• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spatlappen

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
585
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
[mod]Even afzonderlijk topic gemaakt van berichten uit het beading topic[/mod]

Ik heb niet dat probleem. Alleen op de zijkanten na regenweer is de beading minder. Maar na eens goed af te spuiten met spatvrijdrogen in de washbox is het weer in orde. Als het echt begint dicht te slippen is een wasbeurt noodzakelijk om de beading weer goed te krijgen, maar op mijn motorkap en dak is een goede regenbui voldoende om weer prachtige beading te krijgen.

Ik heb al zitten denken aan spatlappen...die zien er tegenwoordig goed uit en helpen wel zeer veel voor de zijkanten langer proper te houden. Dat zijn niet meer van die grote rubberen matten zoals in de 80's hoor. Wie kent die nog? :laughing:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd...maar nu zien ze er best wel goed uit. Ze zijn zeer klein en vallen amper op.
1000011372.jpg
 
Ziet er toch goed uit? Mijn vader had in 1996 zo een parelmoer rode Citroën Xantia Activa...Ik ben na al die jaren nog steeds verliefd op die kleur. Je moest het in het echt zien, want op foto kon je niet zien hoe mooi die kleur wel is/was. Anyway....daar lagen toen Michelin Pilot Sport SX op in 205/55/15 op. De meeste Xantia's hadden smallere banden, en daardoor had de Activa ook zeer veel last van extreem vuile flanken. Mijn vader enkel vooraan van die kleine spatlappen laten steken en het resultaat was een gigantisch verschil. De spatlappen waren nog mooi ook.
 
Ik heb niet dat probleem. Alleen op de zijkanten na regenweer is de beading minder. Maar na eens goed af te spuiten met spatvrijdrogen in de washbox is het weer in orde. Als het echt begint dicht te slippen is een wasbeurt noodzakelijk om de beading weer goed te krijgen, maar op mijn motorkap en dak is een goede regenbui voldoende om weer prachtige beading te krijgen.

Ik heb al zitten denken aan spatlappen...die zien er tegenwoordig goed uit en helpen wel zeer veel voor de zijkanten langer proper te houden. Dat zijn niet meer van die grote rubberen matten zoals in de 80's hoor. Wie kent die nog? :laughing:

Deze worden wel eens op een Z4 gebruikt.
 

Bijlagen

  • 20230820_112832_edited_edited.jpg
    20230820_112832_edited_edited.jpg
    134,6 KB · Weergaven: 25
  • 20230820_112924_edited.jpg
    20230820_112924_edited.jpg
    219,9 KB · Weergaven: 27
  • 20230820_181013.jpg
    20230820_181013.jpg
    289,6 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Reactions: RoCo en AndyVR
Aangezien ik spoorverbreders heb wordt het al heel snel vuil aan de zijkant. Maar kan geen mooie spatlappen vinden.
Voor dit gaat vorm voor functie. Of je moet er een "safari-build" van maken.