• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Waarom UK ?
Er is nu best een interressante discussie gaande op DYC. Over die thinner ben ik ook nog niet helemaal uit..
 
Hallo allen ik ben al een tijdje aan het uitkijken om te beginnen met het plasti dippen van auto s
Zal een paar mails online zetten van info die ik al ontvangen heb

ik zil je erop wijzen dat er geen ENKEL verschil is tussen deze plastidip en die van performix, het is namelijk gefabriceert door 1 en de zelfde bedrijf.

Alleen ene zit in amerika en is goedkoop vanwege de goedkope grondstof tolueen, en in duitsland wordt het gemaakt maar dan met natuurlijke grondstoffen.

1 gallon is ( 3,87 liter)
Wij verkopen 3KG blik (3,87liter)

Waarom de amerikaanse verboden is in europa omdat hier tolueen in zit, en dat is volgens de Europese wetgeving verboden te transporteren per lucht en per water. Omdat hun zo bang zijn voor het product mag en kan het dus NIET ingevoerd worden. De mensen die een paar blikken hebben gekocht daar en meegenomen, hebben er geen enkel meer op voorraad.

4 liter onverdunt geeft 6 liter Plastidip verdund en al, dit is niet genoeg om 5 mooie egale lagen over een auto te doen, en zeker niet over ene magnum.
200 euro EX btw komt alsnog op e 240 plus moet je de verdunner hebben en dan kom je op de zelfde prijs.

Wat je kan doen is dus gewoon 1 blik kopen met verdunner, en mocht je tekort komen dan kan je bij bestellen.
Ik had u verteld om 2 blikken te nemen dan weet je zeker dat je genoeg hebt. Maar als u wenst geef ik u wel 10 euro korting per blik.

Mocht je vragen hebben, dan mag je mij uiteraard altijd bellen.
--

Met vriendelijke groeten






Beste Michel,

Hartelijk dank voor Uw mail.

PLASTIDIP wordt zoals U reeds heeft gezien op Youtube voor allerlei toepassingen gebruikt.
Zowel industrieel als voor het op-leuken van voertuigen.

De minimumprijzen die wij kunnen hanteren voor de benelux zijn de prijzen die u bij alle officiële verdelers in NL & België tegenkomt.
Even ter inlichting: Opgelet met de Amerikaanse versie, deze bevat tolueen en is NIET toegelaten in België en de rest van Europa.

Eén verpakking van 3kg is voldoende om één volledige gemiddelde personenwagen mee te behandelen. (verdund naar 5,1 liter).
Deze kan na volledige uitdroging gewoon met de hoge-druk-reiniger worden afgespoten indien een minimumafstand wordt gerespecteerd.
Verder is dit product ook carwash bestendig.

Voorwaarde is wel, ook voor het makkelijk verwijderen, dat er voldoende (5- a 6-tal-) lagen opbouwend werden aangebracht.
 
Ik geloof weinig van die praat over verboden, wel per luchtvracht maar classic int. verkoopt het al heel lang, het is alleen sinds kort populair voor andere dingen dan isolatie e.d. Ik denk dat sommige het graag willen verkopen (bijvoorbeeld l alles is namelijk uitverkocht/pre order) maar het niet of slecht aangeleverd krijgen, mede door de bepalingen.
 
Better believe it, tolueen is een zwaar schadelijk goedje en is inderdaad bij wet verboden in de EU.
Vanzelfsprekend mogen producten waar deze stof inzit dus niet geïmporteerd cq. gebruikt worden.
 
[mod]Ik breng deze nog even onder de aandacht:[/mod]

8. Commerciële inhoud is niet toegestaan, denk hierbij aan bedrijfs- en merknamen (al dan niet hobbymatig), (bedrijfs)logo's en hyperlinks in titels, berichten, onderschriften, avatars, banners en foto's .
 
Is er nog een ander woord voor "tolueen" je kan de MSDS bekijken.... topic wijkt wel erg af.
 
Bij langer gebruik worden je hersencellen gewoonweg weg gevreten door die bende. ( uiteraard indien zonder de juiste werkwijze )
Veel lijmsnuffelaars ( gelukkig niet al te veel in NL ) gaan op deze wijze van mens naar kasplant ( om ook maar mee te surfen op het off-topic gebeuren )
 
Gaat richting je botten en dan krijg je botontkalking in hoeveelheid je gebruikt.
Ook zijn deze en meerdere stoffen (bv. raffinaderijen) zwaar kankerverwekkend.
(vind slechte stoffen aangeven over iets wat je gebruikt helemaal niet zo offtopic, asbest gooiden ze heel vroeger ook sneeuwballen van naar elkaar: allemaal dood die dat deden. Handen wassen met benzine werd ook voldoende gedaan heb ik vernomen)
 
Als ik dit lees hem er toch goed aan gedaan om een fles van de duitse variant te kopen:)^
Alleen hebben die veel minder kleuren.
 
Deca8309 zei:
ik zil je erop wijzen dat er geen ENKEL verschil is tussen deze plastidip en die van performix, het is namelijk gefabriceert door 1 en de zelfde bedrijf.

Alleen ene zit in amerika en is goedkoop vanwege de goedkope grondstof tolueen, en in duitsland wordt het gemaakt maar dan met natuurlijke grondstoffen.

Waarom de amerikaanse verboden is in europa omdat hier tolueen in zit, en dat is volgens de Europese wetgeving verboden te transporteren per lucht en per water. Omdat hun zo bang zijn voor het product mag en kan het dus NIET ingevoerd worden. De mensen die een paar blikken hebben gekocht daar en meegenomen, hebben er geen enkel meer op voorraad.

Ik vind het toch allemaal beetje dubieus deze uitleg van de "importeur" en meer redt mijn product want dit is subliem.

Heb even mijn bussen (zwart en wit staan) bekeken en dan komt de uitleg niet ten goede....

Vergelijk en concludeer.

Bus links is de bus zoals ze in USA staan, bus rechts komt uit de UK
adI39182.jpg


USA
ZJO39263.jpg


UK
cwQ39282.jpg


USA
DyX39315.jpg


UK
DUS39335.jpg


Zelfde teksten, alleen de UK versie is kleiner gedrukt.
XlV39401.jpg


Zelfde streepjescode links USA, rechts UK
5F239426.jpg


Bij de UK kreeg ik een boekje erbij van plasti dip producten en MSDS deze heb ik vegeleken met de USA MSDS en zijn exact hetzelfde en het onderdeel "tolueen" kan ik hier niet in vinden (hoe zou het anders heten?). Op beide bussen staat de tekst ook in het spaans, in welk land maken ze alleen spaanse uitleg erop USA made.
Hierin staan ook de DANGER stuff net als op de bussen, dan bij overmatig gebruik het schade kan toebrengen aan de gezondheid blablabla maar er staat ook bij overmatig en of verkeerd gebruik....
Op de duitse plasti dip site kan je ook MSDS sheets vinden moest toch wel even grinniken om de term "natuurlijke grondstoffen" dat zit er niet echt in.......

Zoals er dus wordt gesuggereerd mag je dit dus niet gebruiken/hebben/verkocht worden in de Europeese unie.
Nu is het wel mooi dat bus uit de USA gewoon hier in NL heb gekocht en de UK in UK gewoon zo aan huis gebracht toet toet! wie is hier in overtreding als het echt zo is!?

Vindt dat het het zo nogal wordt overgedramatiseerd zo dat het wel een heel gevaarlijk goedje is, er staat ook dat het bij overmatig en of verkeerd gebruik schadelijk kan zijn.
Pak nu het gemiddelde spuitbusje van de plank in de garage en het is ook niet gezond wat daar allemaal inzit.
Dat wij zo even een busje leeg spuiten moet met een beetje gezond verstand in mijn optiek geen probleem zijn, ik heb het zelfs ooit gezegt in een post gebruik mondkapje....
Iemand ooit de flessen gelezen wat er in car detailing middelen zitten? Misschien moeten we ook maar duitse producten gaan gebruiken omdat deze worden gemaakt van natuurlijke grondstoffen.....

Ik blijf het lekker gebruiken gewoon omdat het geweldig spul is! Laat de projecten maar komen!
 
Je moet bij dit soort spullen ook speciaal gelaatsmasker met filter opzetten wil je het "goed" doen. Een mondkapje helpt echt alleen tegen grof stof...
Gewoon opletten en logisch verstand gebruiken that's it, geen andere produkten erbij halen of vergelijkingen maken van dit of dat is slecht, je weet het zelf en ik zou zeggen kijk naar schilders van vroeger, allemaal suf geworden of kanker gekregen.

Gebruik het gewoon in goed geventileerde ruimten, desnoods geforceerd en dat is met al die troep!
Maar soms heb je het nodig. En gebruik handschoenen.

Maar ik kon vroeger ook alles aanraken en weet ik het wat in fabrieken doen maar nu moet ik echt oppassen met waar mijn huid mee in aanraking komt en alle detailspullen die ik al dan niet met de handen aanraak had ik afgelopen keer geen last van :)
..zegt niet dat ik er ook mee in de douche of bad moet gaan bubbelen ;)

Gebruik gewoon wat je (legaal) kunt verkrijgen en maak zo min mogelijk kontakt dan komt het vast wel goed met de projecten!
Denk dat we het niet tot laboratoriumnivo moeten gaan ontleden..
 
Denk dat als het echt zo'n troep is als het uit de VS komt dat ze een rechtzaak aan den broek krijgen waardoor ze gelijk failliet zijn.
Er worden al miljoenen toegekend voor een heet kopje koffie over je schoot...
 
Denk dat in Belgie nog meer mag volgens mij qua stoffen :-"

USA is heel krom, aan ene kant heel conservatief en oubollig en aan de andere kant voorop en mieren..liefde-bedrijvers!
Was idd een trent " I'll sue you for this and that"!
 
Tolueen is gewoon een kankerverwekkende stof, en mag dus niet door consumenten gebruikt worden, ook niet in een samenstelling die tolueen als stof in bijvoorbeeld een spuitbusmix bevat. (kan me met de Amerikaanse wetten, vergoedingen en rechtszaken niet voorstellen dat het daar zou mogen)
Tolueen is de stofnaam naam en geen merk (vergelijk het met water, dat is ook geen merknaam, in tegenstelling tot bijv. Spa blauw), en mag wel gebruikt worden als grondstof in bijvoorbeeld de chemische industrie om weer andere producten/stoffen van te maken. Daarnaast heb ik het idee dat tolueen wel eens de kunststofdelen van de spuitbus (spuitdop e.d.) kan oplossen, dus ook daarom is het gewoon onwaarschijnlijk.
 
Bij plastidip is een spuitbus van 325ml € 10,50 per stuk exclusief 7,50 verzendkosten
Bij Conrad is een spuitbus van 400ml € 14,99 inclusief verzendkosten.

Dus reken maar uit waar je goedkoper bent (op dit moment)

Zelf heb ik 3 spuitbussen besteld bij Plastidip.nl, ik was hiervoor 39 euro kwijt inclusief verzendkosten. Op het moment van bestellen destijds, waren de bussen bij Conrad niet in de aanbieding.
Aangezien ze bij Plastidip op dit moment niet kunnen leveren (wel pre-orderen), is Conrad zo slim geweest om de bussen in de actie te doen.

Van de week onderstaand mailtje ontvangen:

Beste Plasti Dip klant,
We hebben net het slechte nieuws van onze leverancier gekregen. Dat de boot vanuit Amerika door het slechte weer vertraging heeft opgelopen en komt vanavond laat pas aan in de haven in Nederland. Hierdoor kunnen ze pas na het weekend beginnen met inklaren en krijgen wij onze levering pas dinsdag binnen. Wij hopen dinsdag al een groot gedeelte van de pre order bestellingen de deur uit te kunnen doen. Maar door de grote hoeveelheid aan bestellingen kan het zijn dat er ook een gedeelte pas woensdag op de post gaat.
Wij raden daarom ook alle mensen aan die hebben aangegeven hun bestelling af te komen halen, om woensdag van te voren even te bellen en daarna pas de bestelling af te komen halen. Zo kunnen wij de bestellingen alvast klaar zetten om mee te geven.
Onze excuses voor de vertraging, wij hadden ook liever de bestellingen voor het weekend de deur uit gedaan.
 
Luitjes,

Hierbij mijn plasti dip update.
Ik heb één velg wit gespoten om te testen of het iets is. Het laat zich makkelijk spuiten en zit erg goed aan de velg gehecht!
Ik heb er enkele dagen mee gereden en ze daarnet schoongemaakt, maar dat is wel erg stroef. Het is echt een soort antislip rubber laagje.
Uiteraard wordt het wel gewoon goed schoon en reageerde het bij mij niet op Pb's S&S 1:1

Ik heb de duitse variant gebruikt en ben er erg positief over! Ik twijfel nu om de andere wielen ook te doen.

Afgeplakt
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na drie lagen, uiteindelijk heb ik er 5 dunne lagen op gezet.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Close-up
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mn vriendin die het van een stukje sideskirt af pulkt om te testen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En een shopje waarbij ik het achterwiel ook wit heb gemaakt.
Eigenlijk was het een test om even één wiel te proberen, maar ik vindt het wit eigenlijk wel tof. En de reacties zijn ook positief.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Leuk te zien maar verder geen gepulk meer he :)_[]

Had op mijn vorige auto vanaf fabriek witte velgen (auto was zwart pareleffect) de Seat Cupra.
Vond het erg mooi staan, gaf net ff dat beetje meer maar zonder aso-bak te zijn.

Op jouw kleur soort ijsblauw vind ik het ook erg goed staan moet ik zeggen!
Zou het denk ik wel allemaal doen dan, vind je het na de winter niks meer kun je het altijd zo eraf halen.
(moet je niet te vaak doen anders best prijzig maar oke)

Zwart is niet mooi, banden worden nooit zo zwart als de velg, staat meestal net niet en lijkt net of je schade wilt verdoezelen.
(persoonlijke mening hoor)