• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

IMG20240113080423.jpg

Vieze sonax BSD. Heerlijke beading!!
 
Ik denk dat het ligt aan wat je referentie is. Zelf jarenlang met een spiegelreflex rondgelopen, en mijn broer verdient tegenwoordig zijn brood met het maken van foto's (voornamelijk voor makelaars, maar wordt soms ook gevraagd voor bijv. concerten, of autoclubs), dus ik ben misschien wat verwend. Daarom ook geen fan van telefoonfoto's (o.a. beperking vaste brandpuntsafstand).
 
Deze avond waren het weer mooie pareltjes! Tegen het einde van de straat waren vele druppels reeds van de lak gerold en tegen ik thuis was, was de wagen quasi droog.
Menzerna Power Lock + Collinite 845 en na de volgende wasbeurt zal deze nog afgetopt worden met Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating.

Bekijk bijlage 166524Bekijk bijlage 166525Bekijk bijlage 166526Bekijk bijlage 166527

Kan je mij vertellen hoe je dit praktisch aanpakt? Eerst de menzerna powerlock en erna de 845? Hoeveel tijd wacht je ertussen? Hoelang na aanbrengen van de powerlock neem je hem af? Alvast bedankt!
 
Kan je mij vertellen hoe je dit praktisch aanpakt? Eerst de menzerna powerlock en erna de 845? Hoeveel tijd wacht je ertussen? Hoelang na aanbrengen van de powerlock neem je hem af? Alvast bedankt!
Idd, eerst de Menzerna Powerlock. Indien mogelijk als de auto in de garage kan bv, de volgende dag 845 er over. Indien niet mogelijk na 4u ofzo de 845 aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: peterp en J126R
Ik had er zelf eerst ook wat moeite mee hoor... Te dik aangebracht en geen vochtige applicator gebruikt, dit samen gaf problemen waardoor ik na het afnemen met een wazige film achter bleef.
Maar na lezen en opnieuw proberen mijn fout gevonden.
 
Kan je mij vertellen hoe je dit praktisch aanpakt? Eerst de menzerna powerlock en erna de 845? Hoeveel tijd wacht je ertussen? Hoelang na aanbrengen van de powerlock neem je hem af? Alvast bedankt!
Na een brandschone lak eerst de Menzerna Powerlock en daarna de 845. Laat indien mogelijk minstens een nacht of 8-24u tussen de twee lagen.
Ik was de ene dag de wagen met daarna de Powerlock, zet hem dan in de garage en de dag daarna de 845. Als je beide dun aanbrengt, kan je de wagen volledig inzetten en daarna oppoetsen. Maar je kan uiteraard ook per paneel of dak/voor/achter/zijkanten doen. Ook de wielen in dezelfde volgorde Powerlock >> 845.

Ik kan je verzekeren dan na deze combo de lak superglad is en dat je niet kan stoppen met ‘strelen’ met je doek!
 
  • Leuk
Reactions: J126R
Ik had er zelf eerst ook wat moeite mee hoor... Te dik aangebracht en geen vochtige applicator gebruikt, dit samen gaf problemen waardoor ik na het afnemen met een wazige film achter bleef.
Maar na lezen en opnieuw proberen mijn fout gevonden.

Idd, de vochtige applicator doet wonderen. Dan een paar keer draaien in de pot, stempelen en in rechte lijnen kruislings dun(bijna onzichtbaar op witte wagen) aanbrengen.

Ik heb wel nog een tip voor als je vlokjes begint te krijgen in de applicator. Gewoon een spray'tje Spray and Wipe op de applicator en de applicator met de hand wat uitwrijven en je kan weer verder voor een tijd.