• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Toevallig vandaag bezig geweest om de trims van volvo xc 70 te voorzien van trim dressing laag. En tegen verwachting in heeft deze zelfs een leuke beading om te zien!
IMG_20170829_190321.jpg
 
Collonite 845 3 mnd oud, afgelopen weekend nog afgetopt met Acrylic Spritz.
Alleen jammer dat je, als het opdroogt, de afdrukken van de druppels blijft zien, door het zand in de regen?
 

Bijlagen

  • IMG_1262.JPG
    IMG_1262.JPG
    467,8 KB · Weergaven: 149
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Ravish
Waxaddict Edition 18 na het foamen en wassen. Wax is op 6 Augustus jl. aangebracht.

De beading en sheeting eigenschappen op het dak knallen eraf.

Terwijl de sheeting en beading op de motorkap een beetje (heul veel) achter blijven.

Maar goed, verder zal ik niet meer genieten van de 18 aangezien dit eraf gepolijst is van het dak en motorkap. Er zit nu Vortex op, kijken hoe deze zich houdt.
 
Erg mooi op dat dak!

Wat is de reden denk je dat dezelfde wax op dezelfde auto dusdanig achteruit is gegaan op de motorkap?
 
De enige reden die ik kan bedenken, is dat de motorkap warm(er) wordt dan de rest van de lak.

Meestal is de beading en sheeting tijdelijk wat minder na het foamen en wassen door de oppervlaktespanning, maar het gekke is dat dit op het dak en de rest van de lak naderhand gewoon prima in orde was.

Oppervlakteactieve stoffen zijn stoffen die de oppervlaktespanning van een vloeistof verlagen als ze erin gemengd worden. Voorbeelden zijn zeep en glansspoelmiddel in water.[1]
 
Zo heet wordt zo'n yaris motor toch niet? Ook die kleur niet in de zon.

Maar ik heb het ook al voorgehad dat delen van de auto nog vers gewaxt leken en andere delen praktisch faalden. Dus had gehoopt op een verlossende tip!