• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plek motorkap-spuiten of Langka?

fabia2.0

Detailing rookie
15 aug 2011
155
0
Ik heb sinds een tijdje een vervelende plek op de motorkap.
Het begon met een steenslagpuntje en word nu steeds groter.
Niet echt een fraai gezicht.

myphoto.webp

myphoto%2520%25281%2529.webp

Is hier iets aan te doen met de Langka - Complete Paint Chip Repair Kit of opvullen-wetsanden?
Of word het overspuiten?

Overspuiten van alleen de motorkap kost bij de plaatselijke schadehersteller €240,-
Is dit een redelijke prijs?

Als je dit plaatselijk gaat "opvullen" blijf je dat altijd zien. Als dat überhaupt mogelijk is.

Volgens mij is spuiten de enige en beste oplossing.

Opvullen gaat niet lukken, daar is het oppervlak veel te groot voor. Met het langka setje verwijder je het bolletjes lak wat er ontstaat na het opvullen van een chip(je). Bij een dergelijk grote plek zal er geen bolletje ontstaan.

Vreemd dat de plek steeds groter wordt. Er lijkt me meer aan de hand dan alleen een steenslag die groter wordt. De enige echt goede methode om dit te herstellen is spuiten. Een prijs van € 240 vind ik redelijk.

Wordt spuiten bel colorworks eens dat is veel goedkoper dan de hele motorkap spuiten.
Zij doen het netjes en dan zie je er niks meer van.:ja

Spotrepair is volgens de plaatselijke hersteller niet mogelijk, misschien dat colorworks hier wel iets mee kan?
Zal eens informeren.

De motorkap is enkele jaren geleden al eens gespoten i.v.m. schade, misschien dat dit de oorzaak is dat de plek groter is geworden?
Lak lijkt me slecht hechten op de ondergrond.

Garage die de schade destijds heeft gerepareerd bestaat inmiddels niet meer, garantie word lastig dan denk ik.

probleem is dat de hechting niet optimaal is, helaas.

spotrepair gaat niets worden op een liggend deel.
voor 240 de kap laten spuiten, is echt niet duur.

Mij is ook verteld dat spotrepair niet wat gaat worden.
€240,- viel mij ook mee.
Het gaat dan alleen om de motorkap spuiten, dus geen aanliggende delen.
Weet niet of dit verstandig is i.v.m. kleurverschil?