• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip waxen of sealen?

Koen

Detailing addict
12 okt 2012
238
65
Ik ben momenteel aan het twijfelen om mijn velgen te plastidippen.
Was er al langer over aan het denken om ze van zilver naar gungrey metal te veranderen en Plasti Dip lijkt me een goedkope manier om dat eens te proberen, zonder dat het resultaat blijvend moet zijn...

Nu vroeg ik me af of je Plasti Dip gewoon kan waxen of sealen?
Want we willen er natuurlijk een laagje op om het kuisen makkelijker te maken :-)

Ik heb er wel ervaring mee dat het wat lastig schoon te maken is maar dat had je zelf ook al gemerkt denk ik en vandaar je vraag over een sealant of iets dergelijks hebt.
Ik heb ze zwart dus ze gaan met de bandenzwart mee, glimmen ze nog een beetje :)

Hier nog andere mogelijkheden getest om plastidip velgen te waxen? Rimwax, gyeon cure, collinite,... ?

Plasti dip is in principe een rubbercoating, en dus geen harde vernis die je behandelt.. Iets als wetcoat lijkt me niet verkeerd maar een wax .. Zou ik eerder kijken bij producten wat voorzien zijn voor matte toepassingen..

Gyeon Cure is het middel om plastidip mee te behandelen.
Blijft mat en biedt uitmuntende bescherming.