• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Zoals ik al eerder zei. Ik heb een andere manier geprobeerd dan normaal.

Dezelfde wax zit ook bij de andere foto’s onder de beadmaker.

Het valt mij op dat de wijze van applicatie zo’n verschil maakt.


De waxaddict wax zit op alle foto’s....geen enkel paneel zit zonder deze wax.

Ik heb een andere wijze van applicatie gebruikt wbt de beadmaker. Daar zit het grote verschil. Deze beading krijg je als je beadmaker lang laat zitten zonder uitpoetsen en daarna weer met beadmaker eroverheen gaat. Het wordt dan hele vette janboel die lastig is uit te poetsen. Daarnaast, wellicht heb ik iets verkeerd gedaan.

Ik wilde hier alleen deze ervaring delen omdat deze werkwijze werd aangegeven. Wellicht is het een “betere” manier.

Ach laat ook maar.....alsof ik thuis ben....
 
Ah, ik had niet zover naar boven gelezen @marcovanderniet ;) Thanx voor de die quote.

Zo'n vette laag kan je inderdaad ook krijgen als je bijv. Wetcoat te gulzig gebruikt. Dan spuit je het goed af met de HD, maar bij het drogen merk je aan de droogdoek dat er veel ''vettigheid'' wordt opgepakt en uitgesmeerd. (Doeken moeten wassen daarna)
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
@Jansen omdat ik dit zelf nog nooit heb meegemaakt ben ik van mening van niet.
Ik kan wel begrijpen dat als jou ervaring anders is, dat je dit wel zo ziet, ik kan alleen van mijn eigen ervaring uitgaan.
 
Wagen 1 / Shampoo Valet Pro concentrated Car Wash + Paintcleaner PBW PP + Sonax Profiline Netshield (om de winter in te gaan)
IMG_20191001_065839224.jpg

Ruiten zijn gedaan met Sonax Ruitenreiniger
IMG_20191001_065826494.jpg

Rest van het jaar is de wagen enkel gedaan met Sonax BSD
Screenshot_20191001-065439~2.png


Wagen 2 / zelfde werkwijze maar dan met Sonax Spray + Seal. Niet zo heel mooie beading en sheeting, maar is een goed alternatief om in de winter te gebruiken. Snel en toch enige vorm van bescherming.
IMG_20191001_065906006.jpg
 
Heb je niet het idee dat het alsnog een verschil maakt wat eronder zit @Altos? Ik heb meerdere malen autos gehad waarbij een deel in de coating/wax stond en een ander deel niet. Na het wassen en foamen met Bathe+ (of aanbrengen van Cure oid) was de beading dan toch echt beter op de reeds beschermde delen.

Ik denk dat in dergelijke gevallen de onderliggende laag alleen een rol speelt, omdat de Bathe+ of ander middel, de bovenste laag mogelijk niet overal 100% dekkend is, en er hier en daar een beetje de onderlaag er doorheen komt. Zie het als verven, waarbij niet altijd de eerste laklaag dekkend is.
 
Of hecht de tweede laag niet aan de eerste laag @Cordoba omdat deze glad, hard etc is.?

Als dat waar zou zijn, zou je een netjes gepolijste lak niet van een waxlaag kunnen voorzien. ;) Serieus: het kan inderdaad dat de hechting tussen beide lagen niet goed is, of dat je bij het aanbrengen van de 2e laag iets meeneemt van de onderlaag, maar dat is ook erg afhankelijk van de producten, werkwijze en omstandigheden (temperatuur, vochtigheid). Bij 10 graden een vaste wax aanbrengen is echt iets anders dan bij 30 graden.
 
Ik zie dat het een interessante discussie is geworden ;) Ik gebruik eigenlijk praktisch nooit wetcoat-achtige producten en bijna altijd spray sealants en waxen die sterke beading en of sheeting vertonen dus geen idee of en in welke mate de onderlaag hier invloed op heeft.

Vind de redenatie van gedeeltelijke dekking wel plausibel klinken, maar dit zou wel iets leuks zijn om eens wat mee te experimenteren.