Een tijdje terug heb ik deze Porsche 996 turbo behandeld. De auto heb ik anderhalf jaar geleden voor de eerste keer gedaan. Toen kwam er aardig wat vervuiling van af dus ik
vond het niet verbazingwekkend dat dit nu niet het geval was. Het elfje wordt alleen van stal gehaald als het goed weer is, ook in de wintermaanden met een mooi zonnetje.
Dat betekent echter wel dat hij wordt blootgesteld aan pekel en andere vervuiling. Uiteraard kan het weinig kwaad na de goede bescherming die ik aanbreng met een detailbeurt:-b
en ik vind dat zo'n auto niet binnen hoort te staan. Tevens wast de eigenaar hem ook altijd met de hand dus ik verwachte weinig swirls etc.
Gelukkig scheen de zon en kon ik toch wat lichte swirls spotten
De zon stond erg lastig waardoor het nemen van sommige foto's moeilijk ging.
De staat van de Porsche voor de wasbeurt was niet heel erg smerig. Wat mij vooral opviel was de matige glans, dit komt omdat ik een jaar daarvoor nog niet zo gedreven was in
detailing en ik een Autoglym wax heb aangebracht. Opzich niets mis mee als je een auto snel showroom klaar wil hebben, of voor de verkoop oid. De standtijd laat zich echter te wensen over.
Na wat foto's heb ik de auto de oprit opgereden en ben ik begonnen met het reinigen van de banden en velgen. Banden met APC 1:4 aangelengd met water en ingewerkt met een kwast.
De velgen ingespoten met mijn zelf gemaakte reiniger van water, APC, Slick&Suds en een merkloze velgenreiniger. De remklauwen heb ik greinigd met een kwast en de velgen met de
EZ-detailbrush.
[URL]http://img685.imageshack.us/img685/799/p1010088z.jpg
[URL]http://img835.imageshack.us/img835/4695/p1010085p.jpg
[URL]http://img823.imageshack.us/img823/296/p1010084xh.jpg
Vervolgens de auto gewassen met Poorboys Slick&suds en de Poorboys World Chenille Wash Mitt. Hierna gedroogd met de Wafle drying towel van PB. Vervolgens de lakinspectie
met diverse lampen. Het viel over het algemeen erg mee. Het kleien resulteerde in wat lichte vervuiling, vooral op de achterkant en de zijskirts. Ik heb PB klei gebruikt met Spray&wipe van PB.
Ik gebruik dit altijd puur omdat ik wil dat het goed glijd en geen kans wil hebben krassen. Voorheen lengde ik het nog wel eens aan met water..
[URL]http://img861.imageshack.us/img861/1601/p1010094j.jpg
Na het reinigen van de lak ben ik gaan polijsten. Ik had toen nog geen Dap500 en heb dus alles met de rotary gedaan. Ik wil niet opscheppen maar ik kan aardig overweg met een rotary.
Ik heb het enkele jaren geleden geleerd met een rotary, het finishen kan ik hier dus ook mee. Nou is een zilvergrijze lak ook niet de moeilijkste kleur...maar goed ik wil het beste resultaat!
Uiteindelijk heb ik laatst toch maar een Dap500 aangeschaft omdat ik wel eens wilde zien of het nou echt zo'n verschil maakt. na de SL55 AMG geheel met de Dap gedaan te hebben,
is mijn antwoord: JA dit is zeker een verschil! De kans op hologrammen lijkt geheel weggenomen door dit stukje techniek. Ben er erg blij mee! Oke, nu weer over de Porsche.
Na wat testspots bleek dat mezzo en een witte LC pad het perfecte resultaat gaven. Dit heb ik afgebouwd met finale op zwart. Inspectie op hologrammen...GEEN Hierna een laagje
white dimond (glaze) en EX-P sealant van PB. Afgetopt met een laagje Natty's pastewax. Velgen in de wheelsealant van PoorBoys gezet en banden met de Tiregel gevoed.
Het eindresultaat:
[URL]http://img684.imageshack.us/img684/695/p1010127iq.jpg
[URL]http://img851.imageshack.us/img851/1699/p1010130x.jpg
[URL]http://img135.imageshack.us/img135/9491/p1010126u.jpg
[URL]http://img705.imageshack.us/img705/5665/p1010114e.jpg
[URL]http://img37.imageshack.us/img37/9862/p1010117i.jpg
[URL]http://img696.imageshack.us/img696/702/p1010102h.jpg
[URL]http://img839.imageshack.us/img839/6318/p1010103dc.jpg
[URL]http://img861.imageshack.us/img861/4264/p1010112g.jpg
[URL]http://img845.imageshack.us/img845/4940/p1010104u.jpg
[URL]http://img824.imageshack.us/img824/2048/p1010135hu.jpg
Bedankt voor het lezen!
vond het niet verbazingwekkend dat dit nu niet het geval was. Het elfje wordt alleen van stal gehaald als het goed weer is, ook in de wintermaanden met een mooi zonnetje.
Dat betekent echter wel dat hij wordt blootgesteld aan pekel en andere vervuiling. Uiteraard kan het weinig kwaad na de goede bescherming die ik aanbreng met een detailbeurt:-b
en ik vind dat zo'n auto niet binnen hoort te staan. Tevens wast de eigenaar hem ook altijd met de hand dus ik verwachte weinig swirls etc.
Gelukkig scheen de zon en kon ik toch wat lichte swirls spotten
De zon stond erg lastig waardoor het nemen van sommige foto's moeilijk ging.
De staat van de Porsche voor de wasbeurt was niet heel erg smerig. Wat mij vooral opviel was de matige glans, dit komt omdat ik een jaar daarvoor nog niet zo gedreven was in
detailing en ik een Autoglym wax heb aangebracht. Opzich niets mis mee als je een auto snel showroom klaar wil hebben, of voor de verkoop oid. De standtijd laat zich echter te wensen over.
Na wat foto's heb ik de auto de oprit opgereden en ben ik begonnen met het reinigen van de banden en velgen. Banden met APC 1:4 aangelengd met water en ingewerkt met een kwast.
De velgen ingespoten met mijn zelf gemaakte reiniger van water, APC, Slick&Suds en een merkloze velgenreiniger. De remklauwen heb ik greinigd met een kwast en de velgen met de
EZ-detailbrush.
[URL]http://img685.imageshack.us/img685/799/p1010088z.jpg
[URL]http://img835.imageshack.us/img835/4695/p1010085p.jpg
[URL]http://img823.imageshack.us/img823/296/p1010084xh.jpg
Vervolgens de auto gewassen met Poorboys Slick&suds en de Poorboys World Chenille Wash Mitt. Hierna gedroogd met de Wafle drying towel van PB. Vervolgens de lakinspectie
met diverse lampen. Het viel over het algemeen erg mee. Het kleien resulteerde in wat lichte vervuiling, vooral op de achterkant en de zijskirts. Ik heb PB klei gebruikt met Spray&wipe van PB.
Ik gebruik dit altijd puur omdat ik wil dat het goed glijd en geen kans wil hebben krassen. Voorheen lengde ik het nog wel eens aan met water..
[URL]http://img861.imageshack.us/img861/1601/p1010094j.jpg
Na het reinigen van de lak ben ik gaan polijsten. Ik had toen nog geen Dap500 en heb dus alles met de rotary gedaan. Ik wil niet opscheppen maar ik kan aardig overweg met een rotary.
Ik heb het enkele jaren geleden geleerd met een rotary, het finishen kan ik hier dus ook mee. Nou is een zilvergrijze lak ook niet de moeilijkste kleur...maar goed ik wil het beste resultaat!
Uiteindelijk heb ik laatst toch maar een Dap500 aangeschaft omdat ik wel eens wilde zien of het nou echt zo'n verschil maakt. na de SL55 AMG geheel met de Dap gedaan te hebben,
is mijn antwoord: JA dit is zeker een verschil! De kans op hologrammen lijkt geheel weggenomen door dit stukje techniek. Ben er erg blij mee! Oke, nu weer over de Porsche.
Na wat testspots bleek dat mezzo en een witte LC pad het perfecte resultaat gaven. Dit heb ik afgebouwd met finale op zwart. Inspectie op hologrammen...GEEN Hierna een laagje
white dimond (glaze) en EX-P sealant van PB. Afgetopt met een laagje Natty's pastewax. Velgen in de wheelsealant van PoorBoys gezet en banden met de Tiregel gevoed.
Het eindresultaat:
[URL]http://img684.imageshack.us/img684/695/p1010127iq.jpg
[URL]http://img851.imageshack.us/img851/1699/p1010130x.jpg
[URL]http://img135.imageshack.us/img135/9491/p1010126u.jpg
[URL]http://img705.imageshack.us/img705/5665/p1010114e.jpg
[URL]http://img37.imageshack.us/img37/9862/p1010117i.jpg
[URL]http://img696.imageshack.us/img696/702/p1010102h.jpg
[URL]http://img839.imageshack.us/img839/6318/p1010103dc.jpg
[URL]http://img861.imageshack.us/img861/4264/p1010112g.jpg
[URL]http://img845.imageshack.us/img845/4940/p1010104u.jpg
[URL]http://img824.imageshack.us/img824/2048/p1010135hu.jpg
Bedankt voor het lezen!