• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

En nu zonder afkortingen @Jansen.
Geloof me na Prewash, is er echt een groot deel van je wax laag weg. Nanolex reinigt echt super goed
Ik geloof je niet. Ik gebruik het product al jaren op diverse waxen en heb er nooit ervaringen mee gehad dat het wax-onveilig is (mits gebruikt in de correcte verdunning).

En de reden waarom @Jansen met zijn Snow Foam Combo geen mooie druppels meer zag, is omdat "SFC" dan weer niet wax-safe is. http://valetpro.eu/snow-foam-combo2.html

Valet Pro is vrij duidelijk op de website:
Citrus Pre Wash = pH9 formula makes this a wax and sealant safe product.
Advanced Neutral Snow Foam: pH neutral and wax safe snow foam pre-wash.
Snow Foam Combo: Not regarded as wax safe.
 
@GMToyota Ik weet inderdaad dat de Snow Foam combo niet veilig is voor de wax (dat is ook de reden dat ik het heb aangeschaft), maar ik vond het zo raar dat ik nu na het afspuiten van de foam wél beading had en na het wassen géén beading.

Dus:

- Voor het wassen: beading
- Insprayen met SFC in pompsprayer en daarna SFC in foam gun.
- Afspuiten van de auto: beading
- Wassen met DDJ BtbM
- Afspuiten: geen beading

Hierdoor lijkt het net alsof het wassen met BtbM de afname in beading heeft veroorzaakt, terwijl dat helemaal niet logisch lijkt, en ik het ook nooit eerder zo heb meegemaakt.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
Vergeet niet dat shampoo's (om het even welke) tijdelijk de oppervlaktespanning verlagen waardoor het lijkt dat de beading weg is.

Oppervlakteactieve stoffen zijn stoffen die de oppervlaktespanning van een vloeistof verlagen als ze erin gemengd worden. Voorbeelden zijn zeep en glansspoelmiddel in water.[1]

Bepaalde insecten maken gebruik van deze spanning om over het wateroppervlak te lopen. Indien afwasmiddel in het water wordt gemengd, verdrinkt dit insect. Verlaging van de oppervlaktespanning maakt het ook mogelijk een zeepbel te blazen, die enige tijd kan blijven bestaan.

Bron: Wikipedia
 
@m@rio - Nee, die heb ik niet geprobeerd. De CPW kwam uit de bus als hét middel, maar volgens mij moet er sterkere shit zijn, haha!

De AF-versie lijkt mij aardig prijzig en ik weet ook niet of de eindverdunning het weer minder maaot enzo.


Greetz
 
Ik ben niet tevreden met de reinigingskracht van citrus pre wash. Voor insecten werkt het in principe niet slecht, maar als echte pre-wash komt het wat mij betreft wat te kort.

Kan wel bevestigen dat het wax-safe is.
Die van auto finesse heb ik ook gehad, maar die is niet wax-safe.
 
Hij staat nu een aantal maanden in de fusso, die is nog redelijk aanwezig.

De insecten gaan er wel af hoor, maar toch had ik er meer van verwacht. Mag niet klagen voor de prijs van het producten eigenlijk.
 
Ik ben niet tevreden met de reinigingskracht van citrus pre wash.
Ik ook niet echt. Misschien verwachtte ik teveel, maar 1:4 Artico Magico leek hetzelfde te kunnen.

Kan wel bevestigen dat het wax-safe is.
Ook hier had ik al een vermoeden van. Zelfs bij 1:2, wat toch flink sterk is, tastte het misschien de wax alleen aan.

Je kan Pre wash niet vergelijken met foam of schuim.
De AF-versie lijkt volgens de beschrijving flink agressief, maar dit moet je dus foamen en zal de eindverdunning het product flink zwakker maken. Juist dit is de reden dat ik de Citrus Pre-wash met de drukpomp aanbracht, maar alsnog leek het weinig te doen. (desondanks ik de verhouding veel te sterk had, als je naar de beschrijving kijkt)

Welke prewash gebruik jij om een auto flink te reinigen?

Ik zou graag iets willen dat alle vervuiling dusdanig minder maakt of zelfs verwijderbaar maakt met HD-afspuiten, zodat de vervolgstappen wat makkelijker gaan. Zoals kleien. Dat een eventuele LSP binnen 10 seconden naar z'n grootje is, maakt niet uit. :p



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik ben nog steeds heel erg tevreden met Crudzilla. Deze tast je wax niet alleen aan maar mishandelt deze tot volledige verlating aan toe.
Ik geloof dat er ook een SN uitvoering is op basis van Citrus i.p.v. caustische middelen
 
Deze week wil ik mijn Megane voorzien van een nieuwe laag Collinite 476S. Aangezien de auto nu erg vuil is zoek ik een pre-wash oplossing maar foamen gaat niet. Moet ik dan voor Grudzilla gaan, omdat deze de waxlaag gelijk zo goed als volledig weg haalt, of kan ik ook voor Auto Finesse Citrus gaan?

Auto is aardig vuil waardoor ik denk een pre-wash nodig te hebben:
&mode=thumbnail&size=medium.jpg
 
Crudzilla is een aardig agressief goedje wat bijzonder goed zijn werk doet als Pre-Wash. Wil je de auto zeker weten vrij van oude waxlagen hebben is de enige 100% optie om even snel een Finishing Polish eroverheen halen. Of Poorboys Pro Polish. Maar een Crudzilla of dergelijk product tast de oude lagen wel erg sterk aan.
 
  • Leuk
Reactions: Steff
Ik ben ook niet helemaal tevreden over de ValetPro Citrus Pre Wash, dus ik ben wat rond aan het kijken voor iets nieuws. Ik kwam deze mooie test tegen.

Ik wist al dat Auto Finesse Citrus Power erg goed was, maar de prijs vind ik echt absurd hoog (53 euro voor 5 L). Als je een halve liter per wasbeurt gebruikt, en dan doe je niet eens de hele auto, dan ben je dus ruim 5 euro kwijt. Die TFR van Autoglym doet in de video hetzelfde en kost 22 euro voor 5 L, die je nog 1:32 kan verdunnen. Ik ben van plan om die dus aan te schaffen, maar helaas wordt het niet verkocht bij CC.
 
Mooie test @Jansen.
Misschien kan er iets geregeld worden met CC? Aangezien ze autoglym gewoon in het assortiment hebben.

De citrus power van Autofinesse is inderdaad van goede kwaliteit, Autofinesse beweert zelf dat deze pre wash wax veilig is, maar ik kan met zekerheid bevestigen dat dat niet zo is!
 
Ik heb de indruk van wel. En als je een halve liter nodig hebt per keer, dan ben je volgens mij niet goed bezig.
 
Dit soort pre-washes zijn meer bedoeld voor de onderkanten, achterkant en bumper bv. Hele auto kan geen kwaad natuurlijk maar dat is best zonde van het product.

@Jansen, ik had die Autoglym ook al opgemerkt maar net wat je zegt dat CC deze helaas niet verkoopt. Vind trouwens de ValetPro Natural snow foam in een pomp verstuiver 1:10 ook erg effectief, zuinig en goedkoop.

2358df3a66810e6bbeb8fa75d94a76be.jpg