• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo GTI

remonrace

Detailing chief
25 jun 2008
234
85
Sinds 1.5 jaar ben ik de trotse eigenaar van een Polo GTI! Ik heb al jaren de wens om een hot hatch te rijden en toen ik een nieuwe leaseauto uit mocht zoeken heb ik deze gekozen.

Ik was de auto altijd met de hand maar heb hem zelf nooit een volledige behandeling gegeven, maar na een vakantie naar Duitsland en Oostenrijk was het tijd dat ik hem eens onder handen nam.

Aanpak grofweg:
- Wassen met poorboys super slick & suds met 2 emmers, velgen met Non-Ferro en APC 1:4
- Klein met Monello Dolce Verde & Perfetto
- 1 pass met oranje pad + Mezzo (lak was redelijk OK omdat ik hem netjes bij houd, zat maar 1 kras op)
- 1 pass met witte pad + Finale
- Poorboys black hole
- 2 lagen Collonite 915 (eerste keer dat ik deze gebruikte; lastig uit te poetsen zeg!)
- Afgerond door velgen in de poorboys wheel sealant te zetten, rain-x op de ramen, leer van stuur even netjes maken (merk vergeten), plastics met natural look, banden in meguiar's tyre gel

Op enkele diepere krassen na is die nu weer helemaal netjes, ben er blij mee! Zit een stuk meer glans op. Binnenkant van de velgen niet helemaal gedaan, ik laat deze normaal ook zitten omdat het veel werk is, ze zwart van binnen zijn en zo weer vies worden. Dan de foto's: geen hele duidelijke vooraf foto's maar wel van vakantie nog

IMG_8984.jpg

IMG_0491.jpg


Na het afspuiten, voor het wassen (wax kon ook wel een boost gebruiken):
IMG_0507.jpg

IMG_0508.jpg


Na het wassen:
IMG_0509.jpg

IMG_0510.jpg


De auto staat altijd buiten en dat merkte je toch goed bij het kleien, dit was van een helft van het dak (en dan heb ik panoramadak dus eigenlijk maar 1/4e dak):
IMG_0512.jpg

Deur was net zo vies:
IMG_0513.jpg


Dan het resultaat:
IMG_0515.jpg

IMG_0514.jpg

IMG_0516.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_0518.jpg
    IMG_0518.jpg
    410,6 KB · Weergaven: 0
Staat er weer mooi bij! Als ik mijn velgbed niet schoon houd dan druipt er altijd weer wat over de velg, ik doe ze daarom elke week keer snel anders is het inderdaad wel veel werk
 
Een mooi Polo Git in een goede kleur. Kwam best vuil van het dak af. Velgen 1x goed doen en dan bijhouden, met de wheel woolie kom je makkelijk op het velgbed om deze gewoon bij te houden en dus ook schoon te houden.