• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

@tembaco Klopt, ik gebruik het ook meestal alleen op de lagere delen, maar nu met al dat zout op de auto doe ik gewoon alles. Onze kat zit ook nog wel eens op de auto die met zijn pootjes vieze zooi achterlaat, dus dan gebruik ik het ook op de hele auto. Anyway, als ik zelfs alleen de lagere delen doe zit ik al gauw op 400-500 ml. Ik gebruik een drukpomp, dus dat is wat minder zuinig dan een normale sprayfles.

Bedoel je trouwens de ValetPro Advanced Neutral Snow Foam? Ik kan Natural snow foam niet vinden in de shop.

Ik heb trouwens de Autoglym Mulitwash TFR besteld, helaas dus via een andere site, en vandaag binnengekregen. Zelfs met verzendkosten kostte het nog geen 25 euro voor 5 liter en voor gebruik als prewash dient het verdund te worden tot 1:32. Dat is dus ongeveer 160 prewash voor 25 euro, oftewel ongeveer 15 cent per liter. Vandaag gelijk getest op onze hele smerige auto en het stelt me zeker niet teleur. Helaas geen foto's of video gemaakt. Op onze grijze auto is het sowieso slecht zichtbaar te maken. Mijn vader komt over 2 weken terug van wintersport (zilvergrijze A6), dus ik zal proberen dan een video te maken.
 
Er zijn diverse varianten, de Autoglym Multiwash TFR en de Advanced TFR Super Strength (maar ook de Heavy Duty TFR Regular en de Heavy Duty TFR Super Strength voor het zware werk en bedrijfsmatig gebruikte voertuigen).
 
@Pter Ik heb ook naar die andere gekeken, maar volgens mij zijn die alleen in verpakkingen vanaf 25 L te krijgen en dat ging me net wat te ver. Ik kon ze in elk geval niet kleiner vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Ik heb ze ook niet kleiner gevonden dan 25l behalve de Multiwash, maar ik denk dat 5l wel gewoon leverbaar is. En 200 liter, tsja...dan ben je als verslaafde gewoon niet meer te redden...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en tembaco
Ik heb ze ook niet kleiner gevonden dan 25l behalve de Multiwash, maar ik denk dat 5l wel gewoon leverbaar is. En 200 liter, tsja...dan ben je als verslaafde gewoon niet meer te redden...

Opzich wel praktisch, als je dan een HD hebt die zelf kan aanzuigen zet je die gewoon direct op het vat. Beste prewash ooit!
 
Welke indruk heb je waarover? En hoeveel gebruik jij dan voor een auto? Als ik een hele auto (middenklasse, station) wil bedekken dan denk ik dat ik tussen de 600 en 800 ml nodig heb.

De indruk dat Citrus Power wel wax veilig is.

En zoals tembaco zegt, denk ik ook niet dat het de bedoeling is om deze produkten over de volledige auto te spuiten.
Ik heb wel maar een kleine (3m91) en lage (85 cm) auto, ik gebruik ongeveer 25-35 cl per keer.
 
Ik spuit het meestal ook niet over de hele auto, alleen als die echt heel vies is. 300 ml (misschien 400 ml voor een grote auto) kost dan alsnog grofweg 3 euro als je AutoFinesse Citrus Power gebruikt. Dat is voor mij nog steeds heel veel geld, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een goedkoper alternatief.