• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plan de campagne voor een beginnerscollectie..

mk-us zei:
Zou eerst goed gaan kijken wat je 'mist' en wat je wilt hebben, dat op een rijtje zetten en dan verder gluren.
Lees je goed in, en kijk waar jouw voorkeur ligt qua aanschaf

Wat ik mis? Een fatsoenlijk detailproduct, of dat nu in de was/klei/paint cleaner/polish/wax/glaze/schoonmaakgerei categorie valt :p Heb twee washmittens van de Action i.c.m. goedkoop shampoomerk van de action. Dus wat wil ik hebben? Simpel: een fatsoenlijk starterssetje! Ik heb mij al ingelezen in het algemeen over het stappenplan, welke producten te gebruiken e.d. Koos daarbij eerst voor het Megs stappenplan, maar ben daar dus bij nader inzien van afgestapt en beetje bij beetje aangepast.

Afijn, als ik het dan toch in stapjes moet opdelen. Dan splits ik het in: hoofdzaak en bijzaak. Onder hoofdzaak versta ik: vijf-stappenplan in simpele uitvoering kunnen doen. Onder bijzaak versta ik: trims, velgen, banden, interieur, ruiten op orde houden. Kom ik uit op...

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
101133 Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth € 6,99 € 13,98
101243 Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml € 13,99 € 13,99
100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99 € 17,99
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 8,98
100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 87,99 € 87,99
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 11,98
7 producten. Totaalbedrag: € 171,40

Wassen met California Gold Shampoo + Megs wash mitt >> droog boenen met Delirium.
Kleien met California Gold klei aanbrengen met applicator pad + polishing cloth om residue nadien weg te halen.
Paint cleanen met California Gold pre-wax cleaner aanbrengen met applicator pad en met PB's Deluxe mega towel buffen.
Sealer and glaze aanbrengen met Monello applicator pad en met PB's Deluxe mega towel buffen.
California Carnauba Liquid wax aanbrengen met Monello applicator pad + Fantastic Fur gebruiken voor buffen.
Vervolgens Red Mist erbij pakken, direct sprayen op lak en met Fantastic Fur gelijkmatig verdelen.

Puur om het in concrete stappen te gooien. Een goed begin is het halve werk niet voor niets. Weekje wachten en zodra stufi binnen is bestelling plaatsen maar :)
 
Je hebt zelf een lijstje, wordt aangepast door Dibbuz, komt nog advies bij, je past aan en je lijstje is compleet om een goed begin te maken:
DAARNA mijn verhaal m.b.t. het 'missen', gezien je extra gaat werken om de boel uit te breiden.
Je zit nu op de €171,40, dat dan aanschaffen .... extra werken levert je €250 op >>> daar dan dus goed over nadenken en dan aanvullen.
Je kan ook half jaar niks kopen en dan 6x250=1500 neerleggen, dan heb je alles wat je hartje begeert, maar denk niet dat dit de insteek is ;)
Wellicht zo iets duidelijker
 
Ik ga er mij ook eens mee bemoeien zodat je het helemaal niet meer weet :-"


Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
101133 Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth € 6,99 € 13,98
101243 Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml € 13,99 € 13,99
100699 Meguiar's - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99 € 17,99
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 8,98
100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 87,99 € 87,99
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 11,98
7 producten. Totaalbedrag: € 171,40

Vind zelf de DJ fantastic fur iets minder, ik heb onlangs van elke doek in promo eentje gekocht en ik vind de cobra super, alsook de mothers doek.
De doek van carrand in promo vind ik wat minder.

Qua prijs is die van mothers eigenlijk goedkoper /m² dan de DJ.

Een witte pad is om te polijsten, voor wax en sealant beter een rode (in promo) of gouden. Ik werk liefst met de grote pads, voor hoekjes en velgen zou ik eventueel wat van die gele padjes van carclean nemen.

Die red mist zou ik enkel tussendoor gebruiken en niet dadelijk na het waxen. Waarom dadelijk na het waxen al extra wax opbrengen? Gebruik dit om de levensduur van je wax te verlengen door 2-wekelijks na het wassen te gebruiken.
 
BMWim zei:
Ik ga er mij ook eens mee bemoeien zodat je het helemaal niet meer weet :-"

Een witte pad is om te polijsten, voor wax en sealant beter een rode (in promo) of gouden. Ik werk liefst met de grote pads, voor hoekjes en velgen zou ik eventueel wat van die gele padjes van Carclean.com nemen.

Die red mist zou ik enkel tussendoor gebruiken en niet dadelijk na het waxen. Waarom dadelijk na het waxen al extra wax opbrengen? Gebruik dit om de levensduur van je wax te verlengen door 2-wekelijks na het wassen te gebruiken.

:D

Dat was nog het laatste waar ik een vraag over had. Welke pad past het beste bij wat? Kleien, paint cleanen daar kan ik de twee die bij de kit inbegepen zitten dus voor gebruiken? Of beter losse halen?

Eerst wassen
Daarna kleien >> residu met polish cloth die erbij inbegrepen zit gebruiken
Vervolgens paint cleanen >> met inbegrepen pad opbrengen
Nadien polish >> met witte pad opbrengen
Afsluiten met wax. >> kan ook met de inbegrepen pad of toch beter om een rode/goude te pakken?

Red mist is toch een spray sealant? Althans dat haal ik uit de omschrijving. Wel had ik al de indruk gekregen dat je die beter na een simpele wasbeurt kunt gebruiken.
 
Bij de uitleg van elk pad staat normaal wel waarvoor ze dienen. Enkel rood en goud zijn geschikt voor sealant en wax aan te brengen. Cleaner zou je eventueel met zwart kunnen doen, maar weet zelfs niet of dat in handpads bestaat.

Overzicht uit het hoofd, getal slaat op cutting factor:
*goud 0
*rood 0
Deze voor waxen, sealant, glaze en cleaner
*zwart 0
Voor afwerkings polijststappen, eventueel ook cleaners en glaze
*licht groen 1
*wit 2
*groen 3
*oranje 4
*geel 5
*paars/wol 6
Dit is enkel om te polijsten over het algemeen. Sommige cleaners of glazes (DJ lime prime?) bevatten chemische polish en zouden eventueel hiermee verwerkt kunnen worden met de hand. Machinaal zou ik daar cutting factor 0 voor nemen.

Ik weet niet wat voor pads er bij die kit zitten, maar ik zou sowieso extra padjes nemen voor als je er eentje laat vallen. Of de vorm/kwaliteit tegen valt.
Persoonlijk werk ik het liefste met de grote pads. Neem hiervan een rode voor sealant en gouden voor wax. De wolfgang vind ik ook wel fijn, die hebben 2 zijdes, kan je het oranje nemen voor polish en het zwart voor glaze of sealant.
Neem er ook 2 of 3 van carclean, die zijn makkelijk voor velgen of bumpers.
 
BMWim zei:
Bij de uitleg van elk pad staat normaal wel waarvoor ze dienen. Enkel rood en goud zijn geschikt voor sealant en wax aan te brengen. Cleaner zou je eventueel met zwart kunnen doen, maar weet zelfs niet of dat in handpads bestaat. Neem er ook 2 of 3 van carclean, die zijn makkelijk voor velgen of bumpers.

Soepergrover zei:
Die bestaan zeker, maar kan ze nu niet terugvinden bij Carclean.

Ik heb ze ook niet los bij carclean terug gevonden, wel zie je ze in combi-pads. Neem ik goud voor paint cleaner, goud voor seleant/glaze, rood voor wax en rood voor Red Mist om aan te brengen. Gebruik ik de meegeleverde pads wel om de Trim restorer mee op te brengen en voor de APC. :)

Mijn uiteindelijke bestelling begint nu vaste vormen aan te nemen.

Wassen:
Mothers California Gold Shampoo
Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitten
CSF – Delirium droogdoek
Normale emmer + grit guard als spoelemmer + 1 Gamma emmer als wasemmer

Kleien:
Mothers California Gold Clay Bar System
Mothers cloth

Pre-wax cleaner:
Mothers California Gold Step 1 Pre-wax cleaner
Monello Concorso ultrasoft finishing pad
Fantastic Fur doek voor uitboenen

Sealer en glaze:
Mothers California Gold Step 2 Sealer and glaze
Monello Concorso ultrasoft finishing pad
Fantastic Fur doek voor uitboenen

Wax:
California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax
Monello Red Soft finishing pad
Fantastic Fur doek voor uitboenen

Velgen:
Mothers Wax – FX Wheel Cleaner
Mothers Wax – Wheel Brush
Mitt van de Action i.c.m. borstel voor het betere schrobwerk

Trims:
Meg's APC
PB World - Trim restorer
Aanbrengen met beide meegeleverde pads van Mothers.

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
101721 Dodo Juice - Fantastic Fur - 3 pack € 19,49 € 19,49
100040 Grit Guard - Grit Guard - Zwart € 14,99 € 14,99
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99
100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 23,99 € 23,99
101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 6,98
101351 Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 2,99 € 5,98
100228 Mothers Wax - FX Wheel Cleaner - 710ml € 12,00 € 12,00
100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 87,99 € 87,99
100575 Mothers Wax - Wheel Brush € 7,98 € 7,98
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml € 17,99 € 17,99
11 producten. Totaalbedrag: € 231,87

* Joosie200 klikt op knop: afrekenen

Kom er overigens achter dat ik best emmers mag gaan inslaan. Twee voor wassen, een voor velgen, een voor APC maakt 4 totaal. Wil met een schone lei beginnen, dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt de emmers voor huishoudelijke klusjes te gaan gebruiken. Daar heeft te vaak huis/tuin/keuken schoonmaakchemicaliën in gezeten wat ik niet toe vertrouw aan de autolak.
 
APC gebruik je in een spuitflacon.
een fles van dat spul in een mix 1:10 moet je gewoon altijd klaar hebben. ideaal :cool:
 
Bartezzz zei:
APC gebruik je in een spuitflacon.
een fles van dat spul in een mix 1:10 moet je gewoon altijd klaar hebben. ideaal :cool:

Wordt dat mijn onvermijdelijke tweede bestelling :-b Inclusief spul voor de ramen.