• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Wavle Weafle Dryer

Ik verwacht geen al te grote verschillen eigenlijk. Time to Dry (en de nieuwe Clay Lube) zijn specifiek voor een bepaalde taak ontwikkeld, terwijl spray & wipe of last touch voor verschillende taken kan gebruikt worden.

Ik had ergens gelezen (maar ben echt niet zeker of dat juist is) dat de siliconen in last touch de werking van je droogdoek na verloop van tijd zou kunnen beïnvloeden.

Nog eventjes over de Time to Dry. Op DW heb ik gelezen dat je TtD ook kan verdunnen naar gelang de hoeveelheid water die nog op de wagen ligt of naar eigen voorkeur.
 
Last Touch bevat naar mijn weten geen siliconen, wel andere toevoegingen die een " film" achterlaten.
 
Thanks, straks eens opzoeken waar ik dat juist gelezen had. Zal het waarschijnlijk verkeerd vertaald of begrepen hebben.
 
Ik heb een probleem met deze droogdoek.

even volgorde van wassen(misschien maakt het wat uit)

-In wasbox foamen en afspuiten
-thuis nogmaals afspuiten voor de zekerheid (ja foamkit gaat er in de toekomst ook komen)
-wassen met 2-emmer methode, Poorboys SS&S en Poorboys washmitt
-na ieder gewassen paneel afspoelen
-na het wassen auto compleet afspoelen (zoals in how to drogen filmpje)
-drogen met Poorboys Waffle Weave Drying Towel

doek regelmatig gedraaid naar een droog stuk

na het drogen was doek kletsnat en auto droog, maar zaten er over de hele auto strepen van opgedroogd water(terwijl de auto toch helemaal droog was)

het is de 2e keer dat ik de doek gebruik (1e keer zelfde probleem)
1e keer gebruikt rechtstreeks uit de verpakking
2e keer gebruikt na wassen in wasmachine

auto is van 4 december 2008 en er is nu nog redelijk wat beading van de door de dealer aangebrachte wax

doe ik wat verkeerd, of is het normaal dat er na het drogen nog nabehandeld moet worden?
 
Geen idee wat je verkeerd doet, als je een grote auto hebt dan is een 2e misschien handig, heb er zelf ook 2 namelijk.

Ook doe ik eerst de verticale delen omdat daar het minste water op ligt en als laatste de horizontale delen waar het meeste water op ligt.
 
Ik behandel de wagen altijd nog na met Ultimate Quik Detailer maar dat enkel om water dat achteraf toch nog afgelopen is weg te werken en de glans een extra boost te geven, maar wat jij beschrijft.....dat heb ik nog niet voorgehad, noch met de Megs watermagneet en noch met de Poorboysdoek. :weetniet .
 
Auto is een Seat Altea XL

probleem is echt over de hele auto, dus vanaf het punt waar ik begin(vandaag rechter voordeur) tot het einde (trims onder de deuren tussen de wielen)

2e doek heb ik wel, maar zal zo ook niet veel uitmaken denk ik
 
zouden het misschien kalksporen kunnen zijn?
in dat geval is een onthadingscartridge een oplossing.
voordat ik die had bleven bij mij ook strepen achter.
 
bartr123 zei:
zouden het misschien kalksporen kunnen zijn?
in dat geval is een onthadingscartridge een oplossing.
voordat ik die had bleven bij mij ook strepen achter.


zou best kunnen.

ik spoel de auto af met de tuinslang dus niet met de HD.
onthardingscartridge is toch voor bij de HD?
dan heb ik er niks aan, denk ik.
 
sorry beschrijving niet goed gelezen, zit een tuinslangaansluiting aan dus kan wel.

maar dan nog een beetje aan de prijzige kant.
er moet een goedkopere oplossing zijn(anders dan een ander merk droogdoek kopen)