• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsplezier met velgen - Kleine update..

@Free: zoals ik ze zie zijn het gewone zwarte handpads maar dan rond.
Vergelijkbaar met de al om bekende gele padjes om wax aan te brengen

Heb idd soms de indruk dat APC beetje te kort schiet om banden te goed reinigen (deze keer 2 x geschrobt tot het schuim niet meer bruin kleurde). Misschien volgende maal een andere verdunning toepassen en als mijn voorraad APC op is, Superdegreaser of iets anders aanschaffen.

@ Free: om velgen te waxen vond ik ze eigenlijk niet zo handig (ze zijn iets groter dan die van Meg's) en om de voorkant te doen had ik de neiging de boel dubbel te plooien.
Het foam ziet er ook beetje anders uit, het vertoont nogal wat gaatjes (alsof er luchtbelletjes inzaten tijdens de productie van het foam). Bij het aankopen ervan is het aan te raden om in de winkel al goed te selecteren, ik had eerst een setje vast waarvan de 2 helften zo te zien scheef verlijmt waren en zelfs al loskwamen. Dus bij de kwaliteit en duurzaamheid van deze pads heb ik nog een beetje mijn bedenkingen. Tijd zal het uitwijzen. Grtz

Super resultaat lijkt me! Ik ga de wielen van mij pa ook doen van het weekend. Tijd voor winterbandjes, dus kunnen de bbsjes de schuur in.

@ Virus: bedankt voor de info. Ik denk toch dat ik voor het waxen van mijn velgen de kleine gele pads van cc ga blijven gebruiken. Alleen al omdat ze niet te groot/ te dik zijn, en goedkoop natuurlijk;-)

Als ik dit zie heb ik echt maar half werk geleverd bij mijn eigen velgen :(

Ziet er weer als nieuw uit :cool

Goed bezig...

@ emiel10: Denk dat het ook een kwestie van productkeuze is, jij hebt geloof ik alleen APC gebruikt? Vond trouwens het resultaat op de chrome heel mooi in uw topic. :-)^ Daar heb ik precies het juiste produkt nog niet voor gevonden.

Jezus dat ziet er goed uit:-)^ Zou willen dat wij velgen hadden onder onze auto, we hebben stomme wieldoppen:-& .

Ziet er erg netjes uit, maar lijkt mij wel een vervelend klusje(jou zo te lezen niet).

Virus zei:
@ emiel10: Denk dat het ook een kwestie van productkeuze is, jij hebt geloof ik alleen APC gebruikt? Vond trouwens het resultaat op de chrome heel mooi in uw topic. :-)^ Daar heb ik precies het juiste produkt nog niet voor gevonden.

Het chrome heb ik gedaan met belgom chrome polisch ( http://www.motolife.nl/contents/nl/d8.html?gclid=CJWJt5--9qQCFQqDDgodjjRdhA ). Dit is eigenlijk voor motorfietsen waaraan nogal wat gepolijst metaal ed zit...

Maar ik heb de zomervelgen van binnen alleen 1x met apc gedaan, de rest komt over 2 weken wel, als ze op winterstalling gaan...

Wintervelgen zijn van buiten helemaal netjes, banden zijn er eind vorige winter nieuw op gegaan dus kunnen nog niet vuil zijn, binnenkant wintervelgen boeit me niet zoveel, die kan ik toch niet fatsoenlijk schoonmaken gedurende de winter dus dat mag zwart zijn, dan valt het minder op als het vies is :-b

Vandaag weer eens 1 van mijn favoriete werkjes mogen doen :jippie

Het poetsen van de eerste van vier zomervelgen van een collega (jaja, u leest het goed: Virus werkt aan het helse tempo van 1 velg per dag...:lol )

Mijn gebruikelijke routine gevolgd:

- wassen met achterindegarageshampoo
- Meguiar's Wheel Brightener met kwast
- Valma Teerverwijderaar met dichtgeknepen neus
- kleien met Poorboy's klei + Spray&Wipe
- 2 laagjes Wheel Sealant

Voor:

bmwvelgen001.webp

Na:

bmwvelgen016.webp

Voor:

bmwvelgen003.webp

Na:

bmwvelgen019.webp

That's all folks...morgen een propere velg afleveren en een vieze in ontvangst nemen..:-d

bmwvelgen020.webp

Bedankt voor het lezen/kijken,
Uw Virus. ;-)

Bedankt voor de reactie's mannen! ;-)

@ zuidwest10 nieuwe zijn het niet...de stoeprandschade bv heb ik er niet uit kunnen poetsen...:-d