• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6n GTI nu VW High UP!

Herkeuren lijkt me belangrijker dan een tankklepje eerlijk gezegd.

Als je een ongeluk veroorzaakt kan het slachtoffer bij jou claimen. Deze claims kunnen in de miljoenen lopen. Niet alleen ziekenhuiskosten, materiele schade maar ook als mensen niet meer kunnen werken zal jij die kosten moeten dragen.

En natuurlijk overkomt het jou niet, maar dat argument heeft iedereen toch?

Herkeuren kan bij de RDW op afspraak.


Verder wel een nette Polo. Ik had alleen de bumpers van een 6n op een 6n2 GTI gezet. ( ipv alles van een 6n2 GTI in een 6n te proppen)
 
Nog even terugkomend op je herkeuring

Huidig kenteken geeft een vermogen aan van 55 KW. Je zou een herkeuring nodig hebben bij meer dan 40% vermogenstoename.

55*1,4=77 KW.

77 KW is 105 PK, je Polo heeft nu 125 PK. Je zit dus dik boven die norm.


Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken en tot die tijd niet met je auto rijden....
 
Gister al een 3 uurtjes gepoetst. Vanochtend weer om 6 uur begonnen! en om iets voor 2 uur klaar.

Nu moet ik nog alleen een laagje wax en de binnenkant even kort stofzuigen ;) En dan is die compleet klaar voor zondag de meeting.

imag0298f.th.jpg
 
Deze polo is verkocht....
Nog steeds wel een beetje spijt van. Maar wel er iets anders moois voor teruggekocht:party:

Een compleet nieuwe Up! Een witte high up.
 
IbizaSigno;317469 zei:
Gefeliciteerd met je nieuwe Up! Veel plezier ermee. :) Binnenkort een show-off!?

Ik had de auto niet door de dealer laten poetsen. De dealer heeft altijd tegen mij gezegd dat ik de auto's maar zelf moest poetsen omdat ik een auto beter aflever dan dat hun dat doenrofl
Dus zelf de auto gedaan.
(alleen slechte fotows:)_[] )

Stappenplan:
-foamen super snow foam
-wassen met poorboys born to be mild
-afspuiten met de HD
-kleien met DJ klei en gleimiddel (zelfs met maar 13 km op de teller kwam er nog veel vuil vanaf:confused: )
-wassen met monello Lavare
-Laagje black hole
-laagje wolfgang Paint sealant 3.0
- 2 laagjes DJ diamond white hard wax
-velgen in Rimwax
-alle deursponningen in DJ diamond white hard wax
- alle ramen met de rain repellent scrub en gel behandeld
- Dashboard met DJ purple haze gewaxt
En nog wat dingetjes... maar die zijn niet noemenswaardig.

imag07421.jpg

imag07431.jpg

imag07441.jpg

imag07451.jpg
 
emiel10;317479 zei:
Ziet er goed uit inderdaad! Wat zijn de plannen qua looks?

Ik heb al wat plannen uitgevoerd.... En met de aankoop van de auto kan ik jammergenoeg niet heel veel doen nu:schaam
Omdat het een bluemotion is is de auto al 20 mm verlaagd. Voor nu vind ik dit wel even voldoende.
Op mn dashboard heb ik een up logo geplakt
Al mn verlichting is aangepast voor LED (behalve dagrijverlichting)
R32 pedalen
Het stuurlogo is veranderd naar een Up! Logo (dit was eerst een gat)
sleutelcover wit
PID (navigatie) hoes
Automatisch oprolbare touwtjes voor de hoedenplank (de hoedenplank had een valstand en geen touwtjes)
Eerst een klein gaatje geboord in de achterklep. Toen kwam ik erachter dat de achterklep uit meerdere lagen staal bestaat! Je moet dus door 2 lagen staal heen boren!
daarna een iets groter gaatje geboord (dit zodat je een mooier gat kan maken)
imag0810b.th.jpg

En het onderdeelnummer wat ik kwijt was erin gestoken.
imag0811el.th.jpg

Natuurlijk alles even mooi afgedekt ivm het slijpsel...
imag0812.th.jpg

De unit vastgeplakt met dubbelzijdige scotch tape!
imag0816d.th.jpg


Resultaat!
imag0813k.th.jpg

imag0814t.th.jpg

En vanaf de binnenkant zie je dit
imag0815e.th.jpg


Ik heb een chroom accent aangebracht op mn zijspiegels
Ik heb de computer van de auto laten aanpassen waardoor ik nu ook deze opties heb:

- Bochtverlichting aan/uit
- Parkeerlicht aan/uit
- Anti-carjacking aan/uit (deuren op slot bij 15 km/u)
- Verbruiksweergave aanpassen naar km/l
- Selective locking (alleen bestuurdersdeur gaat open bij 1 drukken op de afstandsbediening)
- Achterlichten aan samen met dagrijverlichting
- Teardrop wiping achterwisser aan/uit
- Coming home (via aanraken grootlicht)

En in de toekomst:
Antenne van polo 6R
17 inch lichtmetaal (zomer)
Pilot h4 Bi Xenon
Subwoofer Helix
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tipje mijnerzijds, ga voor Hi-Lo xenon...
H4 Bi-xenon heeft echt ERG veel last van vlekken (door de spiegel/kap die over het pitje heen zit) kan ik je uit ervaring vertellen...
Pilot, philips of hakkie-takkie merk, ze hebben het allemaal....
 
Erg leuke wagentjes zijn dit en leuke updates heb je gedaan. Ik denk alleen dat 17 inch echt te groot is voor het wagentje, maar dat ligt een beetje aan het model velg dat je neemt.
 
Niet als reclame bedoeld, maar VAG techniek uit Nuenen bied een verlagingsset aan voor de UP,.en ook nog eens een schappelijke prijs en goede instalatie!
 
Voor maar 20mm verlaging ga ik niet zoveel geld betalen. (mijn up is een bmt dus deze is al 20mm verlaagd)
En als ik er veren onder zet dan doe ik dat lekker zelf. Dit stelt namelijk niet zo veel voor.....;)