• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsdoeken

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Als ik een auto van een ander poets zijn de portierranden vaak niet zo netjes als die van mijn eigen auto. Met tot gevolg dat de wasmitt onder de smeer en andere viezigheid komt te zitten. Zijn er in de autobranche wellicht zachte doekjes (op rol) die je op zo'n moment als vervanger van je wasmitt even kunt gebruiken en daarna weggooien? Of hebben jullie een ander idee? Vindt het zonde om mijn dure spullen te verpesten op een ander zijn auto maar die portierranden moeten wel gewassen / schoon worden.

Het is verstandig altijd eerst de portierranden te controleren voordat je gaat wassen. Als ze dan echt smerig zijn en veel vet bevatten meestal ook bij de scharnierpunten, kun je beter eerst aan de slag gaan met een zachte kwast en APC. Daarna kun je de auto verder gaan wassen

Inderdaad een (verdunde) APC en een action MF doekje a la 60 cent! ;)
Gewoon ff iets wat je jezelf moet aanleren dat je dit doet VOOR je gaat wassen ;)
was je ook zeker weten alle APC weer weg!

net zoals APC spuiten bij de raamrubbers, dan zakte de zooi er al uit, als dan wast dan is er al voorwerk verricht :)
Dan washmittje gebruiken voor die plekken ( net zoals een aparte voor de onderzijde van de auto.

Gewoon een apparte washmitt, een goedkope noodlemitt bv die je in de winkels aan +-5€ kan kopen.
Dit doe ik zelfs bij mijn eigen wagen, en die portiersluitingen zien echt niet vies.
En als het echt een smerige boel is met aangekoekt vuil, dan haal ik ook wat borstels boven en wat apc of ontvetter.

Maar wat veel mensen wel eens durven vergeten, is dat als je vet en olie rond scharnieren wegpoetst dat je een slechte zet doet op lange termijn.
Dus achteraf terug wat vetten of olie aansmeren is geen luxe ook al past zo een olievlekje niet binnen de "structuur" van onze hobby...