• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmachine

Piett

Detailing rookie
14 mrt 2014
16
0
34
Beste Detailers,

Na 15 uur leeswerk op dit forum ben ik als leek met heel veel vragen en opmerkingen al geholpen, waarvoor dank.
Echter zit ik met het volgende;

Een vriend van mij heeft een polijstmachine maar heeft geen idee of dit een rotary of dual-action is. Omdat ik op dit forum las dat een beginner op een rotary meestal lijdt tot een dramatische bedoening hoop ik dat jullie mij zouden kunnen vertellen of onderstaande machine geschikt is voor een beginner zonder enige ervaring (op het leeswerk na).

131218?width=250&height=150&max-width=250&max-height=350.jpg

Mocht deze machine niet geschikt zijn zou je dan eventueel met een witte handpad en monello mezzo kleine krasjes weg krijgen? Om vervolgens op een zwarte pad te finishen met monello finale. Of is dit alleen machinaal mogelijk?
* Volgens het poetsbedrijf hier in het dorp zou het een vrij zachte lak zijn. Dit bedrijf heeft de auto namelijk behandeld in opdracht van de dealer. Ik ben alleen nogal kritisch en zie ruimte voor verbetering haha!

Alvast bedankt!

Okee, bedankt voor het deels beantwoorden van mijn vraag. Ik heb op internet opgezocht wat precies het verschil is tussen een rotary en een dap maar kan geen verhelderende artikelen vinden. Staat het hier op het forum ergens? kan me namelijk niet voorstellen dat dit nog nooit eerder gevraagd is maar middels de zoekoptie kwam ik niet tot een duidelijk antwoord.

Alvast bedankt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://forum.Carclean.com/threads/verschil-tussen-pro-900-en-dap-900.7357/
Wat dit betreft zelf al gevonden wat het verschil is haha, sorry..

Een Rotary maakt geforceerd rondjes en laat zich niet tegenhouden
Een Dual action draait rond en "schudt" en laat zich wel tegenhouden

conv_332.jpg
conv_333.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Een DAP wordt voor andere toepassingen ook wel aangeduid als ex-center. Als je de machine aanzet, kun je eigenlijk direct het verschil zien: een rotary draait gewoon rond net als een boormachine, een DAP draait rond en 'slingert' daarbij, dus in geval van twijfel gewoon de machine even inschakelen (geen pad, of wat dan ook nodig, als je 'm ziet draaien weet je genoeg)

De vraag is of een witte handpad voldoende is, maar probeer het gewoon, dan merk je het wel, het zal zeker niet slechter worden, alleen beter.

Ja ik zal nog een oranje bestellen zodat ik in ieder geval qua pad genoeg cuttingpower heb. Of ik dan het gewenste resultaat haal weet ik niet maar zoals je zegt, het wordt alleen maar beter!
Kan je trouwens nergens voor één dag een DAP huren? heb nu niet de financiën om er een aan te schaffen..

Nou Piett, stuur maar een PBtje. Dan wil ik best wel even met je mee kijken.