• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

LAWRENCIO_XD

Detailing addict
27 nov 2018
114
58
24
Groningen
@blingbling Cool, ziet er goed uit! Ik denk dat het polijsten wel echt een verschil maakt voor de standtijd dus, ten opzichte van alleen wassen en kleien. Man, ik moet echt een DAP hebben... :no_mouth:

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.564
178
29
Leersum (Utrecht)
@LAWRENCIO_XD - Haha! Klinkt alsof je jezelf (of de partner) wilt overtuigen om eindelijk een machine aan te schaffen. :p

De 845 heeft het bij mij na 3 maanden nog nooit zo goed gedaan. Polijsten, ontvetten en de hele bende of alleen een nieuwe laag over de oude. (Mijn auto word weinig mee gereden, staat buiten) Dat wil zeggen dat de wax misschien wel 3 maanden blijft zitten, maar dan is de beading/sheeting ver te zoeken. ;)

Er zijn zoveel factoren die een standtijd kunnen beinvloeden. Of je gepolijst hebt of niet is er daar maar één van. ;)

LAWRENCIO_XD

Detailing addict
27 nov 2018
114
58
24
Groningen
@Quantoxx Ik wil heel graag een DAP aanschaffen, alleen zijn er inderdaad mensen (lees: ouders) die dat geldverspilling vinden. :D Ik zou graag een keer de Boxster van mijn vader willen aanpakken, zonder dat mijn armen er na een dag of 2 af vallen... (tot nu toe alleen met de hand 'gepolijst').

Ik begreep uit verschillende posts dat (vanuit beginsel) voor een goede standtijd van een sealant of wax, het oppervlakte zo (spiegel)glad mogelijk moet zijn, zodat deze beter kunnen hechten? Ik snap inderdaad dat er nog veel meer factoren zijn die de standtijd beïnvloeden.

• Leuk
Reactions: blingbling

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.564
178
29
Leersum (Utrecht)
@LAWRENCIO_XD - Ah, op die manier. :)

Zo schoon mogelijk is wat een goede hechting zal geven. Lekker glad is altijd goed, maar dan zou je voor elke waxbeurt de auto moeten polijsten. Goed wassen en drogen, vervolgens ontvetten, dat doet al een hoop.

Een DAP900 V3 in een mooie set heeft zich binnen no-time weer terugverdiend. :)

Als je paps in een Porsche rijdt, dan zal hij toch wel een bepaalde kijk hebben op auto's. Als hij een machine geldverspilling vind, dan ben ik er zeker van dat de Boxter de nodige detail-liefde kan gebruiken OF je vader brengt de Porsche naar een Detailer om de auto te laten bijhouden...

... nee wacht, als de auto met regelmaat bij een Detailer kwam, dan had je paps wel ingezien dat een DAP-setje van een goeie €200,- een lachertje is in verhouding met de kosten van de Detailer. ;)

LAWRENCIO_XD

Detailing addict
27 nov 2018
114
58
24
Groningen
@Quantoxx We hebben zijn auto al eens bij een professionele detailer in de buurt gebracht om de koplampen (die dof waren) en het plastic raampje (was vervaagd) te laten polijsten. Waren we in totaal zo'n 120 euro voor kwijt...........:laughing: Waarop ik dus tegen mijn vader zei: waarom laat je mij dat niet doen? :p Hopen dat ie alsnog overstag gaat, ik vind 237 euro voor een DAP900 V3 Monello Starterskit niet heel veel geld, ook al moet ik nog wel wat sparen voor mijn studie. Misschien dat ie toch niet overtuigd is van alle kennis die ik hier op dit forum heb opgedaan :joy:

• Leuk
Reactions: blingbling

The Joy Of Detailing

Master of Grammar
8 jul 2016
1.515
148
49
Ospel (Limburg)
Wel frappant dat mensen een Porsche rijden maar een zeer bescheiden investering van een paar honderd euro voor blijvende materialen om je auto er zo goed mogelijk uit te laten zien, weggegooid geld vinden :rolleyes:
Succes om ze van de waarde van de aanschaf van een DAP te gaan overtuigen @LAWRENCIO_XD
(Misschien eens een videootje van bijv. White Details laten zien?) ;)

• Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
1.011
170
Arnhem
Wel frappant dat mensen een Porsche rijden maar een zeer bescheiden investering van een paar honderd euro voor blijvende materialen om je auto er zo goed mogelijk uit te laten zien, weggegooid geld vinden :rolleyes:
Succes om ze van de waarde van de aanschaf van een DAP te gaan overtuigen @LAWRENCIO_XD
Een 1e generatie Boxster koop je ook voor een appel en een ei.

Niets persoonlijks Lawrencio

• Leuk

LAWRENCIO_XD

Detailing addict
27 nov 2018
114
58
24
Groningen
@Timm Geeft niets, snap het wel. :) Een degelijke Boxster heb je al voor rond de 12k. Ook wel de 'poor man's porsche' genoemd :p. Het onderhoud is echter erg duur... Maar als we hem mooi houden (wassen, polijsten, beschermen) wordt hij er ook niet minder waard van, integendeel zelfs. Af en toe mooie tochten maken en kilometers niet teveel laten oplopen! :innocent:

• Leuk
Reactions: Timm

LAWRENCIO_XD

Detailing addict
27 nov 2018
114
58
24
Groningen
Ik zat wel te kijken naar de DAP900 V3 starterskit, maar wat is het verschil tussen de Monello en de Scholl variant? Ik las wel dat de producten van Scholl beter zijn voor harde lak en dat ze dus wat meer 'cut' hebben dan de Monello producten?

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
972
118
Averbode
Ik ken iemand die veel geld uitgeeft aan de aankoop van best prijzige wagens, maar geen moer geeft om de uiterlijke staat. En hij komt er ook voor uit!
Ze bestaan gewoon hoor

• Leuk

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
1.789
158
39
Mee eens @Nick1407 ik ken ze ook...Harley’s van 40.000,-, auto’s van 80.000, muziek instrumenten van 6000,-...nooit juist wassen of schoonmaken, met modderpoten deuren openhouden van de auto, deuken en chips uit de lak van gitaren, op de motoren stickers plakken (scheef!) en vuil eraf wrijven (zand en dergelijke) met de handschoen of lange mouw.
Iedereen moet dit natuurlijk zelf weten maar wat ik ze wel vertel is dat de (inruil) waarde wel aangetast wordt op deze manier...meestal worden de schouders opgehaald.

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.564
178
29
Leersum (Utrecht)
We hebben zijn auto al eens bij een professionele detailer in de buurt gebracht om de koplampen (die dof waren) en het plastic raampje (was vervaagd) te laten polijsten. Waren we in totaal zo'n 120 euro voor kwijt...........:laughing: Waarop ik dus tegen mijn vader zei: waarom laat je mij dat niet doen? :p
Wanneer je de Porsche naar een poetsbedrijf brengt, dan reken je de standaard vanafprijs van zo'n €180,- ex. af voor een Volledige Behandeling. In de ochtend brengen, dan wordt hij snel gewassen en gedroogd, kleien is vaak niet belangrijk, vervolgens snel polijsten met een rotary omdat dit nou eenmaal snel is, waxje erover en dan de kleine mierenneuk-dingetjes nog. :D Is niet perse verkeerd voor wie niet zo nauw kijkt, maar redelijk snel is het resultaat al een stuk minder en van bescherming kan je al niet echt spreken.

Breng je de auto naar een detailer, dan worden er meer stappen ondernomen en deze stappen nemen ook meer tijd in beslag. (Tijd = Geld) Daarbij heb je tenminste goed resultaat, een auto zonder hologrammen, de kleinste details worden aangepakt en je bescherming is beter.

Jij, met een goed was-arsenaal, een DAP-setje en wat extra spulletjes zoals APC / dressings voor rubber, ongelakt kunststof, banden / en een simpele wax zoals de Collinite - 845...? Dat is al een hele stap beter dan wat een poetsbedrijf zal doen. (Niet dat een poetsbedrijf iets niet kan, maar voor een dusdanig lage prijs moet het wel snel gebeuren)

Ik weet nog goed... In mei-2015 had ik al bij meerdere poetsbedrijven gewerkt en desondanks dat ik de nodige ''ervaring'' had opgedaan, wist ik eigenlijk nog niets. Ik ben mij erin gaan verdiepen en kwam bij Carclean.com uit. Hier vond ik letterlijk ALLES wat ik moest weten en nodig had. :p Goed erin gedoken en al snel een flinke duit neergelegd voor mijn eerste spulletjes. Ik bezocht de showroom van CC en daar werd ik zeer goed op weg geholpen door Dennis en Johan. (Soort tagteam gedurende meerdere uren :p)

Trots met al mijn spullen naar huis en meteen wat proberen op de kofferklep van mijn auto. Na een goed resultaat meteen effe langs mijn ouders om de buit en resultaat te laten zien. Nog voordat ik alle spullen had uitgepakt kwam hun buurman naar mij toe: ''Ey... Doe jij een bietje poetsen enzo?'' ... ''Uuuh, ja? :D Net echte spullen gekocht'' ... ''Mooi, wat kost het om mijn auto te doen, want ik krijg 'm niet verkocht''

Meteen aan zijn auto begonnen en de nodige fouten gemaakt, zoals het niet op tijd / verkeerd schoonmaken van mijn pads, maar aan het einde van die dag had ik mijn DAP-setje al terugverdiend. ;) (Belabberde foto's, maar geloof me als ik zeg dat het een drama was ;) )

(1) Kofferklep alleen gedaan.
(2) Neus ondergescheten en bekrast.
(3) Klaar
(4) 50/50 van één van de vele schades.
20150524_130714.jpg...20150524_160731.jpg...20150524_171917.jpg...Vectra - Doorhandle 50-50.jpg

Ik zat wel te kijken naar de DAP900 V3 starterskit, maar wat is het verschil tussen de Monello en de Scholl variant? Ik las wel dat de producten van Scholl beter zijn voor harde lak en dat ze dus wat meer 'cut' hebben dan de Monello producten?
Onderaan mijn berichten staat een link naar een Basispakket. Hier kan je een globaal idee krijgen.

Monello of Scholl Concepts is veelal een persoonlijke voorkeur omdat je met beide een prima resultaat kan behalen. Ikzelf gebruik graag Scholl Concepts, maar als ik alleen Monello zou hebben vind ik dat ook prima. ;)

Bij een DAP-set zou je idealiter extra pads willen aanschaffen zodat je niet steeds één pad hoeft schoon te maken, maar even een tijdje door kan. Ook extra doeken is aanbevolen. Bij de set zit dus eigenlijk alles om te polijsten, maar nog geen ontvetter zoals bijv. Gyeon - Prep of Nanolex - EX. Dit is om je werk tussendoor te ontvetten en te controleren, maar ook om de lak brandschoon te maken alvorens je er bijv. een waxje op smeert.