• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten + afnemen met microvezel doek = opnieuw krassen

GB

Detailing trainee
21 jun 2012
20
47
Ik word helemaal gek van het volgende...
Ik polijst de auto met een inizio forza op oranje, alle krassen zijn verdwenen,
vervolgens spruzzo met een microvezel doek licht afnemen en na het opnieuw inspecteren zijn er "wipe" krassen bij gekomen.

Ik heb nu 4 verschillende microvezeldoekjes gepakt, allen schoon uit de wasmachine (zonder wasverzachter) en gedroogd aan de waslijn.
Ook met een ronde pad komen er krassen door het afnemen van de spruzzo.

Wat doe ik nu precies verkeerd?
De doeken zijn volgens mij hartstikke schoon....

Gedroogd aan de waslijn, buiten?

Want dat is nu juist gevaarlijk, de stofdeeltjes die je normaal voorzichtig van je auto haalt door middel van wassen, komen nu in je doek terecht.

Maar los daarvan, de gebruikte combi is behoorlijk grof, en het kan zijn dat deze microkrasjes niet worden weggehaald door deze combi. Probeer eens een lichtere pad met een lichter polijsmiddel en controleer dan nog eens?

[MOD]niet bovenstaande quoten, dank u![/MOD]

Nee gewoon binnen gedroogd.
En de combi is niet de oorzaak, nogmaals na het polijsten is alles kras wrijf... zodra ik de spruzzo goed droog vrij zie ik spontaan de krasjes erbij komen, is dus echt de doek lijkt me :( ]-0

zachte lak....
NIETS aan te doen, maar na de compound stap nog niet teveel zorgen om maken.
Pas na finishen zeer voorzichtig afnemen, en NIET met spruzzo! (maakt de lak 'schraal' waardoor er alleen maar meer kans op krassen is!)
Om toch een 'schone' basis te krijgen, nalopen met bijv. PB Pro Polish of een gelijkwaardig product.

[MOD]niet bovenstaande quoten, dank u![/MOD]

oke.. dus jij zegt gewoon doorgaan met de mezzo en finale en dan pas het resultaat bekijken ?
met wat moet ik dan bij de laatste stap afnemen ?.. eraser ipv spruzzo?

Wel vreemd trouwens dat ik me auto polijst, en door moet gaan naar een ander gedeelte van het paneel terwijl er krassen nog opzitten :(

@Greenbeauty: gaarne niet de quote knop gebruiken wanneer je op het laatste bericht antwoord, maar de plaats antwoord knop onder aan, dank je voor de medewerking!

greenbeauty zei:
oke.. dus jij zegt gewoon doorgaan met de mezzo en finale en dan pas het resultaat bekijken ?
Nee, dat zeg ik niet :P Wel tussendoor voorzichtig afnemen, maar NIET met spruzzo...
Ik zou inderdaad eerst compleet polijsten 2-3stappen, daarna pas afnemen met Eraser (maakt in mijn ervaring de lak net wat minder stroef).
Dan kun je pas beoordelen wat je resultaat is, en aan de hand daarvan evt. andere dingen proberen...

De krassen die erbij komen, staan die in dezelfde richting als dat je met de doek bent gegaan?

Om niet een nieuw topic te beginnen,vraag ik me af waar je het beste tussen de polijstbeurten door het residu mee kunt afnemen.
Gebruik nu pb spray and wipe onverdund,maar dit gaat best wel hard zo met die fles.
Als laatste neem ik de lak af met eraser voor ik de blackhole er opzet.

Ik gebruik altijd Eraser. Werkt tot nu toe super. Ik heb nog geen boterzachte lakken gehad, maar varierend van medium zacht to knetterhard.

Oud topic leven inblazen (helaas)
Als ik na het polijsten Spruzzo gebruik (met schone mircovezel doek!!) zie ik allemaal kleine krasjes, die er niet waren ná het polijsten.
Dit heb ik gehad op een Jaguar, Kia en Ford.

Het verbaasd mij toch, ook al had ik deze topic al gelezen voordat ik het kocht, dat dit is gebeurd.
Ik 'durf' nu eigenlijk de fles niet meer te gebruiken, en als ik dan al spray nodig heb om het redisu te verwijderen
gebruik ik wel S&W.
Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van de Spruzzo...

Ligt niet aan de spruzzo.Wat je ziet zijn marring krasjes van je laatste polijststap,die worden door het polijstmiddel (of beter gezegd de olie die dasrin zit) verhuld. Spruzzo haalt de olie uit de krasjes,waardoor je ze dus ziet. Spray and wipe verwijdert het polijstresidu,masr NIET de olie,dus LIJKT het alsof de lak strakker is na afnemen met S&W...

Thx. Dit was overigens na de mezzo, dan zou normaal gesproken na de finale er (indien goed gedaan) niets meer te zien moeten zijn?
Ik dacht dat er in de finale meer olie zat dan in de mezzo en inizio.

(M.a.w. beter polijsten dus ;))