Deca8309 zei:
ik zil je erop wijzen dat er geen ENKEL verschil is tussen deze plastidip en die van performix, het is namelijk gefabriceert door 1 en de zelfde bedrijf.
Alleen ene zit in amerika en is goedkoop vanwege de goedkope grondstof tolueen, en in duitsland wordt het gemaakt maar dan met natuurlijke grondstoffen.
Waarom de amerikaanse verboden is in europa omdat hier tolueen in zit, en dat is volgens de Europese wetgeving verboden te transporteren per lucht en per water. Omdat hun zo bang zijn voor het product mag en kan het dus NIET ingevoerd worden. De mensen die een paar blikken hebben gekocht daar en meegenomen, hebben er geen enkel meer op voorraad.
Ik vind het toch allemaal beetje dubieus deze uitleg van de "importeur" en meer redt mijn product want dit is subliem.
Heb even mijn bussen (zwart en wit staan) bekeken en dan komt de uitleg niet ten goede....
Vergelijk en concludeer.
Bus links is de bus zoals ze in USA staan, bus rechts komt uit de UK
USA
UK
USA
UK
Zelfde teksten, alleen de UK versie is kleiner gedrukt.
Zelfde streepjescode links USA, rechts UK
Bij de UK kreeg ik een boekje erbij van plasti dip producten en MSDS deze heb ik vegeleken met de USA MSDS en zijn exact hetzelfde en het onderdeel "tolueen" kan ik hier niet in vinden (hoe zou het anders heten?). Op beide bussen staat de tekst ook in het spaans, in welk land maken ze alleen spaanse uitleg erop USA made.
Hierin staan ook de DANGER stuff net als op de bussen, dan bij overmatig gebruik het schade kan toebrengen aan de gezondheid blablabla maar er staat ook bij overmatig en of verkeerd gebruik....
Op de duitse plasti dip site kan je ook MSDS sheets vinden moest toch wel even grinniken om de term "natuurlijke grondstoffen" dat zit er niet echt in.......
Zoals er dus wordt gesuggereerd mag je dit dus niet gebruiken/hebben/verkocht worden in de Europeese unie.
Nu is het wel mooi dat bus uit de USA gewoon hier in NL heb gekocht en de UK in UK gewoon zo aan huis gebracht toet toet! wie is hier in overtreding als het echt zo is!?
Vindt dat het het zo nogal wordt overgedramatiseerd zo dat het wel een heel gevaarlijk goedje is, er staat ook dat het bij overmatig en of verkeerd gebruik schadelijk kan zijn.
Pak nu het gemiddelde spuitbusje van de plank in de garage en het is ook niet gezond wat daar allemaal inzit.
Dat wij zo even een busje leeg spuiten moet met een beetje gezond verstand in mijn optiek geen probleem zijn, ik heb het zelfs ooit gezegt in een post gebruik mondkapje....
Iemand ooit de flessen gelezen wat er in car detailing middelen zitten? Misschien moeten we ook maar duitse producten gaan gebruiken omdat deze worden gemaakt van natuurlijke grondstoffen.....
Ik blijf het lekker gebruiken gewoon omdat het geweldig spul is! Laat de projecten maar komen!