• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstwerk dealer goed uitgevoerd of niet?

Als detailer weet je of de swirls er uit zijn of niet, punt. 100% haal je eigenlijk nooit, maar daarvoor zit nog een heel verschil.

Kun je eens een foto maken van de swirls zoals je ze ziet? Dan kunnen wij ook beter inschatten wat de staat is.

Zoals hierboven aangegeven; krasjes zijn gauw gemaakt. Maar er zit verschil tussen lichte mate van swirls of volle bak ellende.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11 en Altos
Oef, dat verhaal klinkt weer lekker typisch. :p

- In eerste instantie ging ik er van uit dat het een typisch verhaal was van 'dealer-poetsen.
- De opmerking van Juffer1 was eigenlijk heel goed; Je hebt zelf wellicht verkeerd gewassen.
- Maar na jouw laatste verhaal over de poetser kom ik weer uit bij mijn eerste aanname.

''Een stap vergeten'' zou betekenen dat ze middels een roterende machine grof hadden gepolijst (grof c.q. wat nodig was om de lak te kunnen slijpen en swirls te verwijderen) en vervolgens geen fijnere stappen hadden genomen om de hologrammen te verwijderen en meer hoogglans te creëren.

''In 3 stappen gepolijst'' zou betekenen dat ze zeer zeker de tijd hebben genomen om goed te polijsten, maar in jouw geval hebben ze bij de grofste stap dus niet eens de swirls verwijderd en dan al gaan afschalen naar fijnere stappen.

Beide verhalen zijn nogal sterk en mijn vermoeden blijft bij; Niet gepolijst, geprobeerd te maskeren.
 
Laatst bewerkt:
@Quantoxx
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze stap 1 wel goed uitgevoerd hebben, maar daarna niet goed genoeg stap 2 en 3, waardoor er hologrammen overblijven van stap 1 (veel mensen verwarren hologrammen met swirls). Maar inderdaad foto's geven veel meer duidelijkheid.
 
Als detailer weet je of de swirls er uit zijn of niet, punt. 100% haal je eigenlijk nooit, maar daarvoor zit nog een heel verschil.

Kun je eens een foto maken van de swirls zoals je ze ziet? Dan kunnen wij ook beter inschatten wat de staat is.

Zoals hierboven aangegeven; krasjes zijn gauw gemaakt. Maar er zit verschil tussen lichte mate van swirls of volle bak ellende.
Had gisteren al geprobeerd foto's te maken, maar de swirls laten zich lastig zien op de foto. Mijn vriendin heeft vandaag de auto mee, dus kan vanavond nog eens kijken. Zal voor nu een foto van gisteren toevoegen. Let wel, dit is niet de beste foto en je zult even moeten inzoomen om iets te vinden. Nog even terug verduidelijking, de auto is net een paar dagen geleden opgehaald bij de poetser, die er een Sealant over had gedaan. Dus dit verbergt vooralsnog een hoop. Toch zie je de swirls overal op de auto als deze in de zon staat. Heel licht weliswaar.
Voor nu wil ik de reactie van de dealer even afwachten. Het lijkt me in ieder geval geen goed plan om dezelfde poetser nog eens voor een derde keer zijn gang te laten gaan.
 

Bijlagen

  • 20210330_155412.jpg
    20210330_155412.jpg
    235,6 KB · Weergaven: 194
  • 20210330_155409.jpg
    20210330_155409.jpg
    198,5 KB · Weergaven: 182
Lijkt op hele lichte krassen inderdaad. Kan komen door verkeerd wassen, verkeerde/vuile doeken gebruiken o.i.d. Ford heeft doorgaans geen hele harde lak volgens mij, dus zulk soort krassen kunnen snel gemaakt zijn.

Mijn tip: neem je verlies, leer de auto correct wassen en kijk daarna of je de auto nog een keer kan (laten) polijsten. Als je de boel nu strak laat maken is de kans groot dat je na 2 wasbeurten weer hetzelfde hebt, simpelweg omdat wassen niet zo makkelijk is als het lijkt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Altos
Dit zijn wel veel fijne krasjes hoor voor één wipe down, is het niet? Ben wel benieuwd naar het zicht met een lichtbron er op.

Een alternatief zou kunnen zijn om een respectabel deel restitutie te vragen i.p.v. weer een kans geven. Laat onverlet dat je niet moet vegen met een doek na een pre-wash.
 
@Jansen Het probleem is dat dit het resultaat is en er nog een sealant op zit. Ik heb geen idee hoe het eruit ziet als straks de sealant eraf is. Als ik zeker wist dat het er straks niet erger uitziet zou ik het wellicht acceptabel vinden. Punt is dat het over 3/4 maanden lastig aankaarten is waarschijnlijk. En nogmaals, in real live ziet het er erger uit dan op de foto, zal straks eens kijken of ik het er beter op krijg.
 
@Dirk Post Ik zie hier niet direct hologrammen in, maar dat is helaas lastig te zien op deze foto. Hologrammen zie je vaak alleen op een grotere foto (bijvoorbeeld van een hele deur), omdat je dan eigenlijk de verschillende 'banen' van de rotary kunt zien (die zitten vaak +/- 5-15 cm van elkaar af).

@Rutger11
Het zou fijn zijn als je dan ook een foto maakt van een wat grotere afstand, zoals bijvoorbeeld de gehele zijkant. Dan is het makkelijk om te zien of het echte swirls zijn, of meer iets van een vuile doek o.i.d., of hologrammen.

(btw, de wax/sealant hebben ze ook niet echt netjes afgenomen bij het achterlicht).
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Vandaag helaas geen foto's. Vriendin komt net thuis en er zit een stof/zandlaagje over de auto...

Heb contact gehad met de dealer, de poetser had tegenover hem aangegeven dat wat je nu ziet, het is. Dus als dadelijk de sealant eraf is zouden er geen verassingen onder zitten.

Met de dealer afgesproken met inspectie spray aan de gang te gaan. Mocht het er onder de sealant erger uitzien, wil hij meekijken naar een oplossing.

Dus voor nu is mijn plan; juiste was spullen bestellen, vervolgens de auto op de juiste manier wassen en vervolgens met inspectie spray aan de slag.

Foto's volgen dan na de wasbeurt.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Tip: even bij Quantoxx of een ander forumlid hier langsgaan en de halve motorkap laten polijsten. Inleveren bij de dealer en aangeven dat je hem zo helemaal terug wil hebben. Zonder fillers was of coating.
Een beetje 845 erop smeren kan je zelf doen.
 
Ik ken de regio (aantal jaar in Eindhoven gewerkt) en kom er nog met enige regelmaat.

Zoals het er nu uitziet ben ik daar pas weer de 15e; wellicht wat te ver in de agenda om de druk op de dealer te kunnen houden, maar zet graag de machines op een stukje van de auto hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
@RoCo super bedankt voor het aanbod, ik hou het heel graag in mijn achterhoofd.

Vooralsnog is de dealer welwillend en geeft ook nog steeds aan dat we de afspraak hebben dat de swirls eruit moeten. Ik weet niet hoe welwillend hij blijft als ik iemand anders aan de auto laat werken. Waarbij het trouwens absoluut niet mijn bedoeling is om je vakmanschap in twijfel te trekken.

Mochten de swirls onder de sealant toch erger zijn. Dan zijn er wat mij betreft een aantal opties, waarvan me de beste lijkt om restitutie te vragen. Dan lijkt me een bedrag reëel waarvoor de complete auto tot in de puntjes gepolijst kan worden. Dus incl swirls en enkele wat diepere krassen. Aan wat voor bedrag moet ik dan denken? En dat mag best een beetje aan de hoge kant ingeschat worden hoor
 
Zolang de dealer zelf ook weet wat je bedoeld, moeten jullie er uit komen. Het aanbod was ook meer om aan te tonen wat het zou moeten zijn, maar het kan in deze fase inderdaad ook tegenwerken.

De mate van lakherstel die jij vraagt ligt, professioneel gezien, gauw rond de 500 euro inclusief BTW. We hebben het dan niet over poetsen, maar detailing.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en Rutger11
Ik lees al een tijdje mee en vanuit de zijlijn zal ik roepen om dat gezeik met de dealer af te ronden. Vraag een 500 terug en laat hem mooi polijsten dan weet je zeker dat je goed zit. Mijn mening.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Rutger11
Zo, daar ben ik weer. Het zonnetje stond vanochtend net op een klein gedeelte van de auto,wat regen had de stof er gedeeltelijkbafgespoeld, dus gelijk naar buiten foto's maken. Foto's van grote gedeelten is lastig, maar deze foto's lijken me al wat duidelijker dan de vorige.

Let wel; hier is nog geen inspectie spray overheen gegaan.

Ook de dealer gebeld. Gezegd dat het waarschijnlijk opgelost kan worden door goed te polijsten en dat dat 500 Euro zou kosten. Hij gaf aan dat ik even na moest vragen wat ze dan exact kunnen doen en dan zouden hun weer in hun bestand kunnen kijken of ze iemand hebben die dat ook kan. Dus op zich willen ze nog steeds meewerken. Dus iemand suggesties wat te doen om de krasjes weg te krijgen?
 

Bijlagen

  • 20210402_132530.jpg
    20210402_132530.jpg
    323,2 KB · Weergaven: 168
  • 20210402_132528.jpg
    20210402_132528.jpg
    337,9 KB · Weergaven: 159
  • 20210402_132523.jpg
    20210402_132523.jpg
    324,6 KB · Weergaven: 154
  • 20210402_132508.jpg
    20210402_132508.jpg
    313,3 KB · Weergaven: 158
  • 20210402_132431.jpg
    20210402_132431.jpg
    399,3 KB · Weergaven: 152
  • 20210402_132425.jpg
    20210402_132425.jpg
    345 KB · Weergaven: 157