• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys of Monello klei..?

Egepolo

Detailing rookie
10 mrt 2014
131
0
Ik heb nu nog Mothers klei.. Uiteraard moet er een iets agressievere kleisoort bijkomen ..

Ben ik dan beter uit met de Poorboys of de Monello klei?
 
De gele Mothers klei is erg fijn, maar inderdaad ook erg mild.
Als je een medium klei zoekt, kun je eens kijken naar de Poorboy's klei of de Supernatural Fine Detail Cay van Dodo Juice.
De huidige Monello klei is weer een stukje milder dan bovengenoemde (laat je niet afschrikken over de spookverhalen over de groene klei; dat is een vorige versie)
 
Bedankt voor je snelle reactie.. Dan word het de Poorboys of de DJ.. Deze zijn beide medium? Waar ligt jou voorkeur? :)
 
Mijn *persoonlijke* voorkeur ligt bij de Supernatural Fine (ik heb overigens ook de Poorboy's klei). Die is wat zachter om te kneden. Bij wat lagere temperaturen is dat wel een pré.
De Supernatural heeft wel een beetje de neiging om aan je vingers te blijven plakken, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
 
Dan ga ik voor de Dodo Juice.. Maar bedoel je toevallig niet deze? Dit is namelijk een medium klei..

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Medium_Grade_Clay_3x80=240g_SNMG3PC_102158
 
Hmmm, wacht even.
Ik heb nog de oude Supernatural klei. Daar staat enkel 'Supernatural Detailing Clay' op, maar wel dat het een medium clay is. Productcode SNDC3PK
De huidige SN Mild Detailing Clay heeft code SNFG3PC, de SN Medium Detailing Clay SNMG3PC.

Ik zou inderdaad voor de medium gaan dan.
 
Ik heb zelf alleen de Monello klei, bevalt mij super goed, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dit is de enige klei die ik ook gebruikt heb.
 
Ik ben er uit! Dank jullie wel :)

Even nog een hele andere vraag.. Over een paar dagen wil ik m'n auto na een detail behandelen met Sonax Polymer Netshield..
Heeft het nut om deze in 2 lagen aan te brengen of verwijderd deze de 1e laag?