• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World SSR-3 Probleem

testpiloot

Detailing trainee
25 mei 2011
12
32
Hallo allemaal,

Recent heb ik Poorboy's World SSR-3 gekocht op veler aanraden. Van huis uit ben ik gewend aan Meguiar's producten. Voor flinke swirls en RDS gebruik ik meestal een product/pad combinatie van Meguiar's 105, Meg's Ultimate Compound, (soms Commandant 5) in combinatie met een Monello gele cuttingpad, een Meg's rode cuttingpad, een Meg's gele polishingpad. Alles met de excenter of met het handje.

Dit geeft altijd geweldige Swirl-vrije resultaten en een relatief strak en glanzend begin, om verder af te werken met polish, wax enz.

De crux van het verhaal is nu dat ik Poorboy's World SSR-3 heb geprobeerd met verschillende pad combo's, en deze ALLEMAAL heftige swirls en krasjes achterlaten. Erger dan waar ik mee begon. De voorbereiding bestond uit wassen en kleien. Klei gaf geen marring.

Mijn vraag is dus: Is dit normaal? En/of doe ik iets verschrikkelijk fout?

Alvast bedankt voor de input!
 
Het kan zijn dat de combi´s die je gebruikt te grof zijn voor je lak, het kan dus voorkomen dat je zelf ook krasjes gaat maken.

Heb je wel afgebouwd daarna? In principe zou je het dan weer moeten corrigeren.
 
Type lak, ouderdom ?
Het kan zijn dat de poorboys wat eerder "droog" worden
Daardoor ontstaan soms wat polijstkrasjes, maar erg moet dat niet worden

Edit je kan tijdens het polijsten ook best een spraytje LT gebruiken
 
tamer zei:
Het kan zijn dat de combi´s die je gebruikt te grof zijn voor je lak, het kan dus voorkomen dat je zelf ook krasjes gaat maken.

Heb je wel afgebouwd daarna? In principe zou je het dan weer moeten corrigeren.

Mijn reguliere combi's met bijvoorbeeld Meg's 105 en Monello geel geeft perfecte resultaten. Meestal bouw ik daarna af met Meg's 83 op Meg's geel, en vervolgens Meg's 80.

Maar omdat ik nu tijdelijk ben aangewezen op SSR-3 en er veel goede verhalen over hoorde dacht ik dat het grofweg hetzelfde effect als Meg's 105 zou hebben.

Er ontstaat met de SSR-3 ook geen waas of iets dergelijks, maar het is net alsof je met een zanderige spons hebt lopen wrijven. Terwijl de pads gloednieuw zijn. Ik prime zo ook altijd met een toefje Meg's Last touch. Met de hand en een foampad hetzelfde nare resultaat.

Je zou zeggen pak dan gewoon je Meg's en klaar is kees. Maar ik vind het dan erg jammer van de 16 Euro die ik ervoor heb betaald.

Groet
 
RedCat zei:
Type lak, ouderdom ?
Het kan zijn dat de poorboys wat eerder "droog" worden
Daardoor ontstaan soms wat polijstkrasjes, maar erg moet dat niet worden

Heb het getest op een donkerblauwe Audi lak uit 2003. Op een Lichte Volvo lak uit 2001. En een unilak rode Astra uit 2000. De SSR3 is zelf nog geen 2 maanden oud.
 
Heb je lang genoeg doorgewerkt?

Als je te vroeg stopt is de polijstkorrel in SSR3 onvoldoende afgebroken waardoor je bv hazing krijgt.
Je bent gewend te werken met producten met niet-afbrekende korrel (M105 en UC), SSR3 is een product met korrels die fijner worden tijdens het polijsten....dit zou uw probleem kunnen verklaren. Andere producten vergen een andere werkwijze.

Mijn inziens kan men ook niet verwachten na SSR3 meteen een strak plaatje te zien te krijgen, SSR3 dient nabewerkt te worden met SSR2 of SSR1.
Terwijl naar mijn ervaring M105 en UC in sommige gevallen geen (of toch weinig) nabewerking vergen.

Ik zou gokken op: product niet lang genoeg doorgewerkt (mogelijk in combinatie met teveel product gebruikt?)
 
Ik persoonlijk gebruik zo een soort product alleen als er wat diepere krassen in de lak zitten. Ben je gelijk met ssr 3 begonnen bij al die auto´s?
Producten zoals ssr3 en inizio zijn gewoon wat zwaarder en kunnen inderdaad wat achterlaten, kwestie van afbouwen denk ik en niet te grof beginnen.
 
SSR3 is echt een old-skool compound en ja, die laat marring achter die je vervolgens weer met de volgende stap weg haalt.
Ik had vroeger M84 compound en daar kreeg ik ook flink wat marring mee.

Wat helpt is de korrel echt goed lang doorwerken en afbreken maar een strak resultaat zoals de M105 zal je er niet mee krijgen.
Vergeet niet dat M105 behoorlijk wat verwerkings olien heeft en zo wat verbloemd maar die finished gewoon mooier net zoals Forza.
Dat zijn moderne korrels bedoeld voor moderne lakken zoals de Audi uit '03.

Waarom heb je niet eerst wat informatie ingewonnen?
 
Virus zei:
Heb je lang genoeg doorgewerkt?

Als je te vroeg stopt is de polijstkorrel in SSR3 onvoldoende afgebroken waardoor je bv hazing krijgt.
Je bent gewend te werken met producten met niet-afbrekende korrel (M105 en UC), SSR3 is een product met korrels die fijner worden tijdens het polijsten....dit zou uw probleem kunnen verklaren. Andere producten vergen een andere werkwijze.

Mijn inziens kan men ook niet verwachten na SSR3 meteen een strak plaatje te zien te krijgen, SSR3 dient nabewerkt te worden met SSR2 of SSR1.
Terwijl naar mijn ervaring M105 en UC in sommige gevallen geen (of toch weinig) nabewerking vergen.

Ik zou gokken op: product niet lang genoeg doorgewerkt (mogelijk in combinatie met teveel product gebruikt?)

Ik denk bij nader inzien dat het inderdaad daaraan kan liggen. Het product heb ik waarschijnlijk te kort ingewerkt waardoor de polijstkorrels niet genoeg konden afbreken. Dat is een goed punt.

Daarnaast gebruik ik wellicht te veel product. Op een 5,5 inch pad doe ik meestal 7 á 8 drops ter grote van een erwt. Hier ben ik wat rianter met het product omgegaan.

Ik ga aan de slag met deze punten. Bedankt voor de suggestie!
 
Dibbuz zei:
SSR3 is echt een old-skool compound en ja, die laat marring achter die je vervolgens weer met de volgende stap weg haalt.
Ik had vroeger M84 compound en daar kreeg ik ook flink wat marring mee.

Wat helpt is de korrel echt goed lang doorwerken en afbreken maar een strak resultaat zoals de M105 zal je er niet mee krijgen.
Vergeet niet dat M105 behoorlijk wat verwerkings olien heeft en zo wat verbloemd maar die finished gewoon mooier net zoals Forza.
Dat zijn moderne korrels bedoeld voor moderne lakken zoals de Audi uit '03.

Waarom heb je niet eerst wat informatie ingewonnen?

Zoals mijn reactie hier al boven aangeeft zal het waarschijnlijk aan de inwerktijd en producthoeveelheid liggen. Wat betreft informatie-inwinning heb ik de zoekfunctie hier op het forum gebruikt, en een enkel Youtube filmpje gekeken. Daaruit heb ik niet direct geconcludeerd dat het hier, in tegenstelling tot Meg's 105, om een afbrekende korrel gaat. En dat inherent hieraan je het product langer moet inwerken en de tijd moet geven om af te breken. Ik zal hier voortaan rekening mee houden. Bedankt voor de reactie!