• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Welke voorbereiding is er aan vooraf gegaan voordat je de Insulator hebt aangebracht? Ik raad sterk aan om Lime Prime (al dan niet de Lite versie) te gebruiken als pre-wax cleaner. Daarna de laklaag goed afvegen zodat je basis voor de waxlaag echt optimaal is.

De 2 lagen Insulator 845 zit hier sinds 25 januari er op en de beading is nog echt heftig!
 
De voorbereiding voor de 845 was Wassen kleien en PB professional polish. Blackhole had ik uit tijdsoverwegingen weggelaten.

Collinite gaf het advies eerst 845 aan te brengen en daarna pas de 476 omdat dat gemakkelijker zou zijn in de verwerking. Voor een evt volgende keer gaat er alleen 476 OF alleen 845 op.
 
Als ik ervan mag uitgaan dat de voorbereiding goed is geweest, is het enige dat ik me kan bedenken dat je shampooconcentratie te hoog is bij het wassen. :idee
 
Niet om het verhaal spooky te maken ,maar vrijdag had ik ook nog beading op een vuile wagen ,goede beading trouwens. Ik was de wagen gisteren ,en bij het afspoelen was absoluut geen beading meer te zien. Het water lag gewoon plat op het dak en de motorkap. Het was de Fuzion met 2 x Red Mist ,gewassen met de Btbm ,hoeveelheid was gewoon hetzelfde zoals altijd. :weetniet
 
Hier zit de collinite 845s nog steeds goed op de zwarte 207 na 2 weken. Die is daarvoor gekleid gepolijst en geglazed. De Grande Punto ben ik nog niet aan toegekomen maar daar is de nano tech turtle inmiddels verdwenen na 1 maand.
 
Wel grappig wat ik hier lees.. Ik heb gisteravond de 4 weken geleden behandelde Corsa van mijn vriendin na een regenbui bekeken en de beading viel me vies tegen! De auto is vorig weekend nog gewassen maar van beading was niet echt sprake meer. Extreem vuil is de auto niet en er wordt ook zeker niet veel mee gereden. Vreemd...........
 
Misschien ligt het aan het stuifmeel. Dat vermengt zich met het regenwater dus is de beading slecht? Gisteren was bij allebei geen beading te zien, na het wassen bij de 207 in de collinite wel optimaal.
 
Ik heb ook vaak tijdens het wassen en afspoelen een slechte beading... Droog je de auto netjes met een droogdoek en spuit je daarna (met een boog) wat water op de auto dan heb je een super beading!
 
Een shampoo zorgt altijd voor een zekere mate sheeting (de ene shampoo meer dan de andere), om het water makkelijk van de auto af te krijgen, droog je daarna de auto, dan moet de beading nog/weer aanwezig zijn. Geen beading bij het afspoelen van de auto wil nog niet zeggen dat de waxlaag weg is.
 
Hier een fotoot van mijn auto vanmorgen, geen regen maar dauw!

Afb0026kl.jpg


BH en EX-P met een top van Natty's
 
2 lagen Natty's blue paste wax opgezet 12-04
na het wassen geboost met QD+ 24-04
vandaag na het wassen van de velgen even gespetterd op de motorkap.

P1000871.jpg
 
Mijn eerste beading foto......
Poorboys BH afgetopt met natty's bleu
auto is 1 week terug gewassen en daarna QD+

p5170138.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie foto's allemaal.

Ik zeg het hier nogmaals: let op dat je je shampoo niet overdoseert! Overdosering kan schadelijk zijn voor je wax of sealant. Hoe goed je shampoo ook is, nooit overdoseren.
 
Teveel shampoo heeft uiteindelijk toch geen effect op je beading? Na het wassen komen nog de glaze, sealant en wax (Even er vanuit gaan dat er niet gepolijst wordt) ? Of blijven er altijd wel wat shampoo resten achter als je teveel gebruikt? Ik doe het namelijk niet altijd even netjes met de hoeveelheid shampoo...:schaam