• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's trim restorer op zwarte velgen: het werkt!

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
36
Je zult wel denken...welke idioot smeert trim restorer op zijn velgen?
Nou...ik dus.
Ben nog niet zo lang bezig met detaillen dus nu mag het nog :D

Zonder gekheid...ik heb dit echt geprobeerd.
Waarom?

Mijn zwarte velgen zijn niet helemaal "glad" geen hoogglans, maar juist wat "ruwer". Net alsof er echt poriën in de lak zitten, die dus ook al snel vol gaan zitten met sealant, wax e.d.
Ik weet even niet hoe ik dat het beste kan noemen.
Toen ik ze net had, hadden ze een erg mooie, diepzwarte kleur.
Aangezien deze studente geen geld had (dankzij een heerlijk bestelling bij CC:p ) stalen velgen en winterbandjes te regelen, heb ik met de velgen de hele winter doorgereden.

Weliswaar voorzien van een een paar lagen Collinite wax welke ik aangebracht heb enkele weken nadat ik PB's wheelsealant had geprobeerd.
Probleempje: er blijven steeds resten en andere zooi achter welke een grijze en witte soort aanslag op mijn velgen veroorzaken.

Vanalles heb ik geprobeerd, van Meguiairs hot wheel spul tot Bilberry velgenreiniger en kleien. Het haalt weinig uit.

Afgelopen week de auto goed gewassen, de velgen ook 20 x gedaan en remstof verwijderd.
Na opdrogen van de velgen leek het echt of ze uitgedroogd waren, wat bij zwarte kunsstofdelen dus ook het geval kan zijn.
Omdat ik op dat moment ook bezig was met de trim restorer dacht ik: "Stik, wat zou er nou gebeuren als ik die restorer eens aanbreng op de velgen?'
Dus...een beetje aangebracht op 1 spaak.
Uurtje gewacht en zag er prima uit.
Alle velgen gedaan en...8-o

Helemaal diepzwart!
Nu na een week houdt de restorer zich nog steeds en ik kan mijn geluk niet op.

Tuurlijk, eigen schuld dat ze zo dof, wit en grijs uitgeslagen zijn, maar dit werkt echt super!
Na elke wasbeurt worden ze nu voorzien van een nieuwe laag trimrestorer.

Wilde het hier toch even kwijt, want mij heeft het prima geholpen!:)^
 
Als het werkt, mooie oplossing toch?! Mischien werkt DJ Blue Velvet ook wel op je velgen. Die droogt niet grijs of wit op.
 
maar ben je dan niet beter dat je ze gewoon voed met een glaze? want ik denk eerder dat dit het mooie resultaat gaat beinvloed hebben(de olien in de trim restorer)
 
Hmmm, ik ben alleen benieuwd hoelang het stand houd..

Dit is het resultaat van de PB Wheelwax wat er +/- 4,5 maand opzit..
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ja, ik moet m'n velgenbed nog ff goed doen
 
@ Mark1986:
Op van die "glimmende" velgen zou ik ook nooit de trimrestorer hebben gesmeerd.
Daarop zou inderdaad een wheelsealant of wax volstaan.
Mijn velgen zijn ruw en zeker niet glad, vandaar...

Tevens ben ik ook benieuwd hoe lang het stand gaat houden.
 
Zal in elk geval geen schade aanrichten.
Nu afwachten hoelang het goed blijft, dan is het in de weegschaal leggen of je het waard vind om te doen ( prijs / tijd ), maar zo te lezen denk ik dus van wel
 
We zijn nu zo'n twee weekjes verder en ik heb de auto in de tussentijd niet meer gewassen.
Gewoon geen tijd.
Er is een andere detail tussen gekomen en verder ben ik bezig met mijn studie.
Vrijdag staat er weer een goede wasbeurt op het programma met het opnieuw aanbrengen van een laagje wax.

Afgelopen week heeft het hier een aantal dagen behoorlijk hard geregend.
Nu begin ik te zien dat de trimrestorer langzaam begint te vervagen.

De perl coat staat ondertussen op mijn verlanglijstje, die wil ik dan ook eens gaan gebruiken op de velgen.