• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

Zojuis de i20 van mijn vriendin gewassen en ik heb dit keer geen VP CPW in de pompsprayer gedaan maar VP Snow Foam Combo. Omdat de auto erg vies was en het een zwarte, zachte lak is wilde ik kijken of ik hiermee het vuil goed weg kreeg. Ik heb 200 ml VP SFC met 2 L water in de pompsprayer gedaan en de hele auto ingesprayed. Hierna heb ik de auto gefoamed, ook met VP SFC.

Deze foto's laten denk ik goed zien dat dit een zeer effectieve pre wash combinatie is. Hierna heb ik de auto gewassen met DDJ BtbM. Wat me opviel was dat de beading en sheeting gelijk weer aanwezig was na het afspuiten van het foam en de pompsprayeroplossing, maar dat het vrijwel totaal verdwenen was na het wassen. Meestal is de beading na het wassen juist beter dan na het voor de eerste keer afpuiten. Heeft iemand hier een verklaring voor of heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
 

Bijlagen

  • 20160612_172941.jpg
    20160612_172941.jpg
    168,6 KB · Weergaven: 152
  • 20160612_172945.jpg
    20160612_172945.jpg
    164,7 KB · Weergaven: 185
  • 20160612_173008.jpg
    20160612_173008.jpg
    112,8 KB · Weergaven: 180
Een heel ver gezochte gedachte....

Zou de VP SNC de hechting tussen de wax en lak hebben verzacht waardoor met alleen afspuiten de wax er nog was maar na het wassen met een spons (druk) de wax zou zijn weggeveegd?
 
Misschien zitten er wat chemicaliën in de pre wash die een beetje beading veroorzaken.
Die je daarna weg wast met je shampoo.
 
Ik heb een hele tijd Autofinesse bug and grime remover gebruikt als pre wash voor het foamen op extra vieze plekken.
De wax laag is op die plekken inderdaad sneller "op".
 
Valet pro snow foam heb ik ook staan, maar die lost ook je wax laag op.

Er zijn wel 2 soorten van Valet pro snow foam. Ik heb de goedkoopste versie staan. Vooral voor klant auto's
 
@Bikkel Ja, dat is ook mijn ervaring ermee. Daarom was ik juist zo verbaasd dat er nu gelijk na het foamen nog duidelijk beading en sheeting was, maar na het wassen niet meer.