubelen hoe goed die Fantasic Fur doeken van Dodo wel niet zijn. En Megs APC want goedkoper qua gallon en gezien mijn research schijnt die lekkerder te ruiken. (leuk en aardig als een APC goed zijn werk doet, maar naast schoon wil je ook een aangename geur hebben) Verder tweemaal Pro Vision, de scrub om goed schoon te poetsen en de gel om waterafstotende ruiten te creeëren. Gevolg wel is dat de aanschaf langer op zich laat wachten want ik wil pas echt van start gaan als ik alles heb en kan kopen. Tuurlijk kun je voor nu uit de voeten met alleen die Mothers Wax Ultimate Wax System kit + washmitt + emmer + droogdoek + doeken. Maar dan heb je het niet tot in de puntjes verzorgd aldus Adrélon :p En wat dat betreft ben ik wel weer een perfectionist, wil pas ergens aan gaan beginnen als je kunt starten met een leuke basis. Bovenstaand is een leuke basis en dat wil ik in 1x in huis halen, niet in stapjes. :)
 
Maak je geen zorgen, ook bij jou zal het in stapjes gaan :grinning:

Zelf ook begonnen met een Meguairs stappenplan. Al snel zul je dingen gaan missen, je wil die krasjes verwijderen, de trims netjes maken, polijsten etc. Je wil steeds meer en meer, het leverd je ook wat op, als je auto weer als nieuw is als je hem wil verkopen....

Betreft de pro vision producten, neem hier heel goed de tijd voor, je hoord veel negatieve verhalen en ik heb het vermoeden dat het 9 van de 10x gewoon een kwestie is van niet goed aangebracht. Je ramen moeten echt schoon zijn, je moet het goed "inpoetsen" en (in mijn geval na een aantal minuten) goed uitpoetsen met een goede schone doek.

Wat betreft het alles tegelijk willen hebben, op het moment doe ik bewust heel veel in stapjes, ik heb weinig tijd en vaak ook geen zin om 10 uur met de auto bezig te zijn. Als voorbeeld die pro vision producten aanbregen, ik denk dat ik er laatst 1,5 uur mee bezig ben geweest, gewoon op het gemaktje en vooral goed doen. Zo ook met de trims, ik had ze ooit behoorlijk verpest, gewoon op een zonnige dag een paar uur langs de auto gelegen om ze perfect te maken. Zo wil ik ook nog op een dag alle wielen demonteren, perfect schoon maken, waarschijnlijk kleien en polijsten, 2 lagen wax, banden goed schoon maken, 2 lagen bandenzwart er op en weer monteren dat kost denk ik al een halve dag als je net als ik geen materialen (zoals een poetsbrug) hebt.

Als ik jou was zou ik in ieder geval beginnen met de auto goed schoonmaken en beschermen en af en toe de velgen goed schoon maken want anders wordt het steeds lastiger.
 
FFF zei:
Maak je geen zorgen, ook bij jou zal het in stapjes gaan :grinning:

Zelf ook begonnen met een Meguairs stappenplan. Al snel zul je dingen gaan missen, je wil die krasjes verwijderen, de trims netjes maken, polijsten etc. Je wil steeds meer en meer, het leverd je ook wat op, als je auto weer als nieuw is als je hem wil verkopen....


+1 :ja :D
 
FFF zei:
Maak je geen zorgen, ook bij jou zal het in stapjes gaan :grinning:

Als ik jou was zou ik in ieder geval beginnen met de auto goed schoonmaken en beschermen en af en toe de velgen goed schoon maken want anders wordt het steeds lastiger.

Aldus een ervaringdeskundige aan het woord :-b

Ja, dat zijn de essential basics. Maar ik heb al een manier gevonden om alles in 1x te krijgen: een maand 1x dag in de week 8 uur werken = 32 uur totaal x 9,02 = 288,64 - 38,64 = 250 netto. En ik heb zo een adresje waar ik zo kan binnen lopen en ik meteen 1x dag in de week aan de slag kan :cool: Dus dat in stapjes gaan, neuh, niet als het aan mij ligt ;) En voordat jullie gaan denken, met vier daagjes ambtenaar spelen bij de gemeente heb ik mijn wishlist zo binnen. Niet door andere dingen mocht je daar aan denken ]-0
 
Zou eerst goed gaan kijken wat je 'mist' en wat je wilt hebben, dat op een rijtje zetten en dan verder gluren.
Schuif hier elke keer dingen heen en weer.
Hier al godsvermogen kwijt aan allerlei spullen, wil er zat bij, maar het zoeken naar de juiste aanvulling en in welke volgorde vind ik veelal het meest moeilijke.
Al gooi ik er hier weer €2000 tegenaan, dan nog dingen tegenkomen om te testen / uitproberen en aan te vullen :(
En soms is het leuker om beetje bij beetje te doen, geniet je er elke weer van ;)
Lees je goed in, en kijk waar jouw voorkeur ligt qua aanschaf