• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetskringen(hollogrammen)

Roydivosso

Detailing rookie
1 jun 2010
45
0
Beste mede-forummers,

Ik zelf poets bij een autobedrijf de occassions met een Flex polijstmachine, nu ga bijna alle swirls wel weg en zie ik weer de mooie metallic lak.

Alleen als ik de auto naar de tijd weer buiten staat, zie ik in het licht allemaal soort van poetskringen!

Ik polijst de auto 1x met polijstmiddel(Riwax, kleur groen) voor verweerde auto's en zwaar verontreinigde auto's.

Doe ik wat verkeerd of ligt aan het aan de materialen?

Roy
 
Je gebruikt dus geen verschillende polijstpads met verschillende slijpgradaties? Je moet ook afbouwen met polijstmiddelen en niet finishen met een sterke compound. Ben niet bekend met Riwax, en weet niet hoe zwaar de groene variant is. Finishen met een rotary is vrij moeilijk. Ik zou dus verschillende polijstpads aanschaffen met verschillende slijpgradaties. Tevens afbouwen met polijstmiddelen, dus van grof naar finish. Uiteraad afhankelijk van de staat van de lak!
 
Ken het merk waar je mee polijst niet, maar weet wel te vertellen(puur omdat ik het gelezen heb...) dat je bijna niet kan finishen met een rotary. T kan wel natuurlijk, maar dan heb je wel wat ervaring erin nodig. Misschien een idee om een clinic rotary te volgen bij cc? Naast gezellig erg leerzaam naar ik begrepen heb! :ja
 
We gebruiken 1 soort pad!

Maar ik begrijp dus als ik verschillende pads van verschillende slijpgradaties neem, ik dit probleem niet meer heb?

Hoe dan professionele poetsbedrijven dit dan?werken die ook met verschillende afbouw polijstmiddelen?

Roy
 
Komt door pad+product combinatie.

Wat is de maat van de steunplaat van de Flex?

Als je Monello Polijstmiddelen hebt en de juiste pads + techniek dan kan je vaak hologramvrij finishen.

1 pad en product werkt gewoon niet. Riwax is geen knaller, er zijn veel betere polijstmiddelen.

Hoeveel tijd heb je/krijg je per auto?
 
Ik heb het probleem om mijn werk al aangegeven, dat dit niet hoort
En dat het polijstmiddel te grof is wat ze gebruiken!

Ik heb een DAP maar is niet de bedoeling om meetenemen!

Sommige carrosserie delen heb geen hologrammen, en sommige wel!

Ik gebruil 1 kleur pad, een grijze van Riwax!

Roy
 
Krijg ongveer een dag de tijd voor een auto!

Interieur&exterieur!

Ben ook niet zo heel ervaren, moet ik eerlijk zeggen

Ze werken al jaren met Riwax....ik kan het voorleggen!

Roy
 
Maak het jezelf makkelijk, doe 1 auto met Riwax en 1 met Monello (+juiste pads) en laat het verschil zien.

Ik denk als je een oranje of witte Kompressor pad neemt + Mezzo gevolgd door een zwarte pad met Finale dat je een wereld van verschil ziet.
 
Bovensstaande pads op de rotary, als je toch je DAP meeneemt om het te laten zien, pak dan een light green op je DAP.

Voor je rotary is het verstandig om met de zwarte pad de laagste stand op je rotary te gebruiken.

Suc6