• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys SSR 2.5

PeterX

Detailing rookie
22 mei 2008
38
0
Recent heb ik de SSR 2.5 eens op mijn eigen auto geprobeerd, in combinatie met een witte LC-pad op een G220. Eigenlijk viel het product mij een beetje tegen. Er zitten weinig swirls op mijn auto, maar wat er op zat kreeg ik er niet echt mee weg.

Vandaag heb ik wat spotrepair gedaan op een donkerrode Jaguar XJ8 4.0, die een paar lelijke beschadigingen had (heb hier foto's van en ik ga straks eens proberen of ik die erop krijg). Ik dacht: zelfde merk, zelfde soort lak, zelfde probleem. Vergeet het dus maar! Lak was echt veel zachter.
De krassen en beschadigingen waren met 2-3 passes gewoon weg. Wat een verschil!
Nog nabehandeld met M80 en is echt heel fraai geworden. Eigenaar blij, ik blij.

Toch wel een goed product dus, SSR 2.5.

Binnenkort maar eens met de rotary op mijn eigen auto aan de gang...
 
Vandaar dat ik in een ander topic zei dat niet iedere auto wat lakhardheid betreft, hetzelfde is, ook al is het een auto van hetzelfde type en merk. ;)
 
Voor mijn auto is de SSR 2.5 veel te grof.
Krijg er alleen maar meer krassen van in mijn lak en die zijn bijna niet meer weg te krijgen.
Als ik de Black Hole pak en daarna met Natty's paste wax mijn auto doe dan lijken al die krasjes en swirls weg te zijn maar binnen een maand heb ik alles weer terug.
Best leuk een pikzwarte auto.......NOT.
Word gek van die kleur.
Min volgende auto word never nooit geen zwart meer.
 
@ John,

Je kan natuurlijk ook een minder grove combinatie nemen zoals de PB SSR1 of PB SSR2 en bijvoorbeeld een zwarte of groene pad nemen.


Patrick
 
John zei:
Voor mijn auto is de SSR 2.5 veel te grof.
Krijg er alleen maar meer krassen van in mijn lak en die zijn bijna niet meer weg te krijgen.
Als ik de Black Hole pak en daarna met Natty's paste wax mijn auto doe dan lijken al die krasjes en swirls weg te zijn maar binnen een maand heb ik alles weer terug.
Best leuk een pikzwarte auto.......NOT.
Word gek van die kleur.
Min volgende auto word never nooit geen zwart meer.

Black Hole is een glaze. Logisch dat je krasjes daardoor niet permanent verwijderd zijn!
 
-Vanquish- zei:
Black Hole is een glaze. Logisch dat je krasjes daardoor niet permanent verwijderd zijn!

Met de SSR1 krijg ik de krasjes ook niet weg.
Ja in het begin lijken ze weg maar komen na een tijdje net zo hard weer terug.
 
Black hole bevat ook fillers buiten dat het voedend is, dus zou krasjes moeten verminderen (althans minder zichtbaar maken door op te vullen)
 
@Jori
Een groene LC heeft volgens mij geen enkele cutting factor en een witte wel. Een oranje gebruik ik liever niet op de G220. Ik ben bang dat het toch rotary wordt ;)
 
Iets wat ik me al een tijdje afvraag over die groene pad...
Ik lees overal dat die dus minder (of geen) cutting power heeft ivm een witte, maar op de site van LC staat toch green heavy polishing pad. Zit ik bij de verkeerde soort pads te kijken dan?
 
Er zijn dus 2 groene pads, 1 ervan is speciaal gemaakt op verzoek, helaas hebben ze die dezelfde kleur gegeven als de heavy polishing pad. Vandaar de verwarring.
Den groene in de webshop zit tussen een zwarte finishing en een witte polishing in.
 
Ik ben toch eigenlijk heel erg nieuwsgierig hoeveel de Poorboys SSR serie van de lak af kan krijgen, bijv inc met een excenter of dual action machine (G220). Op het forum heb ik eens gelezen dat dit bijna niet te meten was. Wie weet kan het DDD hier hun licht over laten schijnen? :schaam

Ik zal mij nader toe proberen te lichten. De hoeveelheid die van de lak af gaat, hang natuurlijk af van het product en de gekozen pad, maar hoe vaak is dit nu eigenlijk te doen? Neem aan dat iemand zijn auto twee maal met SSR2.5 onder handen heeft genomen, kan dit makkelijk nog een derde keer?

De vragen die ik nu stel zijn natuurlijk niet fatsoenlijk te beantwoorden omdat het van zoveel factoren afhankelijk is, maar zonder lakmeter is het voor mij echt een gokfactor.
 
Tibby, je hebt er misschien geen ruk aan voor jouw soort lak maar hier iig mijn ervaring met de SSR 2.5 onlangs.
Ik liep dus met dezelfde gedachte als jou, en aangezien mijn motorkapje al zo gaar is als een pakje boter in de sahara heb ik een aantal passes met de oranje LC pad en de SSR 2.5 gemaakt. (Daar moet even worden bijverteld dat mijn lak al ruim 22 jaar oud is en z'n beste tijd echt heeft gehad)

Na 6 volledige passes was ik er doorheen. Doorheen in de zin van dat je de primerlaag ziet verschijnen en er dus geen kleur meer te zien is. Met de witte LC pad icm de SSR 1 kon ik nagenoeg onbeperkt doorgaan. De SSR 3 daarentegen was na 3 passes al bij de onderlaag gearriveerd. Persoonlijk vindt ik de SSR 3 ook vloeibaar schuurpapier, en lijkt het me sterk dat het noodzakelijk is om daar een hele auto mee te doen, om het dan pas af te gaan werken met 2 en dan 1, maar goed, ieder z'n manier natuurlijk.

Bovenstaande is dus getetst op een VAG lak van ruim 22 jaar oud. Het zal niet echt een maatstaf zijn maar het geeft iig een beetje een indicatie mag ik hopen.

(en voor degene die nu denkt wtf ben jij aan het doen dan op die motorkap? Wees gerust, die verdwijnt binnenkort naar de schroothoop. Komt een hele nieuwe kap op, en de auto krijgt een hele nieuwe paintjob. :party: )
 
Tibby zei:
Ik ben toch eigenlijk heel erg nieuwsgierig hoeveel de Poorboys SSR serie van de lak af kan krijgen, bijv inc met een excenter of dual action machine (G220). Op het forum heb ik eens gelezen dat dit bijna niet te meten was. Wie weet kan het DDD hier hun licht over laten schijnen? :schaam

Hoezo niet te meten? Niet te meten in de zin van, het toestel kan het niet... of er wordt bijna geen lak verwijderd?
Maar ik vraag me dus hetzelfde af als jou, heb de SSR2,5 eigenlijk nog niet durven gebruiken, behalve op 1 testspot.
 
@Havanna. Dit geeft toch wel aan dat er wel degelijk een hoop van de lak af gaat. In elk geval bedankt voor de info :cool:


-Vanquish- zei:
Hoezo niet te meten? Niet te meten in de zin van, het toestel kan het niet... of er wordt bijna geen lak verwijderd?
Maar ik vraag me dus hetzelfde af als jou, heb de SSR2,5 eigenlijk nog niet durven gebruiken, behalve op 1 testspot.

Ik had ooit op het forum gelezen dat een excenter pass bijna niet te meten was met een lakdiktemeter, ten opzichte van een rotary pass.

Op mijn eigen auto heb ik de excenter nog niet gehad, ik heb wel bij mijn vader wat krassen kunnen verminderen door een aantal passes met SSR2. Eerlijk gezegd durf ik er geen pass meer met SSR2.5 of SSR3 overheen te halen, na de info van Havanna neem ik dan ook genoegen met het al zeer verbazingwekkende resultaat.
 
Neem maar eens een kijkje hier Daar kan je zien dat de DACP (m83) niks verijwders. De M83 is gelijk aan de SSR2,5. Je haalt echt nauwelijks wat eraf. Misschien een paar micron maar dat mag geen probleem zijn tenzij de lak toch op punt van overlijden staat.
 
Tibby zei:
Ik had ooit op het forum gelezen dat een excenter pass bijna niet te meten was met een lakdiktemeter, ten opzichte van een rotary pass.

Op mijn eigen auto heb ik de excenter nog niet gehad, ik heb wel bij mijn vader wat krassen kunnen verminderen door een aantal passes met SSR2. Eerlijk gezegd durf ik er geen pass meer met SSR2.5 of SSR3 overheen te halen, na de info van Havanna neem ik dan ook genoegen met het al zeer verbazingwekkende resultaat.

Maar dat wil dan toch zeggen dat je bijna niets verwijdert, dus ben je juist wel veilig om met de SSR2,5 tewerk te gaan??

Dibbuz zei:
Neem maar eens een kijkje hier Daar kan je zien dat de DACP (m83) niks verijwders. De M83 is gelijk aan de SSR2,5. Je haalt echt nauwelijks wat eraf. Misschien een paar micron maar dat mag geen probleem zijn tenzij de lak toch op punt van overlijden staat.

Dus je wilt zeggen dat, in principe, het veilig is om met de SSR2,5 tewerk te gaan met een excenter en dat je dan maar heel weinig lak verwijdert?
(voor de zekerheid toch maar ff vragen, better safe than sorry hé ;) )