• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetskringen?

Robert159

Detailing addict
6 apr 2010
6
60
Beste lezers,

De laatste dagen heb ik een beetje op het forum rond gekeken, maar ben er nog niet zeker van en wil daarom graag jullie advies.

Ik heb tot voor kort altijd mijn auto's door de wasstraat gehaald en zo ook mijn laatste aanwinst. Ik ben van plan om hier binnenkort verandering in aan te brengen.
Ik heb de auto enkele weken geleden gekocht en deze was in zeer goede staat afgeleverd, maar na het wassen in de wasstraat zie je nu duidelijke kringen. Het zijn volgens mij niet de zo genaamde "swirls". Het lijkt alsof de poetsbeurt voor het afeleveren van de auto niet helemaal lekker is gedaan. De auto glimt mooi en er zitten geen krassen in de lak, maar als de auto in de zon staat zie je "vet-achtige" kringen. Ik krijg het idee dat de auto met een poetsmachine is gepoetst/polijst.

Nu is mijn vraag, waar kan ik dit het beste mee wegkrijgen? En zodoende dat het een mooie egale glans wordt?

Hieronder een paar foto's:

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :cool

Als de kringen lijken te zweven onder de lak, zijn het hologrammen. Die krijg je met bijvoorbeeld Monello Finale al weg.

Ah, de bekende hologrammen :eyes:

Veelal veroorzaakt door ondeskundig 'poetswerk' van de dealert ... :-"

Lees het handmatige en/of machinaal detailen gedeelte eens op je gemakje door.

Oh ja, welkom :ja

Stel je eens voor in het betreffende topic. Foto's erbij worden op prijs gesteld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom!

Dat zijn inderdaad geen swirls, maar de zogenaamde DISO ook wel hologrammen genoemd (DISO = Dealer Installed Swirl Option ;) )
Even kort door de bocht... een prutser van een "poetser" heeft lekker je lak onderhanden genomen met een roterende machine zonder te weten wat hij doet en/of de verkeerde middelen :|~*
Dit is "heel normaal" bij dealers en garages, vaak gebruiken ze dan ook nog middelen die het maskeren zodat het de eerste weken niet opvalt, pad na het wassen komt dit tevoorschijn. Dit is heel simpel op te lossen door de auto zelf te poetsen, kan met de hand, beter met een DAP500 excentrische machine.

+1 Stimpy.
Jouw auto lijkt helaas onvakkundig behandeld te zijn. Dat je het in eerste instantie niet gezien hebt, komt inderdaad omdat ze het gemaskeerd hebben met een product. Dit product is nu verdwenen door de ook al niet zo plezierige shampoo's die men in wasstraten gebruikt.

Ik lees dat je in Noord Holland woont. Da's een vrij groot gebied moet ik zeggen...

Bedankt voor alle tips! :cool

Ik ga me eens goed verdiepen in welke producten ik nu het beste kan aanschaffen, het wordt waarschijnlijk wel met de hand poetsen, want ik vind de DAP nog even te duur. Zeker omdat ik een "beginner" ben.

Zodra mijn auto in betere staat is zal ik nieuwe foto's maken en mezelf even voorstellen in het betreffende topic. Oh ja, de locatie is iets specifieker nu ;-)

succes, is bijna niet te doen dit met de hand, een 159 (helemaal de sw) is een flinke wagen!!

mischien dat je ergens een dapje kan lenen, of een keer samen met iemand van hier je auto kan doen?

Robert159 zei:
Bedankt voor alle tips! :cool

Ik ga me eens goed verdiepen in welke producten ik nu het beste kan aanschaffen, het wordt waarschijnlijk wel met de hand poetsen, want ik vind de DAP nog even te duur. Zeker omdat ik een "beginner" ben.

Zodra mijn auto in betere staat is zal ik nieuwe foto's maken en mezelf even voorstellen in het betreffende topic. Oh ja, de locatie is iets specifieker nu ;-)

laat het dan doen want handmatig is het vrijwel niet te doen zonder schouderblessure of tenniselleboog ;)

daarna lekker bijhouden, dat kun je wel

Beetje overdreven Harold, we zijn vrijwel allemaal handmatig begonnen en hebben daar geen schouderblessure of tenniselleboog aan over gehouden...

haarlemmer meer is niet zo ver...
denk een kilometer of 30 hier vandaan..

eventueel kunnen we wel een keer wat proberen met de hand.. om nou een hele auto "even snel" te doen, dat gaat niet

stimpy68 zei:
Beetje overdreven Harold, we zijn vrijwel allemaal handmatig begonnen en hebben daar geen schouderblessure of tenniselleboog aan over gehouden...

helemaal niet overdreven want handmatig is zoiets veel werk, en zeker als je onervaren bent.

je kunt niet vergelijken met een poetsen/waxen waar je meestal mee bent begonnen voordat het poetsvirus toesloeg.
de dap's vliegen niet voor niets over de toonbank omdat het het werk zo veel aangenamer maakt met BETER resulaat dan handmatig poetsen.

@ Robert159.
Haarlemmermeer..... Dus we wonen wellicht in hetzelfde dorp?
Om nog specifieker te zijn in mijn geval: Nieuw Vennep.

Misschien moeten we jouw auto eens samen bestuderen?

Hand vs DAP wint de de machine altijd, maaarrrrrrr .... ook bij mij wilt de geldboom niet aanslaan en ben al mega tevreden met hetgeen ik met het handje voor elkaar heb gekregen.
Als we de vergelijking nemen: poetsen vs detailen, dan wint detailen.
Waar ik op doel is dat het ( lekker puh ) een beetje tegenstrijdig is met het onderschrift van 1 der leden alhier: de materialen maken wel degelijk verschil ! ( en dus niet alleen de gebruiker ).

Laten doen kost wel het bedrag waarvan je mooi begin setje van kan opbouwen, belangrijker: je hebt er na het herstel van de eventuele elleboog cq schouder blessure wel mega veel eer van je werk.

Maar owkee, mocht de portemonai het toelaten .... ga voor machinaal en dus de DAP :)