• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstwerk dealer goed uitgevoerd of niet?

2 maanden geleden heb ik ook nooit een dap gezien en ben er ook aan begonnen. Mits je er tijd ervoor heb en leuk vind dan is dat naar mijn mening echt wel te doen. Ik bedoel ben geen ervaren dapper ofzo maar denk dat je het toch wel beter zal gaan doen dan die poetser. Iedereen is toch een keer begonnen? Of niet soms.
 
Het lijkt me handiger om het stap voor stap te doen. Laat mij eerst maar eens het wassen 100% goed onder de knie krijgen.

Ik heb 0,0 ervaring met polijsten en ben bank dat ik meer kwaad dan goed kan doen. Als ik er al aan begin zal ik misschien ergens een auto voor een paar 100 euro kopen om op te oefenen.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Dat kan natuurlijk ook. Maar wat ik allemaal aan info heb vergaard op de forum is dat een dap toch echt veilig is voor een beginner. Ik was in eerste instantie ook bang om dat ding te gebruiken. Uiteindelijk leek het toch echt mee te vallen.
Ik begrijp ook helemaal dat je dan ook niet meteen op je nieuwe wagen wil gaan uitproberen.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Iemand nog een suggestie voor de perfecte droogdoek? Er vanuit gaande dat Ford (zoals ik hier lees) in de regel een zachte lak heeft
 
@Dibbuz
Ik hoop echt dat ik niet met een gevoelige lak te maken heb, maar mag ik vragen waarom je dat denkt ?(niet om eigenwijs te doen, maar simpelweg om kennis op te doen).
Omdat de vegen die ik zie kenmerkend zijn voor gevoelige lak. Wellicht omdat deze nog vers is, zou ook zomaar kunnen of iemand heeft vieze doeken gebruikt. Hele lichte vegen die vaak onterecht als hologrammen worden gezien zijn vaak marring van doeken. Ik hoop het voor je dat het niet echt gevoelig is want dat is echt niet leuk meer. Vaak zie je dat soort lakken op uni lakken en natuurlijk dan voornamelijk zwart maar het kan altijd voorkomen.

Goede doeken zijn de lus doeken zoals de Monello Doppino of de Gyeon Silkdryer (er zijn er nog meer maar dit zijn de meest bekende).

Ze gaan er gewoon vanuit dat de gemiddelde autokoper het verschil niet eens ziet. Ook niet mee teruggegaan (was vrij ver weg) maar zelf maar een rondje gepolijst.
Als ze beloven dat ze zoiets doen, dan kan het zomaar zijn dat het gewoon helemaal niet gebeurt. En als het wel gedaan wordt, houd er dan rekening mee dat het maar halfslachtig gedaan wordt (en / of alleen verhuld wordt).
Dit is natuurlijk ook gewoon zo. Wij zien dat soort lichte lakdefecten maar het gros van de autobezitters heeft geen idee wat een swirls of hologram is. Gelukkig worden steeds meer mensen wakker dat het gewoon veel beter kan.
Arno, hij heeft die auto van de dealer gekocht, niet van de poetser.
Dus voor een oplossing is het puur tussen Rutger en zijn dealer.
Dit dus, de auto is gekocht bij de dealer en TS heeft alleen met de dealer te maken. Hoe die het oplost maakt niet uit. Met alle respect maar voor 150 euro wit een auto doen is of beunhazerij, oplichterij of iemand verdiend geld op een hele andere manier :)
 
Die €150,- is niet eens zo vreemd. Check maar eens een aantal poetsbedrijven en hun prijzen; €180,- ex. voor een volledige behandeling was in mijn tijd het gemiddelde. Dit was voor de particulier.

Voor garages/dealers/handelaren lag de prijs een heel stuk lager. ;) Dealtjes en bepaalde voordeeltjes onder voorwaarde dat er wel een x-aantal auto's gebracht werden.
 
  • Leuk
Reactions: Martin en Rutger11
Omdat de vegen die ik zie kenmerkend zijn voor gevoelige lak. Wellicht omdat deze nog vers is, zou ook zomaar kunnen of iemand heeft vieze doeken gebruikt. Hele lichte vegen die vaak onterecht als hologrammen worden gezien zijn vaak marring van doeken. Ik hoop het voor je dat het niet echt gevoelig is want dat is echt niet leuk meer. Vaak zie je dat soort lakken op uni lakken en natuurlijk dan voornamelijk zwart maar het kan altijd voorkomen.

Goede doeken zijn de lus doeken zoals de Monello Doppino of de Gyeon Silkdryer (er zijn er nog meer maar dit zijn de meest bekende).


Dit is natuurlijk ook gewoon zo. Wij zien dat soort lichte lakdefecten maar het gros van de autobezitters heeft geen idee wat een swirls of hologram is. Gelukkig worden steeds meer mensen wakker dat het gewoon veel beter kan.

Dit dus, de auto is gekocht bij de dealer en TS heeft alleen met de dealer te maken. Hoe die het oplost maakt niet uit. Met alle respect maar voor 150 euro wit een auto doen is of beunhazerij, oplichterij of iemand verdiend geld op een hele andere manier :)
Helder verhaal, thanks! Maar hopen dat het meevalt dan.... Eigenlijk nog 1 vraag... Je gaf aan te gaan deppen om te drogen, klinkt logisch. Maar hierboven wordt een quick detailer geadviseerd, die moet je dan weer wrijven. Wat zou dan wijsheid zijn?
 
Deppen is recht toe, recht aan.

Vegen is niet zonder "gevaar" en het risico kun je verkleinen door bijvoorbeeld een Quick Detailer als smeermiddel te gebruiken. Dan heb je minder wrijving en daardoor minder kans om krasjes te maken.

Voor de beeldvorming: ik heb drie maanden mijn motorkap strak getrokken, maar niet voldoende beschermd en nu zag ik bij de laatste was een hele dunne waskras lopen van een cm of 7. Een leek ziet dit niet en een jaar geleden had ik het verschil ook niet kunnen zien. Maar nu wel en dat terwijl ik met zorg mijn auto was. Nu krijg ik die waskras er met weinig effort weer uit, maar het geeft wel aan dat het krasvrij houden van je auto verdraaid moeilijk gaat zijn.

Een coating had het in mijn geval kunnen voorkomen doordat die de klap dan opvangt, maar puur voor je beeldvorming; geen valse verwachtingen.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Net de verkoper gesproken, ze willen niets meer doen. Ze zouden de auto nog 1 keer naar de vaste poetser willen brengen en that's it. Dat is natuurlijk geen optie.... Hij had overleg met de directie gehad en dat was de uitkomst. Auto is 6/7 jaar oud dus tsja dan heb je dat. Heb nog wel gevraagd of die pipo van de directie mij even wil bellen, maar dat zal weinig uithalen.
Mijn eerste gedachte is om het er niet zomaar bij te laten zitten, heb zoals jullie weten een afspraak op papier staan. Moet alleen even op een rijtje zetten of ik daar een hoop energie in wil stoppen.
 
Dat is frustrerend, vooral omdat het energie kost.

Rechtsbijstand kan hier doorslaggevend zijn. Zie het van hun uit als een bluf; 9 van de 10 laat het er bij, keert ze de rug toe en vertrekt. Scheelt hun geld, verliezen een klant.

Lastig hoor, je staat in je recht en nu voelt het als onrecht. Brutale mensen hebben de halve wereld...succes met de keuze: fight or flight!
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Ik zou er alleen nog energie in stoppen als je op papier hebt staan dat ze alle swirls en krassen voor je zouden verwijderen. Zo niet, dan lekker laten voor wat het is en je energie in iets anders steken.

En natuurlijk gewoon een DAP900 EVO pakketje kopen. Daar kun je 'm zelf lekker strak mee krijgen!
 
Pff wat een soap....Net de manager gesproken... Ik was natuurlijk een beetje pissed, dus viel maar meteen met de deur in huis... Maar meneer, daar moeten wij uit kunnen komen hoor, we willen geen ontevreden klanten. Ik ga even rondbellen of ik hier iets in de buurt kan vinden en anders gaan we toch serieus kijken of het bij u in de buurt kan, dit gaan we oplossen hoor....

Diezelfde manager die zijn verkoper geïnstrueerd had om door te geven dat ze niets meer konden doen...
 
Hahaaa! :p Wat een typisch verhaal, vanaf moment één.

Ook dit is weer een kwestie van; Tegengas geven, dan geeft de klant wel op. Echter is de klant niet onnozel en vraagt waar hij recht op heeft. Tja, dan moeten ze wel.

Hoe dan ook zijn ze de spreekwoordelijke Jacques.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Rutger11