• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 944

Cbrbart

Detailing rookie
16 sep 2020
3
15
Van het weekend pakken we mijn Pa's Porsche 944 aan. Dit staat op het menu:

1 - Beginnen met de wielen, inspuiten met Bilt-Hamber Auto Wheel en wassen met Maguiars Supreme Wheel Brush. Afspuiten met hoge druk reiniger.

Dan naar de auto:
2 - Voorzijde inspuiten met Sam’s detailing insect remover en de Auto infoamen met Monello Artico Magico Snow Foam Vervolgens wassen met Dodo Juice Born to be Mild shampoo en Dodo Juice Captain Canoodle Wash Mitt. Gebruik makend van de Maguiars emmer met grit guard.

3 - Na het afspuiten auto inspuiten met Bilt-Hamber Auto Wheel (Ph-neutralle ferro remover) om eventueel resterend vliegroest te verwijderen.

4 - Vervolgens kleien met Maguiars Smooth Surface Clay Bar en Maguiars Quik Detailer Spray.

5 - Hierna afspoelen en wederom wassen met Dodo Juice Born to be Mild Shampoo en de Dodo Juice Captain Canoodle Wash mitt. Daarna drogen met Sam's Detailing Drying Towel.

6 - Auto binnen zetten en afplakken met Monello Nastro Masking Tape.

Dan het Polijsten:
7 - Rondom alle delen 1x met de DAP EVO 8mm Dual Action polijstmachine 1000W en de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
8 - En afwerken met de DAP EVO 8mm Dual Action polijstmachine 1000W en de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

9 - De afplaktape verwijderen en de ruiten behandelen met Autoglym Glass Polish ruitwax.
10 - Auto wederom wassen om alle polijststof te verwijderen

11 - Als laatste stap de Dodo Juice Supernatural 2.0 Wax aanbrengen met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator

12 - Banden in de Gyeon Q2 Tire

Iemand tips? Met name de rubber spoiler, is het een goed idee om deze ook te behandelen met Gyeon Q2 Tire?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Welkom op het forum!

Even voorstellen in een Voorstel-topic is wel zo netjes en leuk. ;)

Voorzijde inspuiten met Sam’s detailing insect remover en de Auto infoamen met .....
... Een goed reinigende prewash, indien nodig?
(Avalanche o.i.d)

Vervolgens kleien met Maguiars klein met behulp van Maguiars ...
... Glijmiddel? Of als het merk er niet toe doet, bijv. Dodo Juice - Born Slippy. (Even opzoeken of de Megs klei hier wel tegen bestand is)

Daarna drogen met de ... towel.
... Droogdoek naar keuze?

De ramen behandelen met ...
... een glasreiniger en wafeldoek/papier. Als bescherming/afstotendheid eventueel iets als Kleervue/RainX/etc?

...de rubber spoiler. Is het een goed idee om deze ook te behandelen met Gyeon Tyre Shine?
Je bedoeld Gyeon - Tire? De 944's die ik heb mogen doen, die hadden een gelakte spoiler. Als de betreffende spoiler inderdaad van rubbers is, zou je deze goed kunnen reinigen en inderdaad hiermee behandelen. Als het ongelakt kunststof is, dan zou ik eerder een kunsfstof-dressing gebruiken. (Of zelfs een coating, zoals Gyeon - Trim)


Wat betreft het polijsten: Of je de genoemde grove gradatie nodig gaat hebben, dat zal je eerst moeten testen. ;)
 
Dank voor de tips!
Je bent heel snel. Ik heb de ontbrekende delen nog verder aangevuld. Mocht je daar nog iets vreemds in zien dan hoor ik het graag!
De polijst gradatie ga ik inderdaad nog even testen, maar dit is mijn inschatting zo.
De spoiler is inderdaad van Rubber dus ik ga het eens testen met de Gyeon Q2 Tyre.

Nogmaals dank.