• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten met Monello Raffini, daarna Black Hole en als laatst Collinite 915, kan dat?

328iT

Detailing addict
22 aug 2009
46
52
47
Hoi allemaal

Nadat de monello polijstmiddel kit wordt aangebracht, kan het daarna black hole erop aangebracht worden voordat de collinite 915 erop komt of vreet de collie 915 de black hole weg??

Of kan ik beter een andere nemen of black hole weglaten?

ik hoor het graag!
 
De Collinite waxen schijnen door hun oplosmiddelen vrij 'aggressief' te zijn voor lagen eronder. Althans, voor mijn Collinite 845 is mij aangeraden om een dag of langer te wachten voordat ik deze erop zet na een glaze.

Ik denk dat de 915 minder aggressief is dan de 845, dus ik denk dat je geen dag hoeft te wachten. Ik weet ook niet of je het meteen erna erop kan zetten, wellicht dat een uur wachten het beste is...

Misschien dat iemand met meer ervaring dit kan bevestigen of kan corrigeren.
 
Laatst ergens hier gelezen dat Black Hole het best ook ff een kwartier - half uur "moet" uitademen, schijnt iets te kunnen gaan "zweten" na verloop van tijd.

Ik heb dat dus vandaag ook maar even gedaan, een kwartier na uitbuffen nog een keer extra uitgebuft, en vervolgens de Collinite 915 er over gezet.
 
De 915 is minder agressief dan de 845, maar nog is de hele colliniteserie niet 'mild' te noemen. Dat hoeft ook niet perse, maar is wel iets om rekening mee te houden.

De Blackhole laat ik altijd even drogen; ik begin gewoon de hele auto ermee te doen en als ik weer bij het begin ben, dan wacht ik nog een kwartiertje en poets dan de hele boel uit in dezelfde volgorde. Dit geeft mij een beter gevoel, maar wil niet zeggen dat het dan ook echt beter is. Wel heb ik ervaren dat het toch moet drogen, dus waarom niet wat langer? :grinning:

Het 'zweten' van Blackhole heb ik nog nooit van gehoord of meegemaakt. Dit 'zweten' is specifiek voor bepaalde waxen (zoals Swissvax) met een hoog percentage carnauba. De carnauba zorgt voor dit effect, en Blackhole heeft geen carnauba...
 
Een paar maal aangegeven, verwerking van black hole, staat ook op de fles, dus RTFM ;)

Aanbrengen met een pad en inwerken totdat er glans verschijnt, dan niet afnemen, maar wachten totdat er weer haze verschijnt, daarna pas afnemen.
 
Ik weet niet of het mogelijks is of al reeds ergens staat, maar is een goede / duidelijke foto van zo'n haze voorhanden?
Lijkt me ideaal voor de newbees als zijnde extra handvat ( ben zelf visueel ingesteld ) te gebruiken.
Klinkt allemaal heel mooie en zo, maar als je weet waar je op moet letten / wat moet zien, dan weet je ook dat je op de goede weg bezig bent

Los hiervan: ik weet niet of het technisch haalbaar is, maar een vast plekke op de site voor handleidingen is er wel, wellicht en goed idee om een plekje te creeëren ( alleen moderator beheerbaar ) voor de manuals ?
 
Haze lijkt mij (ik zeg expres mij) duidelijk, als je het tot een glans verwerkt en na enkele minuten wordt het dof, dan heb je een haze...
Voor wat betreft de handleidingen en dergelijke, het kost tijd... veel tijd, en we komen er maar niet aan toe, maar zoals ik ook al zei, RTFM, op de fles staat ook het nodige natuurlijk, al is niet iedereen de engelse taal machtig
 
Maken we toch een deal: stuur je van alles 1 op, zorg ik voor de beschrijvingen HAHA
Maar zoals ik zei, moet idd technisch wel haalbaar zijn want gaat idd aardig wat tijd in zitten
 
Veel termen zijn in het Engels, en als je deze zal vertalen kom je al een heel eind (tip: google eens wat vaker, en zeker op vertaalmachines als je de taal niet machtig bent).

Simpel voorbeeld: "haze" is 'waas' in het Nederlands. Als je dit nu bekijkt wat je aan het doen bent met detailen, zie je ook dat als je product opdroogt er een 'waas' ontstaat die meestal een beetje wittig aandoet. Dan wordt het tijd voor de zogenaamde 'swipetest' oftewel veegtest met je vieze pisvingers :grinning:
Hoe dat te doen en te ontdekken kan je vinden in de How-To's (hoe moet ik het doens..) KLIK voor swipetest

Dus: vertalen, vergelijken met wat je ziet/doet tijdens het detailen en vervolgens die vertaalslag taal/praktijk interpreteren, en je begrijpt 90% van de dingen.
 
Bedankt voor alle tips!!:)^

ik heb igg vandaag besteld. Dus ben erg benieuwd hoe het gaat!