• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power DAP900 V3!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.697
200
Berkel en Rodenrijs
Er werd her en der al gespeculeerd over de DAP900 V3, oplettende gebruikers hadden zelfs een filmpje gezien waarin wij een conceptmachine getest hadden en nu is het dan officieel de DAP900 V3 komt eraan en naar verwachting wordt hij midden mei geleverd!

De verkoopprijs is vooralsnog niet bekend. Wel is bekend dat deze machine dezelfde 8mm uitslag zal hebben als de V2.


Momenteel hebben we nog voorraad van de V2, maar naar verwachting zal deze machine in de komende weken uitverkocht raken. Net als altijd, overwegen we een introductieactie deze nieuwe polijstmachine. Hierover later meer.
conv_421.jpg
 
Daar zou je bijna je dap900 v2 voor aan de kant schuiven. Weer een leuke stap vooruit!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Is dit nu de nieuwe PAW waar ik over heb gelezen of komt deze ook nog uit (tegenhanger van de rupes)?
 
GMToyota;n390890 zei:
Ziet er mooi uit. Ook een "Constant Speed System" die je aan/uit kan doen?
Nee, in de praktijk is het systeem ook op de 880 watt machines alleen merkbaar op de lagere standen. En de V3 heeft iets andere electronica, ook om verbranding van foampads te beperken.

Marcoss;n390897 zei:
Is dit nu de nieuwe PAW waar ik over heb gelezen of komt deze ook nog uit (tegenhanger van de rupes)?
Nee dit is de DAP900 V3 met 8mm uitslag. De PAW900 komt er ook aan en deze machine heeft 21mm uitslag.

Snitser;n390899 zei:
Ook mogelijk om op deze machine de backingplate te verwisselen?
Jazeker, geen probleem.
 
Mooi Tim! bedankt voor het snelle antwoorden. Kom maar op met die introductie actie en de intekenlijst~! Misschien leuk om een ophaal dag te organiseren, kom graag jullie kant weer eens op!
 
Tim, de aan/uit schakelaar zit hier bij het handvat aan de snoerzijde?
En de volgende vraag: waar zit de toerenregeling en kun je die makkelijk zien en bedienen tijdens het werk met de machine? Bij mijn huidige DAP900 V2, heb ik het probleempje dat cijfers op de regeling nogal snel wegslijten, waardoor het slecht leesbaar is, waar ie nu op staat ingesteld. Ander probleempje is dat de aan/uit schakelaar soms per ongeluk bediend wordt, maar tijdens bijvoorbeeld polijsten niet heel makkelijk is uit te zetten. De 900V2 is technisch gezien een goed apparaat, maar ergonomisch gezien voor verbetering vatbaar, dus ik ben benieuwd of de V3 dan het perfecte apparaat is.
 
De aan/uit schakelaar zit aan de onderkant (gashendel-idee) en kan vastgezet worden met de ronde knop links aan de zijkant.

De toerenregeling zie je bovenop zitten ook links aan de zijkant boven de ingetekende ventilatiesleuven. Het slijten van de nummertjes zal denk ik bij deze manier ook op een geven moment zo zijn.

Ik denk dat de V3 een grote stap vooruit zal zijn qua ergonomie.
 
Ik vind het DAP 500-tje die ik nu heb lekker licht. Ik hoop dat deze ook qua gewicht erg licht zal zijn.

Zijn er misschien ook plannen/ideëen om dit ergonomische ontwerp ook voor een Pro900 - opvolger te gebruiken?
 
Machine ziet er goed uit, ergonomie gaat met stappen vooruit zo.

Mbt van het slijten van de cijfers; heb ik bij mijn laatste dap ook last van gehad en een paar keer vaker gehoord. Opzich niet heel erg, na verloop van tijd doe je het toch wel op gevoel of gehoor, maar het kan beter.
Zal de fabrikant niet meteen mee aan de slag gaan verwacht ik, stelwieltjes worden vaak kant en klaar ingekocht.
 
Mooi, maar ik zit met smart te wachten op de 21 mm uitslag. Wanneer mag ik de PAW verwachten?