• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6n GTI nu VW High UP!

Best project geweest zeg. Zo te zien is het netjes gedaan, maar, ik zou wel even contact opnemen met het RDW omdat je auto bij mijn weten wel opnieuw gekeurd dient te worden.

Wanneer er een motor in gekomen is met een andere motorcode, wat me in dit specifieke geval wel aannemelijk lijkt, moet de auto gekeurd worden om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer het vermogen van de gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Zolang de motorcode gelijk blijft, hoeft bij mijn weten het voertuig niet opnieuw gekeurd te worden. Ook niet wanneer het het verschil tussen de originele en de gemonteerde motor meer dan 40% bedraagt.


Edit: Ik vrees dat dit ook verzekeringstechnisch gevolgen kan hebben. Als beginnend bestuurder moet je ernstig rekening houden met een forse premieverhoging.
 
Teringggg, ik heb echt met gemengde gevoelens naar deze foto's zitten kijken.

Om een polo 6n2 gti in de prak te zien, dat deed echt iets met me (heb er zelf 1 namelijk ;))

Respect dat je alles hebt overgezet in een 6n. Ieder zo z'n eigen hobby. Je moet wel weten waar je mee bezig bent lijkt mij zo.
 
zozo das een flinke klus ( ed china job well done )
hoop dat je er veel rij plezier mee heb en ze het nakijken geeft
zijn er maar weinig die dat aandurfen hoor denk ik , maar je kan wel zeggen dat je in een custom made pole rijd
 
Prachtig en gedurfd om te zien om een motorblok eruit te halen en er weer in te zetten, chapeau !!!

Maar het is niet mijn ding en misschien is het leuker om dit op het VW forum te zetten (waarschijnlijk al gedaan haha) daar zitten zekers te weten van die forummers waarbij het kwijl uit den monde loopt bij het zien van dit fraais.......nogmaals chapeau !

Ik ben meer van de detailerige.........:ja
 
Vet project! Alleen niet rendabel..
Ik had liever een echte 6n2 gti gekocht..

Je bent nu ook de sjaak omdat je kentekenbewijs niet meer klopt. Dus moet je vior herkeuring.. Ook zal je premie van je verzekering omhoog gaan dan.

Als je hem niet laat herkeuren en je maakt een erg ongeluk.. Ken je er weleens heel naar uitkomen

Desalniettemin.. Bruut wagentje
 
aron225 zei:
Vet project! Alleen niet rendabel..
Ik had liever een echte 6n2 gti gekocht..

Je bent nu ook de sjaak omdat je kentekenbewijs niet meer klopt. Dus moet je vior herkeuring.. Ook zal je premie van je verzekering omhoog gaan dan.

Als je hem niet laat herkeuren en je maakt een erg ongeluk.. Ken je er weleens heel naar uitkomen

Desalniettemin.. Bruut wagentje



nee hoor

cilinder aantal blijft gelijk dus herkeuring is niet nodig,

als jij een turbo op je autoschroeft, of laat chippen ga je toch ook geen herkeuring uitvoeren?
 
katuut zei:
nee hoor

cilinder aantal blijft gelijk dus herkeuring is niet nodig,

als jij een turbo op je autoschroeft, of laat chippen ga je toch ook geen herkeuring uitvoeren?

Hmmm, volgens mij zit dat anders hoor..
Volgens mij mag je zonder keuring xx% meer vermogen hebben.

Zou toch van de zotte zijn als hij dan rond rijdt met trommelremmen achter? Dat lijkt mij niet bevoordelijk voor de verkeersveiligheid. Gelukkig heeft hij wel de remmerij overgenomen.

Maargoed, ik weet het fijne er ook niet van :schaam
 
D20VT zei:
Welkom op www.rdw.nl :D :D :D

Leuk project, ga je ook nog detailen of ben je meer van het technische

Zeer zeker doe ik ook aan detailen!
Het enige is dat deze auto nog even geen polijstbeurt nodig heeft! Hij is in april opnieuw gespoten... en nu gaat hij even de winter overleven met een laagje Wolfgang deep gloss paint sealant en een laagje dodo juice PH:)^
Na de winter waarschijnlijk de Dap 900 erop los laten met een zo licht mogelijke variant monello. Nog even kijken!

Eerder al een picasso/sorento/1007/polo/merc slk / merc benz gedaan. En nog wel wat auto's. Alleen ik ben niet zo van de fotows / reviews! Aankomend jaar meer tijd dus dan wel :D
 
2e maal...
Maarja wat moet ik er nu mee aan....

Toch laten spuiten of?
Ik wil er namelijk niks meer van zien.
imag0011fv.th.jpg



http://imageshack.com/f/4rimag0011fvj

imag0012ax.th.jpg



http://imageshack.com/f/j6imag0012axj

Als je goed kijkt zie je dat mn tankklepje aan de bovenkant ook is geraakt! En de kras is gewoon een stuk langer :eek:utch:

Sry crappy phone pics.. :slotje
 
Foto's zijn niet van goeie kwaliteit maakt mij niet uit, maar kan nu al zien dat die kras heel diep zit spuiten lijkt mij de enigste optie maar ik heb er ook geen verstand van.
 
Dat lijkt mij een gevalletje spuiten! Die is goed diep en ook vrij breed. Mischien dat wetsanden ook nog wat uitkomst bied?
 
Je zou het kunnen opvullen en dan wetsanden/polijsten.. en dan zie je het alleen vanaf een bepaalde hoek/positie. Zeker als het al voor de 2de maal is gebeurt, ik kan verder ook niet in jou portemonnee kijken he :p
 
Alles hersteld! en je ziet er niks meer van :mrgreen:
Volledige rechterachterpaneel is gespoten...
+ update :mrgreen:

http://img534.imageshack.us/i/imag0023z.jpg/
 
en de update is.....??? paneel ziet er in elk geval goed uit, maar wordt een dure hobby zo of niet?