• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsresten op zwart kunststof

Jasper1971

Detailing trainee
6 sep 2010
21
47
Goedemorgen,

Net een aantal pagina's van het forum nagelopen en gezocht maar kon niets vinden. Ik zoek goede tips om oude poetsresten van plastic af te halen. Op twee auto's hier en daar wat vegen zitten en ik merk dat wassen en Trim restorer (en valma plasticshine) dat niet wegkrijgen, het komt telkens terug. Hoe verwijder ik die lelijke plekken voor eens en voor altijd?
 
Trim Restorer is ook niet bedoeld om resten te verwijderen, gebruik daarvoor iets van APC. Daarna kun je weer Trim Restorer gebruiken.
 
Vraag is toch al meerdere malen voorbij gekomen. Je kunt deze resten verwijderen met een ontvetter of een APC (All Purpose Cleaner, dan het product aanbrengen.
 
Kijk ook hier eens naar:

https://forum.Carclean.com/cc_postst7815/Review-Power-melaminespons.aspx
 
Geen grapje: Tijdens de Dap Demodag heeft Cees (Goku) verteld dat pindakaas erg goed werkt. Heeft te maken met de oliën in de pindakaas. Geen pinda-olie, dat mist ingredienten. Het lost het polijstmiddel op, dringt in het kunststof en drijft de verkleuring eruit.
Moet het zelf nog proberen, maar ik heb geen pindakaas thuis.......:confused:
 
Dank, ik heb net weer een lading besteld bij carcleen en geen APC (weet inmiddels ook wat dat is). Zijn er naast pindakaas nog meer normale huismiddeltjes geschikt evt?
 
Gebruik zelf een gewone gum en dat werkt best goed.
 
+1
Gewoon een goedkoop zacht gummetje van de action, even wrijven en weg zijn de vlekken.
 
Hey allemaal,
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om poetsresten met pindakaas weg te halen. En..... het werkt fantastisch en alle poetsresten zijn weg. Daarna even met trimrestorer nabehandeld en het zwart is weer zwart. Ik moest er wel heel erg om lachen. Wie komt er nu op het idee om poetsresten weg te halen met pindakaas?
 
Volgens mij moet je na de pindakaas wel eerst weer ontvetten dan met een APC of heb ik dit fout? En dan trim restorer aanbrengen...Gewoon om te kijken of ik dit nou goed heb:schaam
 
kan dit alleen maar beamen.

auto vd vrouw had ook polijstresten (ssr1) op de deurhendels en bumpers.

afwassen gaf geen effect
Valma Plastishine ook niet
Trim restorer : wordt ff zwart maar daarna slaat het terug wit uit.
Valma Big Orange Cleaner (soort van APC) ingewerkt met een borsteltje maar ook geen resultaat.

dan maar pindakaas erop,ff laten inwerken en afwassen en weg zijn de vegen. Moet het nu nog ff ontvetten en terug in de TR steken.
 
De vraag is of de pindakaas dan nog eetbaar is nadien...
Zal ik deze week ook eens proberen, heb net hetzelfde probleem.

Dank je wel voor deze leuke tip!

Jojo