Ik geloof je niet. Ik gebruik het product al jaren op diverse waxen en heb er nooit ervaringen mee gehad dat het wax-onveilig is (mits gebruikt in de correcte verdunning).En nu zonder afkortingen @Jansen.
Geloof me na Prewash, is er echt een groot deel van je wax laag weg. Nanolex reinigt echt super goed
Oppervlakteactieve stoffen zijn stoffen die de oppervlaktespanning van een vloeistof verlagen als ze erin gemengd worden. Voorbeelden zijn zeep en glansspoelmiddel in water.[1]
Bepaalde insecten maken gebruik van deze spanning om over het wateroppervlak te lopen. Indien afwasmiddel in het water wordt gemengd, verdrinkt dit insect. Verlaging van de oppervlaktespanning maakt het ook mogelijk een zeepbel te blazen, die enige tijd kan blijven bestaan.
Ik ook niet echt. Misschien verwachtte ik teveel, maar 1:4 Artico Magico leek hetzelfde te kunnen.Ik ben niet tevreden met de reinigingskracht van citrus pre wash.
Ook hier had ik al een vermoeden van. Zelfs bij 1:2, wat toch flink sterk is, tastte het misschien de wax alleen aan.Kan wel bevestigen dat het wax-safe is.
De AF-versie lijkt volgens de beschrijving flink agressief, maar dit moet je dus foamen en zal de eindverdunning het product flink zwakker maken. Juist dit is de reden dat ik de Citrus Pre-wash met de drukpomp aanbracht, maar alsnog leek het weinig te doen. (desondanks ik de verhouding veel te sterk had, als je naar de beschrijving kijkt)Je kan Pre wash niet vergelijken met foam of schuim.
Ik heb de indruk van wel.